5 mei 2025, 01:27:59

valkje alleen met eieren

Gestart door lucia, 26 november 2008, 20:45:17

« vorige - volgende »

lucia

hallo ik had een vraagje ,ik had twee valkjes een daarvan is overleden ,dus heb er nu nog een en wat blijkt dat ze nu eieren heb gelegen ,ze heb er nu drie die ze met zeer veel zorg behandeld , ze heb haar eitje onder op de bodem van de kooi gelegt ,omdat ik niet wist dat het een koppel was ,hebben deze eitje een kans op leven ,ze zijn bevrucht ,en moet ik alsnog een broedkast ophangen ,groetjes lucia

♥Debby♥

ze zijn bevrucht zeg? is het mannetje? pas net overleden?

Het zal denk ik heel erg zwaar worden voor een valkje alleen.. broeden alleen, voeren alleen..

Heb je al geschouwd? en hoelang liggen de eitjes al?

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

*Yvon

Hoi hoi

Hoelang geleden is het mannetje overleden ??
Heb je de eitjes geschouwd ??

Als het een goed moedertje is zou ze wel alleen voor haar 3 jongen kunnen zorgen.
Maar hopelijk komen er dan niet meer bij.
Dat zou echt te zwaar worden voor haar. :-\
Laat ze maar haar gang gaan op de bodem van de kooi.
Nu een blok ophangen is te laat en dan heb je de kans dat ze niet meer gaat broeden.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

lucia

ja het mannetje is pas overleden ,een paar weken geleden ,haar eerste eitje was op vrijdag twee dagen er tussen haar tweede eitje en gisteren haar derde eitje ,ik heb het eten heel dicht bij haar staan ,zodat ze niet te veel hoeft te doen ,maar mijn bodem bestaat wel uit gewoon zand ,daar heb zij een kuiltje gemaakt , ik moet de eitjes alleen nog even bekijken ,of ze al zijn veranderd maar dat wil ze nu niet dan gaat ze blazen ,stil hoop ik toch dat er een eitje uit mag komen ,alvast bedankt ,groetjes lucia

*Yvon

Dan heb ik een beetje mijn twijffels of de eitjes wel bevrucht zijn.  ::)
Bij de eerste 2 zou je al kunnen zien of ze bevrucht zijn,maar dat moet dan wel met een schouwlampje.
Het derde eitje zou ikzelf verwisselen voor een nep-eitje.
Om ma het gemakkelijker te maken om maar voor 1 of 2 donsjes te laten zorgen.
Als je de kooi weer gaat schoonmaken,zou ik het zand vervangen voor snippers en in haar hoekje een bergje zaagsel doen.
Je kan ook nog proberen om de eitjes in een bakje met zaagsel te doen,waar je de eitjes in kan leggen en ma erop kan broeden.
Het voer kan je wel gewoon op z'n plek laten.  ;)
Ze zal er toch maar +/_ 2x p.d. eraf gaan om zich te ontlasten en te gaan eten.  :)

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

lucia

ik wil jullie hiervoor erg bedanken ga morgen gelijk het zand weg halen en kijk of de eitje bevrucht zijn ,ik zag toen rode aderen in het eitje maar weet het nu niet ,ik laat jullie weten hoe het is gegaan ,mijn dank is zeer groot bedankt voor jullie duidelijke uitleg ,groetjes lucia

*Yvon

Geen dank en heel veel succes !!  ;) :D

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

imad_rustom

;D hoope nu dat het goed gaat komn veel succes gr imad
nice

lucia

hallo allemaal ,alle drie de eitjes waren niet bevrucht ,heb ze gewoon weg gehaald ,zelf had ze er ook geen belangstelling meer in ,wou jullie heel erg bedanken voor alles en hele fijne kersdagen en gelukkig nieuwjaar toe wensen