Dagboek van Izzie & Spikey. Kan een slot op.

Gestart door danielle, 28 februari 2007, 19:39:40

« vorige - volgende »

Caroline

Een Bio-bad douche vinden ze hier ook heerlijk!!!!  :D

Leuk dat je Spikey even hebt mogen kroelen.  :-*

Groetjesssssssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Sally

Hey Danielle,

Fijn hoor dat ze een biobad douche gekregen hebben. Kan me goed voorstellen dat ze daarvan genoten hebben, en dan lekker in het zonnetje achter het glas. Echt heerlijk!

Leuk dat je Spikey hebt mogen kroelen, al is het maar voor eventjes. Gisteravond zat Kenji op mn schouder en wou hem laten opstappen en meneer deed plots ook zn koppie naar beneden, om een kroel. Binnen de kooi is ie een pitbull, maar eens buiten valt hij best wel mee. :D :D :D

Spannend hoor! Volgend weekend je blok ophangen, ik blijf je volgen hoor, ben benieuwt hoe snel ze het blok gaan verkennen, en hoe snel er eitjes gaan komen, en of ze bevrucht gaan zijn, en hoeveel, en en en...
Het is gewoon enorm spannend.  ;D

Groetjes Sally

*Manon*

Hoi Danielle,

Jammer van die bacterie, maar ik denk dat je het goed hebt opgelost op deze manier.

Ik zat te denken hé.... als je nu water kookt en dat in een fles of een kan bewaart dan is het smorgens afgekoelt als je het wilt geven aan ze...

Ik ben benieuwd hoe je valkjes gaan reageren op het blok... spannend  ;D ;D ;D

Caroline

Klopt .... aan de andere kant moet je het ook niet te steriel voor ze maken vind ik ....  ::)

Als je ziet uit wat voor riviertjes ze buiten hun water halen en hun eten .... merendeel scharrelen ze op de grond bij elkaar.  ;)

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

danielle

Manon en Caroline.
Ik zou inderdaad het water kunnen koken en dan in een fles kunnen afkoelen, is een goeie tip. Maar ik denk dat ik het zo laat zoals ik het nu doe. Als ik dadelijk weer stop met de vitaminen kuur dan ga ik weer een aantal keer per week het water aanzuren en af en toe nog wat vitaminen door het water. Ik ben verder altijd vrij hygienisch, ik zorg ervoor dat de kooien optijd worden schoongemaakt en de spullen in de kooi hangen zo dat ze niet onder de poepjes komen. Na mijn idee is het zo hygienisch genoeg. En ik denk net zoals jij zegt, Caroline, dat je ook weer niet te steriel moet werken.
Tijdens de kuur heb ik regelmatig de kooien helemaal ontsmet. Ik denk dan ook dat die bacterie van mijn grasje er hoe dan ook blijft hoe steriel en hygienisch ik ook te werk ga. Helaas  :-\ .

----------------------------------------------------
De valkjes lijken nu echt uit de rui te zijn  :D . Dus het ziet er naar uit dat ik dit weekend het blok op ga hangen.
Een groot voordeel is dat ik vandaag ontdekt heb dat ik het blok aan de buitenkant van de kooi kan hangen. Daar waar de twee eet bakken zitten, zit een groot genoeg gat. Zo gaat de nest controle toch een stuk makkelijker worden.

Om alles goed te kunnen volgen. Heb ik met mijn vriend bedacht hoe we goed video's kunnen maken. Het wordt een heel knutselwerkje... dus ben benieuwd.
We maken een klein gaatje waar de lens van ons video camera precies doorpast. Twee kleine gaatjes waar led- lampjes door heen passen. Zo kunnen we af en toe eens een half uurtje of kwartiertje filmen en zo de leuke beelden eruit halen.

Daarbij ben ik bezig om een blog te maken, waar ik per dag alles kan bijhouden. En ga ik hier een nieuw dagboekje openen, zodat het voor iedereen van het begin af aan te volgen is.

Als ik iets doe, wil ik het goed doen he  ::)  ;D .

Wat vind ik het spannend zeg. Kijk er al zo lang naar uit en ben zo benieuwd of het gaat lukken en of ze goeie ouders zijn.

Groetjes Danielle


Dierenfreackske

Hoi hoi.....het is heel goed zoals je het doet hoor meis...je zorgt op en top voor je valkjes, een beter baasje kunnen ze nooit hebben he! Ik bedoel maar jouw valkjes hebben het heel goed zo bij je, ik hoop dat alles dan weer goed gaat en je misschien eens een nestje kan doen he, hihi grtjs Ann



Sally

Hoi Danielle,

Hoe gaat het hier?
Heb je het blok ondertussen al hangen?
Spannend word het hier ook!

Groetjes Sally

danielle

Dit dagboekje kan op slot.
Ik heb een nieuw dagboekje geopend waar jullie Izzie en Spikey kunnen volgen.

Nieuw boekje:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,31342.0.html

Groetjes Danielle

Dierenfreackske

Ok , dan volg ik je in je nieuwe boekje, tot dan, grtjs Ann



Gerda

Hoi Danielle,

Veel plezier in je nieuwe boekje!
Ik zal deze voor je sluiten!

Gerda