28 maart 2024, 10:31:19

Pino is 10 gram afgevallen

Gestart door bincky, 12 december 2008, 11:21:58

« vorige - volgende »

bincky

(ik denk dat ik net een vraag in het verkeerde topic gezet vandaar hier nog een keer)

Mijn Pino van 4 1/2 week oud heb ik vanmorgen gewogen en weegt nu nog rond de 70 gram (was 90 gram). Hij/zij wordt alleen gevoerd door moeder omdat vader uit de kooi moest ivm agressief gedrag tegen moeder en kind.
Elke dag is Pino (en moeder natuurrlijk ook) uit de kooi. Toen ik Pino vanmorgen in mijn hand had vond ik hem/haar zo mager. je kan het borstbeentje heel goed voelen en ik voel ook niets in de krop. Pino klimt wel sinds een paar dagen omhoog in de kooi via een trap en touw, en valt dan weer naar beneden om het vervolgens weer opnieuw te proberen. Moeder voert een aantal malen per dag, maar plukt ook enorm aan Pino.

De dagen dat ik thuis ben zit in in de buurt van de kooi om er voor te zorgen dat moeder niet te veel aan Pino zit te plukken (soms tot bloedens toe), maar ik werk ook drie dagen en kan dan niet opletten. het koppie van Pino is dan ook nagenoeg kaaal met hier en daar een veertje.

Omdat ik heel bang ben dat er wat mis gaat met mijn kleine Pino (ben al helemaal verliefd op dat kleine ding)
vraag ik jullie om advies.

Kan ik Pino wat bijvoeren en zo ja met wat? Moet wel zeggen dat Pino met zaadjes en eivoer zit te spelen en ook met trosgierst maar ik kan niet echt zien of hij/zij het ook eet. Als ik zaadjes en eivoer aanbied op een lepeltje pikt hij/zij er wel naar maar ook dan kan ik niet zien op Pino het eet of er alleen maar mee speelt.

Wat kan ik het beste doen?

Lin

Kijk eerst even hoeveel hij afvalt per dag dan weet je ook of het minder gaat. Zaadjes eten doen ze nog niet voldoende hoor. wel aanbieden evenals trosgierst en opletten dat de ouders het niet opeten.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)