24 april 2024, 21:11:03

Krijsende parkiet

Gestart door Amanda18, 20 november 2003, 00:30:59

« vorige - volgende »

Amanda18

Hoi
We hebben nu ruim een week een valkparkiet van 5 weken. We voeden hem 4 keer per dag met de spuit 8 ml.
Maar sinds een paar dagen gaat hij steeds meer krijsen als hij ons ziet en probeert dan uit de kooi te komen an als we dan een hand voor houden gaat hij daar gelijk op zitten en hij is ook zeer aanhankelijk. Hij blijft echter als hij bij ons zit door met krijsen en schud ook een beetje zn kopje heen en weer. Na een lange tijd wordt hij pas stil
Weet iemand wat dit is en wat we eraan kunnen doen.
Groetjes Amanda van Wijk

Tara

Hoi Amanda,

wees blij, het is niet vervelend, ik had ook zo eentje die op 7,5 week oud gestorven is. Ze krijste ook, nu mis ik dat. Je kan er niet veel aan doen aan het krijsen. Het zal stoppen met de duur ze zelfstandig wordt. Als je eenmaal handopfok doet, moet je het er bij nemen dat ze gaan krijsen, ik vond het echt leuk, maar ieder zijn verschil :).

Groetjes, Tara

mastolk

Hoi Amanda,

Geef je je valkje ook al trostgierst als bijvoer!? Misschien wil hij wat meer te eten hebben, en kun je overdag wat voer (zaden) trotsgierst aanbieden. Misschien is het een beetje een hongerig geluidje.
En anders...zal hij moeten wennen aan de nieuwe omgeving misschien. Geef maar lekker veel aandacht!
Groetjes MArgrietha

Karin

Hoi Amanda,

Hij is aan het bedelen om eten en denkt dat je zijn moeder bent. Je hebt hem wel erg jong gekregen en je moet daarom nu de rol van zijn moeder overnemen.  Je zult er dus mee moeten leven  ;D Je kunt hem inderdaad nu proberen te laten wennen aan trosgierst en zaad. Je kunt het best beginnen met grasparkietzaad en als hij er een beetje mee overweg kan valkparkietenzaad doorheen mengen. En vergeet het eikrachtvoer niet !! Verder sepia, vitaminen/mineralenblok enz. Ga het ook langzaam over een week of wat aan groente en fruit wennen.  ANders krijg je net zulke kieskeurige donders als ik heb  :D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

mastolk

 Hoi Karin,
je schrijft dat hij sepia en een mineralenblok moet. Maar de dierenwinkel waar ik eerst kwam zei dat een valkje pas vanaf een week of 15 sjepia enz mag...tja wist ik veel. Nu blijkt dat het wel al eerder mag. Hij zei dat hun snaveltje te zacht was.
Ik ga nu naar een andere dierenwinkel. Zijn ze bekwamer.

DOEI margrietha

Karin

Sepia is heel erg zacht en als ze er nog niets mee kunnen laten ze het vanzelf wel hangen. Ik heb in ieder geval mijn valkjes het van jongs af aan gegeven en ze maakte er al snel gebruik van. Of ze het zo jong al nodig hebben is een tweede, maar als ze iets niet gewend zijn willen ze het later vaak niet. Zoals die van mij met groente en fruit  ::) Ik geef ze van alles en als ze dan eens iets lusten gaat de vlag uit  :D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

mastolk

HOi Karin,
Ik heb nu ook zoiets van..gewoon ophangen. Als ze er nog geen behoefte aan hebben nemen ze het idd niet.
Maar goed...ik heb nu verschillende leeftijden zitten dus ik kan er ook geen rekening mee houden omdat ze met z'n 5en in een kamervoillere zitten.
Ik denk ook dat het verder geen kwaad kan,. dat weet ik nu....maar toen nog niet. MAar het komt wel goed hoor met Pino  ;).

GRoetjes Margrietha

Karin

Zo leren we allemaal bijna dagelijks nieuwe dingen ! Ik kreeg net een mooie foto van een cinnamon lutino met bruine ogen ! Nooit geweten dat lutino's bruine ogen kunnen hebben  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lique

CitaatZo leren we allemaal bijna dagelijks nieuwe dingen ! Ik kreeg net een mooie foto van een cinnamon lutino met bruine ogen ! Nooit geweten dat lutino's bruine ogen kunnen hebben  ;D

Groetjes, karin.
Hoi Karin,

Ja, lutino's met bruine ogen komt wel voor.
Net als rode ogen en blauwe ogen.
P.D. is een lutino en heeft blauwe ogen.


Als je goed kijkt, zie je wel dat het blauw is.
groetjes lique

Tara

Hoi,

mijn lutino Tiko heeft ook ongeveer zo'n ogen, echt mooi, je ziet er blauwgrijs, bruin en rood in!

Prachtig gewoon :)

Groetjes, Tara

mastolk

Hoi
Ik heb een Lutino met rode en een met zwarte ogen  :).
Vind die met rode ogen wel mooi hoor!

Groetjes MArgrietha