|
Pagina's: [1] 2 ... 88
|
|
|
Auteur
|
Topic: Mijn gevleugelde vrienden (gelezen 24750 keer)
|
bobbie
Donateur
Valkparkiet

Geslacht: 
|
Hallo allemaal,
Ik ga toch maar weer eens een boekje bij Verhalen openen om af en toe foto's neer te kunnen zetten van mijn valkparkieten: Bert, Ernie en Sisi.
Ik zal per valk uitleggen hoe die bij mij terecht is gekomen dan hebben jullie gelijk een compleet beeld. Voor sommigen misschien overbodig, maar toch .....
Bert:
Bert is een wildkleurman, leeftijd onbekend. Jaren terug heb ik hem uit het dierenasiel gehaald en hem geplaatst bij aangetrouwde familie van mijn jongste dochter. Na al die jaren daar kwam hij dit jaar enkele maanden logeren omdat ze gingen uitbouwen/verbouwen. Ook het verzoek of Ernie daarna ook naar hun toe mocht, want Bert schreeuwde zoveel en dat het met Ernie erbij misschien beter zou gaan.
Op de voorwaarde dat als het niet ging ze Ernie gelijk terug moesten geven ging Ernie in juni met hun mee naar huis. Bij mij zaten ze al bij elkaar in 1 kooi tijdens de logeerpartij.
In juli/augustus kreeg ik een telefoontje dat de dochter des huizes het gevlieg door de huiskamer toch wel erg eng vond en of ze allebei weer naar mij toe mochten komen.
Zo is Bert hier terecht gekomen.

Ernie is een heel ander verhaal. Toen mijn nichtje 11 jaar was kreeg ze van mij, met toestemming van haar ouders, een valkparkiet. Ze noemde hem Ernie. Nu bleek het broertje van mijn nichtje het vliegen erg eng te vinden, ook na kortwieken. Op een gegeven moment hoorde ik dat Ernie bij een oudere dame was geplaatst. Daar vloog Ernie enkele weken later weg en is een paar dagen zoek geweest. Later bleek dat ze op de schouder van een man die zijn hond uitliet was gaan zitten en die had haar mee naar huis genomen. Toen hij er achter was van wie Ernie was is hij haar daar gaan brengen. Toen wilde die mevrouw hem niet meer, want Ernie maakte toch best wel rommel vond ze. Toen vroeg mijn schoonzus het aan mij en ja hoor, Ernie mocht komen. Ernie wordt dit voorjaar 5 jaar.

Sisi is een bonte man die bij mij is geboren, komend voorjaar 3 jaar geleden. Dit verhaal kunnen jullie bij herplaatsing lezen. Hij woont sinds gisteren bij me. Ik ben zijn 3e adres. De eerste eigenaren hadden eerst Sisi en daarna Choco bij me gekocht, dus broer en zus uit verschillende nesten, schelen een halfjaar. Kort na de aanschaf van Choco kochten ze ook katten en een hond, zo konden de vogels eigenlijk nooit meer uit de kooi. Sisi was goed tam gemaakt, Choco niet omdat ze er kort na aankomst aldaar, haast nooit uit kon. Kort geleden heeft een kennis van mij, woont bij mij ongeveer om de hoek, Sisi en Choco opgevangen, maar Sisi domineerde in zijn broedsheid heel de binnenvoliere en viel alles en iedereen aan. Bovendien wilde hij me zijn zus een nestje en dat kan natuurlijk niet. Uiteindelijk is de oplossing geworden: Sisi bij mij en Choco bij die kennis. Als ze elkaar zouden missen en wegkwijnen zouden we ze weer herenigen en een andere oplossing zoeken. Sisi heeft het echter prima naar zijn zin en wat ik gistermiddag hoorde was ook Choco lekker relaxt.
Vandaag de stoute schoenen gelijk aangetrokken, papegaaien in de kooien en de valken eruit in de vogelkamer. Dit ging goed. Sisi had Herman vandaag voor het eerst gezien en ging ook gelijk bij hem zitten.

