2 mei 2025, 17:52:44

Nieuwe valk, overactief?

Gestart door Vince, 4 december 2008, 18:32:14

« vorige - volgende »

Vince

Wij hebben sinds  3 dagen ons eerste valkje, waarschijnlijk een mannetje en volgens de verkoopster 15 weken oud ( heb nog niet zijn ring kunnen kijken).

Hij at al vrijsnel voorzichtig stukjes komkommer uit mijn hand maar sinds vandaag klimt ie zodra je binnenkomt naar beneden op de grond en loop de heletijd te ijsberen en te tjilpen,  zo erg dat al het berkenschors naar 1 kant is geschoven.

Als je dan even uit zijn zicht verdwijnt begint is al een gek rond te klimmen in zijn kooi, naar een stok en weer naar benden enzovoorts enzo voorts.  als je dan weer inzicht komt dan klimt ie weer naar beneden om rond te rennen en af en toe te tjilpen en een blik over de rand te werpen.

Behalve dat dit zijn start sloopt, hijs namelijk nogal onhandig, vraag ik me af hoe dit verdrag te verklaren valt, als het kwaad ken en hoe en wat verder?

hopelijk kunnen jullie ons helpen om deze vraag stukken op te lossen.

mvg Vincent

Sanna

Hoi Vince,

Allereerst gefeliciteerd met je valkje. Voor wat betreft dat 'rondrennen', is je valkje al tam soms. Het klinkt alsof hij vreselijk graag uit z'n kooi wil om bij jou te zijn ;).

Groetjes, Sanna

Vince

Citaat van: Sanna op  4 december 2008, 18:35:07
Hoi Vince,

Allereerst gefeliciteerd met je valkje. Voor wat betreft dat 'rondrennen', is je valkje al tam soms. Het klinkt alsof hij vreselijk graag uit z'n kooi wil om bij jou te zijn ;).

Groetjes, Sanna

Voorzover wij weten niet, we hebben hem net 3 dagen, zat alleen in een kooitje, viel ons wel op dat ie heel snel uit de hand at enzo, maar hijs nog wel voorzichtig.

Ik durf hem nog niet uit de kooi te laten want hij durft nog niet op je vinger te gaan zitten ofzo, want dan schuift hij snel weg. En ik wil hem niet bang terug zijn kooi indoen.

Sanna

Dat is ook heel verstandig, om hem eerst op je vinger te leren zitten. Maar dat is waarschijnlijk wel wat dat rennen betekent: dat hij graag aandacht van mensen wil. Kan helemaal geen kwaad verder hoor, als hij straks tam is kan hij lekker vliegen. Heb je het stappenplan al gevonden om hem tam te maken?:

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,12896.0.html

Succes verder met je valkje!

Groetjes, Sanna

Vince

Ja die hadden we al gevonden, we doen het gewoon rustig aan, niets overhaasten zodat we hem niet bang kunnen maken.

Maar hijs nieuwsgierig en erg eigenwijs dus denk wel dat het goed komt.

mvg Vincent

Vince

10 december 2008, 20:03:03 #5 Last Edit: 10 december 2008, 20:26:42 by Vince
Nou, we hebben hem eergister voor het eerst uit zijn kooi gelaten, hij durfde de dag er voor al op de hand van mijn vriendin te zitten en ze kon hem verplaatsen zonder dat hij er afsprong.

Nu zit ie elke avond een paar uur buiten zijn kooi op de tafel te snoepen/eten en rond te kijken en hij heeft al lekker gebadderd.

Hij springt nu, als hij weer eens op de jaloezien zit en niet weet waar hij anders moet landen heel gemakkelijk op onze hand en we krijgen hem heel makkelijk weer in zijn kooi.

Dus ik denk dat ik kan zeggen dat hij nu handtam is... en dat al na 6 dagen!

bobbie

Hoi hoi,

Wat een lieverd zeg, leuke foto! :D

Heerlijk dat het zo klikt tussen de valk en jullie. Deze valk is waarschijnlijk als jong vogeltje al vaker in mensenhanden geweest. Dus jullie boffen ;), scheelt een hoop tam-maak-werk. :D

veel plezier met deze mooierd.

Groetjes, Nel :)

Sanna

Hoi Vincent,

Wat super zeg, dat het zo snel al gelukt is! Heel veel plezier verder met jullie valkje, maar dat gaat wel lukken denk ik :D. Het is in ieder geval een scheetje, zo op de foto.

Groetjes, Sanna