|
Pagina's: 1 [2] 3 ... 88
|
|
|
Auteur
|
Topic: Mijn gevleugelde vrienden (gelezen 24751 keer)
|
bobbie
Donateur
Valkparkiet

Geslacht: 
|
Hallo,
bedankt voor het meeleven.
Net even naar de dierenpraktijk gebeld. Ze moet zowiezo vannacht blijven. Zodra ze een poepje laat vallen wordt dat onderzocht. Ze is door de andere dierenarts onderzocht. Als ze bij hun ook spuugt krijgt ze een antibioticakuurtje. Morgen wordt ze door de vogelarts onderzocht.
Eigenlijk dacht ik vorige week dat ze een eitje kwijt moest, dan kijken ze ook weleens zo lodderig en dutten ze meer. Ik miste alleen de bult op haar rug en de knik in de staart. Ik had de temperatuur hier in huis dus al wat hoger gezet, dat vergemakkelijkt altijd het leggen van een eitje.
Toen ze vanmorgen had gebraakt viel het kwartje bij me, ze mankeert echt iets.
Morgen na 12.00 uur mag ik weer bellen, dan krijg ik de vogelarts aan de telefoon.
Zodra ik wat weet zet ik het hier neer.
groetjes, Nel
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anja
Donateur
Valkparkiet

Geslacht: 

Tranen die je verstopt, drogen nooit op.
|
Lieve Nel,
Och wat erg. Heel veel sterkte met wachten en ik hoop voor je dat de Va morgen kan vertellen wat er aan de hand is.
Heel veel sterkte.
Dikke knuffel,
Anja
|
|
|
|
|
|
|
|
|
christa
Valkparkiet

Geslacht: 
|
àaah wat sneu!  succes christa
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anja
Donateur
Valkparkiet

Geslacht: 

|
Hoi Nel,
en heb je al gebeld? Hoe is het nu met Ernie?
Ik duim weer snel verder voor je.
Liefs Anja
|
|
|
|
|
|
|
|
|
bobbie
Donateur
Valkparkiet

Geslacht: 
|
Hoi hoi,
Om 12.00 uur gebeld. De ontlasting was goed. De nacht was ze goed doorgekomen, ze is nu minder benauwd (benauwdheid had ik niet opgemerkt ). Ze zit in een couveuse en gaan nu de temperatuur iets lager zetten. Ze eet goed en deze nacht wilden ze haar nog houden.
Maar ............ als ze dan morgen naar huis zou mogen heb ik een probleem. Dan heb ik Renzo en Jamie-lee en alleen een fiets.
In overleg mag ik Ernie daarom zometeen al op gaan halen, mits ze bij mij onder de warmtelamp gaat. En die heb ik. Die staat nu lekker op te warmen op haar kooi. Even nog badlaken warmen, kersenpittenzak in de magnetron, alles in een tas, in de auto springen en Ernie halen.
groetjes, Nel
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anja
Donateur
Valkparkiet

Geslacht: 

|
Hoi Nel,
Wat een goed nieuws zeg. Nou Ernie is bij jou ook wel in goede handen als ik het zo allemaal lees.
Heel veel sterkte en ik duim dat het allemaal goed gaat komen. Weten ze nu wat het geweest is?
Dikke knuf,
Anja
|
|
|
|
|
|
|
|
|
bobbie
Donateur
Valkparkiet

Geslacht: 
|
Hoi Anja,
Nee, ze weten niet wat het geweest is.
Nu bedacht ik me vanmorgen ineens dat het vorige week toen ik uit mijn werk kwam 's avonds gigakoud was in huis (ketel uit), 15 graden. Maar in principe moeten ze daar tegen kunnen.
Mijn vogels eten pellets van harrison, goed voer dus. Maar al mijn valken hebben een verleden. Wat voor een voer hebben ze in het verleden gehad? Ik weet het niet. Hoe is hun weerstand daardoor? Ik weet het niet.
Ik weet wel dat Bert bijvoorbeeld al een paar keer een toeval heeft gehad, hetgeen ook door suplementtekorten kan komen. Hier krijgt ie het beste van het beste (volgens deskundigen) maar misschien is tie in het verleden bv tekort gekomen. Ook heeft hij een tijd buiten rondgevlogen voor dat ie naar het asiel werd gebracht.
Zo is het ook met Ernie. je weet het gewoon niet. Straks als ik Ernie ga halen vraag ik even door.
groetjes, Nel
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
bobbie
Donateur
Valkparkiet

Geslacht: 
|
Hoi hoi,
Nou, madam zit weer in haar kooi met daar bovenop een warmtelamp. Onderweg was ze ook lekker warm. De dierenassistente moest lachen toen ze zag wat ik allemaal uit de tas haalde . Ze had graag de hittepit bij zich gehouden, die was heerlijk warm.
Ze weten werkelijk niet wat ze mankeerde. Ze vroegen nog of ze in de keuken staat (dit in verband met eventueel tefal). Niet dus!
Hopelijk is ze snel helemaal de oude weer.
Bedankt voor alle reacties. Gedeelde smart is halve smart. 
groetjes, Nel
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sanna
Global Moderator
Valkparkiet

Geslacht: 

Biltse valkjes
|
Hoi Nel,
Ik hoop dat ze nou gewoon lekker verder opknapt bij jou. Aan de zorg zal het niet liggen .
Groetjes, Sanna
|
|
|
|
|
|
|
|
|
bobbie
Donateur
Valkparkiet

Geslacht: 
|
Hoi hoi,
Ernie heeft lekker warm geslapen vannacht. Heerlijk onder de warmtelamp. Ze kan kiezen maar meestal zit ze toch onder de warmtelamp.
Omdat ik de naam Sisi niet zo leuk vind en Bert en Ernie ook vernoemd zijn naar Sesamstraat figuren mocht Renzo (kleinzoon) vandaag een andere naam uitkiezen voor Sisi.
Hij mocht kiezen tussen Tommie, Elmo en Pino.
Het is Tommie geworden. Vandaag roept Renzo al heel de dag:
Tommie kommie. 

groetjes, Nel
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gerda
Global Moderator
Valkparkiet

Geslacht: 

Wees de verandering die je in de wereld wilt zien
|
Hoi Nel,
Fijn dat Ernie weer thuis is. Hopelijk gaat het helemaal goed komen. Heerlijke foto van Renzo met Tommie!
Liefs, Gerda
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anja
Donateur
Valkparkiet

Geslacht: 

|
Goede berichten hier. Gelukkig.
Wat een schitterende foto Nel. De uitstraling van Renzo..........geweldig.
Liefs Anja
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pagina's: 1 [2] 3 ... 88
|
|
|
|
|
Pagina opgebouwd in 0.119 seconden met 21 queries.
| |
|