18 april 2024, 06:48:36

eitjes leggen

Gestart door Valkparkietje_Macho, 28 april 2008, 21:11:04

« vorige - volgende »

Valkparkietje_Macho

hallo allemaal,

mijn valkparkiet legt sinds 2 weken geleden eitjes,
de eitjes halen we eruit omdat ze niet bevrucht zijn. Maar nu legt ze telkens weer opnieuw een eitje is dit erg of kunnen we dit tegen gaan. ??? ???

Sanna

Hoi,

De eieren die je valkje legt mag je nooit zomaar weghalen. Zoals je zelf inmiddels gemerkt hebt, gaat ze gewoon door met leggen. Als dit zo door blijft gaan zal ze uiteindelijk uitgeput raken. Lekker laten liggen die eieren dus.

Een valkje broedt gewoonlijk zo'n 21 dagen. Daarna komen normaal gesproken de eieren uit. Aangezien de eitjes bij jou dus onbevrucht zijn (zit ze alleen?) zal er na 21 dagen niks gebeuren. Tegen die tijd zal je valkje vanzelf haar interesse in de eieren verliezen en zal ze het nest verlaten. Dán pas kun je ze weghalen. Het proces is afgerond en ze zal er voorlopig geen eieren meer bijleggen.

Groetjes, Sanna

Valkparkietje_Macho

hallo,

we haalden de eitjes weg omdat we bang waren dat ze te veel energie in het eitje zal stoppen, terwijl het geen nut heeft.

ik zal het volgende eitje gewoon laten liggen en kijken of het helpt.

ps: Bedankt voor het advies

Bello

Wat je ook kunt doen als ze een eitje gelegd heeft het omruilen voor een kunsteitje.

Onze Catka hadden we gefopt door er telkens een eitje extra bij te leggen nadat ze er een gelegd had, zodat ze zelf niet 6 eitjes ging leggen maar 3.

Dorothé

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

aaltjen

 hier zit ik ook mee

mooi he