18 april 2024, 22:37:58

aantal vraagjes

Gestart door marnic, 22 december 2008, 12:14:19

« vorige - volgende »

marnic

goeiemorge allemaal,
ik heb 2 valkjes ( mannetje en vrouwtje)
tijdje terug als ik dan binnen kwam en de kooi open deed vlogen ze gelijk op me schouder of op me hoofd, maar laatste week of 2 doen ze da nie meer.
een maat van me zei da ik ze te weinig eten gaf omdat ze de hele tijd om snoepjes kwame schooien

ik gaf ze eerst 3 keer in de week nieuw voer en toen kwame ze dus wel naar me toe en nu ik ze vaker eten geef kome ze helemaal niet meer.... maar ik heb zelf et idee da ik ze helemaal niet te weinig eten gaf

dan nog iets ze hebbe erg lange nagels, ik las ergens dat je dat met een bepaalde stok kan "regelen",kan ik ze ook zelf knippe of ist verstandiger om gewoon zon stok te kopen

en hoe zit et eigelijk met een bad geven?
want zie dat er beetje poep op de pootjes zit af en toe
verder zien ze er eigelijk heel goed uit
geen kale plekke ofzo

verder zijn et echt schatte van beesten en heb er geen moment spijt van dat ik ze heb aangeschaft :D:D
hoop alleen da ze binnenkort weer lekker rond vliege en bij me kome zitte als ik tv zit te kijke

mischien da iemand nog tips heeft ofzo?


gegroet

Romy

Hoi Marnic

Als je eten geeft, is het belangrijk om erop te letten dat het bakje niet vol ligt met schilletjes, in plaats van de zaadjes zelf. Maar als je dat in de gaten hield en ze genoeg eten gaf met 3 keer per week, dan kan dit nu geen reden zijn waarom ze nu niet meer bij je komen zitten.

Heb je misschien een periode gehad waarin je ze wat minder aandacht kon geven? Want dan kunnen ze wel naar elkaar toe trekken en minder naar mensen.

Is dit niet het geval, dan kan het misschien dat ze broeds zijn, dan trekken ze heel erg naar elkaar toe en beschermen ze ook hun kooi (hun broedplaats).

In verband met de nageltjes, die knip je beter niet. Want als je in het leven in de nageltjes knipt, is dit niet alleen heel pijnlijk voor je valkjes, maar ook gevaarlijk want ze kunnen heel hard gaan bloeden. Je koopt dus beter zo'n stok (bv. pedi perch). Schaf je zeker GEEN zo'n rolletjes aan die je over een stok kan schuiven, want die beschadigen ook de voetzooltjes van je valkjes.

Als je je valkjes wil laten badderen, dan kan je bv een diep bord in hun kooi zetten, of in de keuken als ze goed tam zijn. In het begin durven ze er misschien niet ingaan, maar als je iets lekkers zoals een slablaadje in het bord legt, dan gaan ze er misschien wel in, omdat ze nieuwsgierig zijn. Je kan het niet forceren, maar als je het geregeld aanbiedt, kan je ze misschien wel overhalen om erin te gaan.

Groetjes
Romy