4 mei 2025, 06:22:33

halamid

Gestart door Kimm, 5 december 2008, 12:20:20

« vorige - volgende »

Kimm

ik heb halamid gekocht maar ik vind de gebruiksaanwijzing een beetje wazig. hoe kan ik dit nu het beste gebruiken voor de kooien?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kimm

gebruikt niemand dit?

*Yvon

Hoiii

Je hebt wel heftig spul gekocht.  :o
Voor zover ik weet wordt dit spul gebruikt als er 1 of andere ziekte in een kooi/voliere heeft gezeten.
Dan schijnt het een super goed ontsmettend spul te zijn.  :)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Kimm

ohhahaha, normaal gebruik ik dettol maar ik las een keertje dat ze ook daarvoor in de plaats halamid gebruiken. maar als dit te heftig is dan gebruik ik het niet.

liefs kim

lynette

Hoi Kimm

Ik heb met die nare Megabacterie Halamyd gebruikt.

Ik doe op 5 liter water een zakje.

Ik maak dan eerst de verblijf of kooi ontlastingsvrij.
Daarna spray ik het in met Halamyd en laat het even inweken.
Daarna spoel ik het goed af met water.

Wel handschoenen aan als je het met een doek doe. En als je het gaat vernevelen voldoende frisse lucht en een modkapje op en de valkjes en andere dieren uit die ruimte.

Het is indd heftig spul maar dan weet je ook zeker dat alles weg is  ;)

Ook ik gebruik normaal Dettol maar 1x per 6 maanden met de Grote schoonmaak in de voliere Halamyd.

Halamyd werd ook gebruikt toen de tijd met de vogelgriep en de varkenspest  :-\ :-X

Ik hoop dat je er wat aan heb

Groetjes Lynette

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Kimm

hoi lynette,

bedankt voor je antwoord.
nee het is niet mijn bedoeling om zo'n heftig spul te gaan gebruiken. ik dacht nl dat het net zoiets was als dettol.
nou ja ik heb het nu in huis dus ik laat het gewoon liggen en ik maak de kooien gewoon schoon zoals ik gewend ben.

in ieder geval bedankt! :D

liefs kim

Landiej

Halamyd is inderdaad prima om te ontsmetten, maar gewoon schoonmaken kan prima met dettol :)

Halamyd werd vroeger ook wel in slagerijen en de horeca gebruikt, maar zelfs daar zijn ze veelal overgestapt op wat vriendelijker spul  :D

Kimm

ja ik heb ook niet een heel zakje nodig om de kooien schoon te maken. ;)