Valkparkiet verandert van gedrag, wat kan er zijn?

Gestart door martinekoko, 28 december 2008, 10:58:18

« vorige - volgende »

martinekoko

Hallo,

Wij hebben Koko nu 3,5 maand en we zijn er erg gek mee. Koko is nu 4 maanden oud en erg lief. Koko doet na wat wij fluiten en doet ook de mangetron na. Koko is erg lief en aanhankelijk. we zijn er nog niet helemaal uit of het een hij of een zij is. Koko krijgt veel aandacht en mag regelmatig de kooi uit om bij ons te zijn.

Sinds deze week doet Koko anders. Koko zit dan erg te schreeuwen terwijl wij zelf in de kamer zijn. Toen ze er uit was heeft ze in haar eigen voetje gebeten tot bloedens toe, hier heeft ze zelf geen last van gehad, maar het was naar om te zien. In haar kooi is Koko erg agressief tegen een klein voerbakje waar wat lekkers in zat. ook heeft koko een speelgoedmuisje, waar ze normaal altijd veel mee speelt. Nu is ze er boos op en gaat ze er bovenop staan.

Vanmorgen heeft ze mijn vriend voor het eerst hard gebeten. hier zijn we allebei erg van geschrokken.

We zijn bang dat ze ergens last van heeft of dat er wat anders is. Herkent iemand dit gedrag of weet je wat ik moet doen, laat het me alsjeblieft weten!

Groetjes Martine

Hermien

Als ik het zo lees is jullie valkje volwassen aan het worden. Het speeltje waar hij/zij op zit kan hij/zij beschouwen als een eitje en dat eitje wordt verdedigd. In dat geval zal ze (ik denk nl. dat het een popje is) inderdaad bijten als je met de hand in haar buurt komt. Speeltje weghalen kan weer een stuk schelen. En wat noemen jullie agressief tegen een voerbakje? Ik geef het voor beter, hoor. Zelf ben ik geen kweker en heb 4 mannekes die het tot nu toe probleemloos doen hier. Ze zijn ook wel eens agressief naar me (heel soms), maar dat pik ik dus gewoon niet. In ieder geval zou ik me niet al te veel zorgen maken. De pubertijd staat voor de deur!  ;D

Kimm

hoi hoi,

ik denk dat koko een manntje is.
ook wat hermien zegt, gaan de hormoontjes opspelen en gaat hij puberen.
het bijten moet je gaan negeren. niks van aantrekken. haal het speeltje eruit.
doe verder normaal met koko wat je anders ook doet ;)
ook kan het zijn dat het frustratie is. ga je er nog een valkje bijnemen?
wat je ook nu kan doen is de kooi gaan veranderen. dus de speeltjes gaan verplaatsen en de zitstokken ook op een andere plek gaan doen.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

martinekoko

Hallo!

Bedankt voor jullie reacties, erg fijn om te lezen. Ik vind het wel grappig dat ze volwassen wordt! Toch wel moeilijk om te bepalen of het wel of geen pop is trouwens..

Ik ga het speeltje uit de kooi halen en de stokken verplaatsen. Een tweede valkje nemen, dat weet ik nog niet.. zal koko dit nog wel accepteren?

met agressief tegen het voerbakje bedoel ik dat ze er boze geluiden tegen maakt en er mee 'vecht'. Het bijten gebeurde toen ze uit de kooi gehaald werd, ze was al buiten de kooi. Het was vast eenmalig.

Nu zit ze weer heel lief bij ons o denneboom te fluiten:)

bedankt voor jullie advies!
Groetjes

Kimm

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anke

Hoi,
Als je valkje Oh denneboom kan fluiten dan is de kans erg groot dat het een man is ;D
En dat vechten met het voerbakje... dan tikt hij waarschijnlijk met zijn snavel er tegen aan een beetje roffelen zeg maar?
Dat is namelijk macho gedrag :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

martinekoko

Bedankt voor alle reacties!
ja, daarom denk ik ook dat het vast een mannetje is.. toen we koko kochten dachten de mensen van wie we ze kochten dat het een vrouwtje was..
maar ben wel benieuwd wat jullie ervan denken. Ik probeer een foto toe te voegen, maar ik weet niet hoe dat moet.. kan iemand me dat uitleggen?

martinekoko

volgens mij kan ik het al

[/URL][/img]

[/URL][/img]

sabine

Hoi Martine,

Hier een link naar de informatie hoe je foto's erbij kan plaatsen http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,16188.0.html

succes ermee!
Groetjes Sabine