Sisi heeft het best naar zijn zin. Het leuke is dat Sisi en Bert elkaar aan de gang brengen met liedjes fluiten zoals "daar komt de bruid"(Bert). Hihi, gezellig hoor.
Dat was het.
Groetjes, Nel
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anja
Donateur
Valkparkiet

Geslacht: 

Tranen die je verstopt, drogen nooit op.
|
Hoi Nel,
Wat leuk dat je toch een boekje bent begonnen. Ik ga je zeker volgen.
Wat een mooie verhalen zitten er achter je valkjes. Ze zijn stuk voor stuk prachtig hoor.
Een dikke kroel voor alle 3.
Mooie nieuwe handtekening heb je gemaakt.
Liefs Anja
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sanna
Global Moderator
Valkparkiet

Geslacht: 

Biltse valkjes
|
Hoi Nel,
Wat leuk dat je weer een boekje bent begonnen. Vertel eens, is Sisi soms een zoon van Bert??

Wat een gigantische kuiven hebben die twee zeg!! 
Groetjes, Sanna
|
|
|
|
|
|
|
|
|
bobbie
Donateur
Valkparkiet

Geslacht: 
|
Hallo Anja,
Leuk dat je reageert in mijn boekje. 
Ik zal ze alledrie een gigaknuffel van je geven. 
Hallo Sanna,
Bedankt voor je reactie. 
Nee, Sisi is geen zoon van Bert. , maar ze hebben inderdaad allebei een aardig grote kuif. 
Sisi is een zoon van Pipo en Cootje, die wonen nu bij een kennis van me in een enorm grote buitenvoliere. Ze krijgen nog steeds allerlei mutaties als kindjes, maar een wildkleur nog nooit. Sisi lijkt erg op zijn vader, ook qua uitdrukking in zijn bekkie. Ik zal even een foto van Pipo opzoeken en hier plaatsen.
Groetjes, Nel
|
|
|
|
|
|
|
|
|
bobbie
Donateur
Valkparkiet

Geslacht: 
|
Dit is de papa:

O ja, gisteravond kreeg ik nog het bericht dat het ook met Choco erg goed gaat. Ze doet haar ding, poetst, eet en schijnt Sisi niet te missen. Zit lekker bij de andere valken te relaxen.
Groetjes, Nel
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
bobbie
Donateur
Valkparkiet

Geslacht: 
|
Hallo Agnes,
Hahha, dat je dat nog weet joh (van de gedouchte valkjes). 
Ja klopt, alleen deze 3 valkparkieten heb ik (buiten mijn gaaien om dan he). De andere valken die ik opving zijn allemaal herplaatst ondertussen. Nog steeds blijf ik op de hoogte van hun wel en wee. Yuki (met 1 pootje) is ondertussen overleden.
groetjes, Nel
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
bobbie
Donateur
Valkparkiet

Geslacht: 
|
Hoi hoi,
Ik houd Ernie al even in de gaten. Ze sliep meer viel me op. Ik kon de vinger er niet opleggen wat er nou was. Vanmorgen toen ik het licht aan deed zag ik gelijk dat ze had gespuugd, het zat op haar koppie.
Vanmorgen gelijk wat appelazijn in het drinkwater gedaan en de vogelarts gebeld. Zelf was ze er niet maar als ik het niet vertrouwde kon ik haar gelijk brengen. Dat heb ik dus gedaan.
Vanmiddag kan ik bellen hoe het met haar gaat.
groetjes, Nel
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sanna
Global Moderator
Valkparkiet

Geslacht: 

Biltse valkjes
|
Ach jeetje Nel, sterkte! Ik hoop dat ze gauw opknapt .
Groetjes, Sanna
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rianne
Moderator
Valkparkiet

Geslacht: 

Forum Junkie!
|
Ach jee, hopelijk is het niks ernstigs!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Monky
Donateur
Valkparkiet

Geslacht: 

Mauk
|
Hi Nel,
Ik hoop niet dat het iets ernstigs is  Ik zal voor je duimen. Sterkte met het wachten.
Liefs, Monique
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Saar
Donateur
Valkparkiet

Geslacht: 

|
Ik duim voor goed nieuws Sterkte
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pagina's: [1] 2 ... 88
|
|
|
|
|
Pagina opgebouwd in 0.134 seconden met 20 queries.
| |
|