papegaaienkooi of kamervoliere *wat vinden jullie van deze?*

Gestart door Roxy, 4 december 2008, 19:50:50

« vorige - volgende »

Roxy

Hallo,

Ik wil graag een grotere kooi aanschaffen voor mijn vier valkparkieten. Nu twijfel ik tussen een papegaaienkooi of kamervoliere. Ik heb van allebei een op het oog, namelijk de papegaaienkooi A02

breedte: 78cm
diepte: 60cm
hoogte: 156cm
hoogte leefruimte: 100cm
tralie dikte / afstand: 3mm / 2cm

Of de kamervoliere van montana villa casa 2

91x60x185cm
Tralieafstand: 13 mm
Traliedikte: 2 mm
De binnenhoogte van de kooi is 121 cm

Ik begrijp natuurlijk dat ik qua grootte voor de kamervoliere moet gaan, maar ik wil graag weten welke van de twee het meest practisch is met schoonmaken, welke het stevigst is, en bij welke er het minste rotzooi is. Ik heb nu namelijk een kooi met opvangbakken en deze hebben dat natuurlijk niet.
Ik hoop dat er mensen zijn die mij advies kunnen geven. Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom.

Groetjes Roxanne

Caroline

Ik heb geantwoord in je dagboekje.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Roxy

Ik was nog vergeten erbij te zetten dat het dakje bij de kamervoliere er ook af kan, dan zit op de bovenkant ook tralies.

Roxy

Verder niemand die me kan helpen ??? :(

bobbie

Hoi hoi,

Mijn eerste neiging wat betreft het makkelijkst schoonmaken was de bovenste kooi al is 2 cm tralie-afstand wel aardig ruim, 1,8 zou wat dat betreft beter zijn.

Kooi 2 vind ik ruim, veiliger tralie-afstand, maar volgens mij moeilijker schoon te maken. Offff.................. je bent jong, soepel en slank. Dan zou je als je de kooi wilt uitsoppen de bodem en de stokken er uit moeten halen en zelf via de onderkant in de kooi gaan staan. Maar of dat je bedoeling is ??? ;)

Groetjes, Nel :)

Hermien

Ik wil juist een nieuwe kooi mèt opvangbakken, omdat zonder het zo'n troep is..... :(

Roxy

Hoi Nel,

Het probleem van de traliesafstand daar loop ik idd steeds tegenaan bij een papegaaienkooi. Ik heb er nu wel een gezien die groter is en betere traliesafstand heeft maar ja die is weer boven het budget :(.
Toevallig ben ik wel jong, soepel en slank en nog klein ook dus het zou een optie kunnen zijn ;) ;D.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Hoi Hermien,

Ik vind het ook wel jammer dat ik dan de opvangbakken kwijt ben, maar ook met opvangbakken heb je nog wel troep hoor.
Het is wel iets minder als zonder maar toch.

Groetjes Roxanne

Sanna

Hoi Roxanne,

Ik héb kooi A02 en ik moet zeggen dat ik het een hele fijne kooi vind. De tralieafstand is absoluut geen probleem, ze steken hun koppies er nooit door. Tja, rotzooi..... zonder opvangbakken zul je dat altijd wel hebben. Maar de A02 is ook heel prettig schoonmaken. Ik heb voorheen een kamervoliere gehad en ik kon lang niet overal goed bij. Als ik bij de A02 de onderbak eruithaal kan ik er zelf in gaan staan (wel effe bovenkant openzetten ;D) en kan ik overal prima bij.

Groetjes, Sanna

Roxy

Hoi Sanna,

Ook heel erg bedankt voor je reactie. Je kooi is erg mooi :).

Ik zat gister nog even te neuzen op internet en toen kwam ik deze tegen

Afmetingen zonder opvangbak:
Breed: 81 cm.
Diep:  59 cm.
Hoog: 168 cm
Tralieafstand: 17 mm.

Wat denken jullie daarvan?
Zitten er toch nog opvangbakken bij en aan de zijkanten zit een breed stuk waar niks doorheen kan. (bij mijn kooi zitten daar kieren waar nog wel is wat doorheen valt).
Hij is wel 10cm minder breed als de kamervoliere, maar dit is ook wel een goede afmeting toch?
Dit is de kooi die eigenlijk boven het budget was, maar het budget van mijn vriend was hoger als die van mij  ;D.

Groetjes Roxanne

Kimm

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Roxy

*Manon*

Deze kooi vind ik ook supermooi Roxanne  ;D
Een waar paleisje voor je valkjes  ;)

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.