29 maart 2024, 07:35:20

Een huisdier is voor mij...

Gestart door gewoonhelena, 19 december 2008, 21:23:13

« vorige - volgende »

Kies uit de volgende stelling een andwoord:"Een huisdier is voor mij"...

Als een kind.Ikzal er voor zorgen tot aan de dood.
Mijn mening komt niet in de lijst voor..
Een bewuste keuze...
Leuk levend speelgoed...
Niet echt belangrijk voor mij...

gewoonhelena

...Erg belangrijk,want dit geeft een méérwaarde aan het leven vind ik (zie mijn gedichtje onder als onderschrift).
Maar graag zou ik willen weten wat voor meerwaarde jullie aan huisdieren hebben en waarom jullie voor welk dier hebben gekozen.
::)
Met een valkpariet of twee,
geeft het leven mij weer wat mee.
Liefde,verzorging en rust in mijn hoofd,
want ik was van rust berooft.
Nu heb ik wat meer rust
en ben ik me meer van mijzelf bewust!
Nee het valt niet mee,
want ik hou altijd de ADD.
Maar nu ik dieren heb te verzorgen,
ben ik niet meer onrustig voor morgen!
Dit is geschreven en gedaan
gewóón Helena is mijn naam.
**************************

bobbie

Hallo Helena,

Ik heb gestemd op "mijn meing komt niet voor op de lijst".

"Als een kind" gaat voor mij te ver. Er zijn mensen die hun huisdieren als kinderen zien, maar ik persoonlijk denk dat je dan onbewust menselijke gevoelens bedenkt bij je huisdier en dan krijg je een vertekend beeld in mijn ogen. Ook doe je op die manier je huisdier tekort, maar dat is mijn mening.

het zien als een speeltje hoef ik niet verder toe te lichten denk ik. Daar zal iedereen het wel over eens zijn dat dat niet past.

Ik ben de andere opties even kwijt, zal het zo nog eens doorlezen.

Voor mij is het een verrijking, een toevoeging aan mijn bestaan. Wat ik daar verder bij voel is moeilijk onder woorden te brengen.

Groetjes, Nel :)

(ps: leuk, nog een dichteres onder ons). ;)

gewoonhelena

Nel ;)
:)
Met "als een kind" kan je inderdaad verschillend opvatten.
Voor mij is het wel "als een kind".hiermee wil ik niet zeggen dat het een kind is,maar er dichtbij komt.Natúúrlijk is er verschil,want ik zal altijd voor mijn kinderen kiezen en niet voor dieren (als ik zou moeten kiezen),dit neemt niet weg dat het aan mijn hart zou gaan om dieren weg te moeten doen.
gelukkig is dit niet het geval nu.
Zelf heb ik ook nog een katertje die zijn naam eer aan doet:Banjer-Zaggeüs (Banjer,omdat het echt een doelrak is...en Zaggeüs ,omdat hij graag klimt).
Maar welk huisdier je ook hebt,je zou er verandwoordenlijk voor moeten zijn.
Fijne feestdagen toegewenst!
;D
(bedankt voor je compliment..het gedichtje kwam inderdáád vanuit gevoel)  :)
Met een valkpariet of twee,
geeft het leven mij weer wat mee.
Liefde,verzorging en rust in mijn hoofd,
want ik was van rust berooft.
Nu heb ik wat meer rust
en ben ik me meer van mijzelf bewust!
Nee het valt niet mee,
want ik hou altijd de ADD.
Maar nu ik dieren heb te verzorgen,
ben ik niet meer onrustig voor morgen!
Dit is geschreven en gedaan
gewóón Helena is mijn naam.
**************************

Rianne

Mijn mening staat er ook niet bij. :)
Dieren zijn een toevoeging aan mijn leven. Altijd een dier dat blij is om je te zien als je weer thuis komt, altijd wat 'aanspraak' als je alleen bent. Genieten van de tevredenheid van je dier na het eten of na een aai.
Ik ben ook gek op mijn niet-tamme valkjes, het is geweldig om te zien hoe koppeltjes gevormd zijn en hoe goed ze voor hun jongen zorgen. :D

Ik heb 2 katten, waarvan 1 al sinds kitten bij me is en in april wordt hij 12. Het is echt mijn lieveling, soms als hij bij me zit voel ik hoe gek ik op die kat ben. Mijn andere kat is me ook heel dierbaar, ze wil altijd bij je zitten en zoekt je ook echt op. Ik zou ze voor geen goud willen missen.