21 juli 2025, 01:47:40

Groningsche Valkjes

Gestart door jeroenn, 17 december 2008, 15:12:02

« vorige - volgende »

Kimm

hoelang zijn ze nu los?

toch gaan proberen om ze op te laten stappen, evt met trosgierst. kan even tijd gaan kosten maar het gaat wel lukken. soms kan het erg lang duren voordat je ze in de kooi hebt. ik hoop dat het je gaat lukken.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

jeroenn

ze zijn nu 15 minuten los.
ze willen ook niet opstappen niks

Kimm

als het te lang duurt zal je ze moeten gaan vangen.

helaas werkt dit niet goed voor het vertrouwen wat je hebt opgebouwd. het vangen kan met een theedoek die je over hem heengooit. en dan kan je hem oppakken. doe dit alleen als het echt niet gaat lukken. het is erg vervelend maar anders moet dit wel.

als het lukt om ze de kooi in te krijgen, laat ze er dan niet meer uit voordat ze netjes op je vinger stappen.

ik hoop dat het lukt.

groetjes kim

jeroenn

hoi kim ik vertel morgen wat er is gebeurd ik wil eerst slapen maar ze zitten weer in de kooi .

Kimm

gelukkig ik hoop dat alles goed is.

jeroenn

nou hier is dan het verhaal wat er gisteren allemaal is gebeurd.
het begon llemaal 2 dagen geleden ze konden zelfstandig op de stok gaan zitten.
nou ze zaten gisteren boven op de kooi alle ging goed ik wou lilo weer in de kooidoen dus ze ging netjes op de stok en toen gebeurde het ze ging over stappen op mijn hand ;D toen kon ik haar zo in de kooi zeten stitch ging gewoon met de stok in de kooi zitten.
en nu komt het ik wou hun een stukje appel geven omdat het go goed ging en toen heb ik het deurtje open laten staan en zijn ze samen gezellig op pad gegaan.
toen ik weer terug kwam schrok ik me dood ik zag geen lilo&stitch meer in de kooi.
ik keek rond niks tezien en toen opeens vlogen ze voor mijn hoofd lang ze zaten om mijn kast :o
ze kenden de kamer voor geen meter en gevlogen overal tegen aan gelukkig had ik mijn gordijnen  dicht.
na ong. 30 waren ze eindelijk rustig en heb ik de kooi op de grond neer gezet vlak voor hun en met het deurtje open en het ik met mijn hand ze naar het deurtje gebracht.
en zo ging de eerst leuke maar ook gespannen dag.

en nog 1 vraag ik had een jong valkje gezien en heb een mailtje gestuurd alleen hij eed alleen pallet voeding kan dat valkje ook makkelijk over gaan naar normaal voer?

Kimm

hoi jeroen,

als het valkje pellets eet, zou ik daar mee doorgaan.
je kan wel wat variatie erin brengen door wat gewoon zaad erbij te doen.
in pellets zitten nl alle voedingsstoffen die ze nodig hebben.

zelf is het bij mij niet gelukt om ze over te zetten op pellets,dus vandaar dat mijn advies is om dit jonge valkje gewoon op de pellets te laten.

heb je ze alweer los gehad?

groetjes kim

jeroenn

22 december 2008, 15:32:54 #37 Last Edit: 22 december 2008, 15:36:44 by jeroenn
halo kimm,

oke is goed als ik het valkje neem dan ga ik door met pellet voeding maar hoe moet ik het dan doen met lilo&stitch?
zij zijn daar niet gewend aan ze waren ook niet gewend aan ei-voer dus doe ik het maar door het zaad heen.
en nee ze zijn er nog niet uit geweest ben bang dat ze weer ergens van schrikken en dan weer alle kanten heen vliegen ik dacht dat ze gekortwiekt waren want onze rose-kaketoe is ook gekortwiekt maar die kan hellemaal niet meer vliegen ik dacht dat ze dan ook niet konden vliegen.

dus ik wil jullie graag nog 1 van onze vogels voor stellen onze
rose-kaketoe coco hier een foto van hem:

foto was nog bij de kweker.

ze is 12 weken oud en we hebben har net een paar dagen ze staat naast onze valkjes ze zijn helemaal gek op elkaar, onze kkaketoe heeft geen kooi ze heeft een zit stok en kan ze gewoon dingen doen die ze zelf wil.

Kimm

hoi jeroen,

je moet je eigen valkjes gewoon hun eigen zaad blijven geven.
daarnaast geef je het nieuwe valkje pellets voeding.

mooie rose hoor. krijgt die ook pellets?

als je een valkje gaat kortwieken dan kunnen ze nog wel vliegen als je het goed doet. ze kunnen dan alleen geen hoogte meer maken.
misschien is het een optie voor jou. doe het niet te kort.

heb je al een idee wanneer je je nieuwe valkje mag ophalen?

groetjes kim

jeroenn

hallo,

bedankt het is ook een schatje, ja hij krijgt ook pellets.
nee je begrijpt het verkeerd mijn valkjes zijn al gekortwiekt.
nieuwe valkje neem.
en bij stitch groeien de handslagpennen weer aan ;D

Kimm

hoi jeroen,

als ze gekortwiekt zijn dan moet je ze toch de kooi in kunnen krijgen? of begrijp ik het nu verkeerd?

groetjes kim

jeroenn

hu? snap je even nie. ik hbe ze ook in de kooi gekregen.
alleen ze waren een beetje bang en vlogen overal tegen aan.
nu even iets anders mijn vrouwtje lilo die fluit de s' ochtens heel veel is zij wel een vrouwtje of hoort dat gewoon.

Kimm

hoi jeroen,

vrouwtjes kunnen ook mooi fluiten :D

groetjes kim

jeroenn

ah oke :D

jammer dat het valkje van internet geen popje was.
het waren mannetjes.
ik zou er lilo buiten de kooi is durft ze wel op mijn vinger en in de kooi niet want dan komt stitch der aan en die buit er dan uit bescherming denk ik.
daarom durf is ze ook nog niet weer los telaten.
iemand een idee hoe dit kan oplossen?
en met onze kaketoe gaat het prima hij zit nu op mijn schouder en hij vind de valkjes helemaal geweldig en lilo viind coco heel erg luek ze fluiten steets na elkaar

Kimm

in de kooi zijn ze heel erg beschermend omdat dat hun plekje is. buiten de kooi is dat veel minder.

dus je kan weer proberen om ze los te laten. ;)

jammer trouwens dat dat valkje een mannetje is. hier op het forum zijn ook veel jonkies te koop en mooie hoor!!

groetjes kim