6 mei 2025, 18:58:43

bevrucht of onbevrucht?

Gestart door Nathalie, 20 december 2008, 12:55:24

« vorige - volgende »

Nathalie

hoi,

1 van mijn popjes heeft 15 dec. een eitje gelegt, nu heeft ze er 3 (17 dec. en 19 dec.). Ik heb geprobeert de eitjes te schouwen want na 3 dagen moeten er adertjes te zien zijn, las ik. In 2 van de eitjes zie ik geen adertjes maar ik zie wel een donkergeelachtig vlekje. Is dit gewoon het eigeel of iets anders? Kunnen er ook nestjes zijn waarvan er maar een paar eitjes zijn bevrucht en de rest onbevrucht? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. ;)

Groetjes Nathalie

Karin

Wacht nog even een paar daagjes, soms wordt het dan duidelijker. Bij mij valt het wel altijd op dat als ik een soort gele vlek zie ze uiteindelijk bevrucht zijn, maar de adertjes zijn doorslaggevend  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

mariejj

Ik had eieren die zag ik wel binnen 2 dagen aderen  en ik had eieren waarbij ik pas na een week aderen zag  ;)
(wel pas beginnen te tellen vanaf wanneer ze bebroed zijn, dus niet vanaf wanneer gelegd. ;))

Nathalie

Bedankt voor de reacties, natuurlijk wacht ik gewoon nog af. Ik laat ze gewoon liggen tot dat ze uit zouden moeten komen. Mijn popje (Punky) is al vanaf het eerste eitje gaan broeden, maar nu er 3 liggen zijn ze er nog serieuzer mee bezig ook het mannetje (Pepi) help nu mee. Echt heel erg schattig om te zien. ;D Ik hoop dat de eitjes bevrucht zijn, maar ik zal gewoon moeten afwachten dus, al geeft jouw reactie, Karin, me toch een beetje meer hoop. :P