22 juli 2025, 01:19:13

Groningsche Valkjes

Gestart door jeroenn, 17 december 2008, 15:12:02

« vorige - volgende »

Kimm

hoi jeroen,

hihii een eitje gelegt. laat het eitje maar liggen en dan kan je als je nepeitjes morgen hebt, ze gaan vervangen voor de nepeitjes.

als jij een nieuw valkje krijgt moet je hem pas ophalen als hij/zij helemaal zelfstandig eet. dus tegen 8 weken.

ik zie dat je bezig bent met een reserve kooi. hoe ga je het doen met 3 valkjes? doe je die samen in 1 kooi of wil je voor het nieuwe valkje een andere kooi erbij?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

jeroenn

hoi kimm,

ik schrok eerst wel toen ik het zag :D
oke dus het valkje eet na 8 weken pas zelfstandig.
dan wacht ik wel en dan is die ook al handtam zegd de kweker.
uhhm ja ik ben bezig met een reserver kooi daar komt het valkje eerst in tezitten en hij komt samen met lilo&stitch in de kooi.

Kimm

hoi jeroen,

ja let goed op dat het valkje zelfstandig is  anders krijg je er problemen mee. ;)

ik zag op die site ook nog een andere kooi staan die ik eigenlijk wat geschikter vind. die is nl ietsje groter.
dat is kooi 830. kijk maar eens.

groetjes kim

jeroenn

hallo kim,

ja die had ik ook al gezien alleen het nadeel is dat je die niet kan versturen of moet ik kijken of de dierspecialezaak bij ons die kooi kan bestellen weet iemand hier meer over?

Kimm

hoi jeroen,

ja dat zou je ook kunnen doen inderdaad. of dat de dierenwinkel een kooi heeft in die maten. misschien zou dat lukken? ik ben benieuwd.

groetjes kim

jeroenn

jaja groot nieuws over drie week gaan mij vader en ik een hele mooie buiten Volière maken met binnen hok.
mijn vader wil net als vroeger weer gaan kweken met valkparkieten.
ik zal jullie zo evenn een foto geven welke Volière wij willen maken.
en komen ongeveer 6 koppels valkjes in ;D
komen weekend gaan we al bezig alles klaar temaken  is misschien kunnen we volgende week al een begin maken maar hou het eerst maar op over 3 week :D

Kimm

oh wat een leuk nieuws jeroen!!! dan kan je samen met je vader de hobby gaan delen. fijn voor je hoor :D  :D  :D

groetjes kim

jeroenn

dankje wel kimm ;D
ik heb er nu al zin in
we hebben ook al 2 koppels gereseveerd en ze hebben al heel veel mooie vlkjes gehad ;D

Kimm

nou jeroen, ik ben erg benieuwd hoor! leuk om naar uit te kijken :D

jeroenn

yeeah:

heb vanmiddag contact gehad met de kweker en heb een valkje gereseveerd ;D
hij word handtam gemaakt :D
hier zijn wat foto's :

en is voor het valkje 45 euro een goed bedrag?

Kimm

hey jeroen,

wat een mooi valkje :D
45 euro is denk ik wel genoeg hoor. maar ik hoop dat je nog meer reactie's hierop zal krijgen!

groetjes kim

jeroenn

een kleine update met onze voliëre we zijn dit weekend bezig geweest met alle stenen er uit halen en hebben we de ondergrond er alvast in gemaakt enw e hebben een waterleiding aangelgd voor een fonteintje en we we hebben de hekken geplaatst  we krijgen waarschijnlijk dinsdag de binnehok binnen + alles wat we nog nodig hebben voor het buiten verblijf.

we hebben een gat gegraven van Ong. 15 CM diep en hebben daar gaas gespannen omdat er ook 2 konijnen in de voliëre komen en we willen niet dat die weg gaan.
we denken dat de voliëre volgende week helemaal klaar is en dan halen we onze eerste 2 kweek koppels op en ze zijn ook handtam.

moeten we dan allekweek koppels tam hebben? want we willen wel dat de vogels uit onze hand kunnen eten.

en hier nog een foto van mijn nieuwste bird ;D
en met lilo&stitch gaat het  ook goed alleen als ik mijn nieuw valkje krijg komt hij eerst in een andere kooi tezitten dat ik heb goed tam kan maken.
maar als hij bij lilo&stitch in komt blijft hij dan nog wel even tam als die is? want ik moet ook naar school en naar school geef ik mijn vogels veel aandacht.

owja stitch heeft dit weekend 1 van zijn melodieën  laten horen en ze klonken heel mooi :)

hier nog een foto's van mijn nieuwe vogel

Dierenfreackske

Hoi Jeroen, knappe valkje heb je hoor! Grtjs Ann

jeroenn

@ Dierenfreackske:

dankje wel ben er ook heel blij mee dat hij/zij deze kant op komt

Kimm

hoi jeroen,

wat een mooi valkje hoor! een knapperd!
als jij je nieuwe valkje naar verloop van tijd bij L&S in doet dan blijft hij wel tam hoor. dat komt helemaal goed!

groetjes kim