6 mei 2025, 19:18:05

is dit braken?

Gestart door Gerdy, 28 december 2008, 21:24:45

« vorige - volgende »

Gerdy

Sjaki heeft eventjes gevlogen vanavond en ging toen haar kooi weer in..ze begon te schudden met haar koppie en de zaadjes vlogen in het rond..ik dacht eerst dat de zaadjes onder haar veren zaten ..ze bleef maar schudden en de zaadjes bleven eruit komen..ik heb Sjaki op mijn hand genomen en ik zag dat er wat slijm rond haar snaveltje zat..het slijm had geen geur..

ik heb Sjaki appart in een kooi gezet met papier op de bodem dan kan ik de ontlasting in de gaten houden.

ze is levendig genoeg en eet ook gewoon strosgierst nu..

was dit nu braken? heb het nog niet eerder meegemaakt en wat moet ik er verder aan doen als haar in de gaten houden.

een dag of 12 geleden is ze wel steeds aan het wipwappen geweest..zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

gr gerdy

Kimm

hoi gerdy,

dit is braken.
als het echt vaker gaat gebeuren dan is er zeker iets mis. ik zou op dit moment niet weten wat je anders kan doen dan haar in de gaten houden en de poepjes.
asha heeft ook gebraakt, maar dit was van de stress.
ik hoop dat dit eenmalig was voor sjaki.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kaatje

Hoi Gerdy,

Ja, het klopt helemaal, dit is dus inderdaad braken. Hou het zoals Kim zegt maar goed in de gaten, ook haar ademhaling, als ze raar gaat ademen dan is ze ziek.

Succes !

Liefs, Karin

Gerdy

Hoi Karin..

Het gaat gelukkig weer goed met Sjaki..ze heeft appart gezeten..haar poepjes zijn goed en het braken is ook niet meer gebeurd..gelukkig.
haar ademhaling is ook helemaal oke..ook bedankt voor het antwoord

gr gerdy

Dierenfreackske

Hoi , oef , gelukkig gaat het weer goed he ! Grtjs Ann