13 mei 2025, 10:37:19

bloed aan voetje

Gestart door suusie, 31 december 2008, 12:25:17

« vorige - volgende »

suusie

hai ik had een dringende vraag?
was net even weer vers water in het buitenverblijf aan het doen en zag tot mijn grote shrik dat er een valkje is met allemaal bloed. heb het proberen goed te bekijken en ben tot de conclusie gekomen dat zijn voetje of tenminste teentje dus bloed.

moet ik hier wat aan doen of gaat het vanzelf dicht? kan ze namelijk erg moeilijk tot niet pakken. ze zijn dus niet tam.
en ben bang dat ze met de kou dan allemaal in de stress raken en dat lijkt me ook niet gezond.

alvast bedankt voor eventuele reacties

suusie

heb nog even gezogd verder op de site en kan niks erover vinden.

heeft iemand een idee?
zou nu eerst weer ff bij ze kijken.

suusie

nou heb ondertussen maar ff verder gezocht. en heb nu op alle takken ed maar bleom gestrooid want dat schijnt te helpen.
dacht dat het gestopt was nu hij ziet er alleen niet uit hele staart onde bleod ed maar dat komt vast ook wel weer.
eerst maar hopen dat het blijft stoppen.

en dat ze in het nachthok gaan ivm vuurwerk vannacht maar dat zal wel niet. is het min 10 en ze slapen nog buiten de slimmerds

Sanna

Hallo Suusie,

Hoe is het nou met hem? Mijn gok is dat zijn nageltje ergens achter is blijven haken en dat het afgescheurd is. Daar kunnen ze behoorlijk uit bloeden. Maar met dit koude weer zou het toch ook redelijk snel moeten stelpen. Ik zou hem toch maar een beetje in de gaten houden vandaag. Wanneer hij erg futloos lijkt te zijn (van het bloedverlies) kan het misschien toch verstandiger zijn om hem uit te vangen en hem even apart in een kleine kooi te zetten om hem in de gaten te houden en wat extra's te geven.

Groetjes, Sanna

suusie

hai,
nou volgens mij gaat het nu wel goed.
ben nu nogn iet bij ze geweest is nog wat schemerig. maar gister zag het er goed uit. hij is alleen zelf wat viezig van het bloed op zijn staart ed maar dat gaat er vast wel weer afgepoetst worden.

kon gister geen vers bleod meer ontdekken. en ze aten allemaal goed en zaten er goed bij. nu maar hopen dat het dichtblijft.

houd het nog goed in de gaten. en hoop dat ie niet appart hoeft want dan heb ik waarschijnlijk de rest ook in de stress door het vangen en dat vind ik dan zo snue met dit weer. zijn ze hun energie hard nodig.

bedankt voor de reactie.
gr suus