5 mei 2025, 01:49:51

Beetje appart

Gestart door marjow, 1 december 2008, 12:27:29

« vorige - volgende »

marjow

Hoi Allemaal,
even een vraagje over het gedrag van ons 2e valkje tweety..
2 week terug hebben we ons 1e valkje Rocky gekregen..
Alles ging prima met hem.. hij voelt zich lekker op zijn gemakje en wil op mijn vinger gaan zitten..
Nu hebben we afgelopen vrijdag een 2e valkje erbij gekregen.
Al een ouder valkje en waarschijnlijk familie van Rocky.. vader of moeder.. of oom of tante waarschijnlijk..
Ze komen uit een soort voilliere met nog veel meer vogels...
Tweety vertoont geheel ander gedrag dan Rocky toen hij net bij ons kwam en vraag me eigenlijk even af of dit normaal is of dat ik me zorgen moet maken..
Waar het om gaat..
In het begin dat Rocky bij ons was was alles maar eng en blies hij wanneer ik dichterbij kwam met mijn hand..
Dit ging nu prima en hij zat al op mijn vinger en hield dit steeds langer vol..
Tweety is naar mijn idee ook bang maar uit dit op een totaal andere manier.. Ze klouterd/fladdert de hele kooi door wanneer ik in de buurt kom..
Net of ze wil vluchten o.i.d.
Rocky immiteert dit gedrag en fladdert/klimt dan ook de hele kooi door..
Soms wil hij nog wel even op mijn vinger zitten maar dit gaat wel lastiger dan eerst..
Ik ben me bewust van het feit dat het onhandig is dat tweety al ouder is en dat tam maken een stuk lastiger wordt..
dus ik probeer me het meeste op Rocky te richten..
En ondertussen ook tweety een beetje aandacht te geven..
Verder vind ik het ook vreemd dat tweety op de bodem van de kooi zit.. en soms lijkt het wel of ze aan het ijsberen is.. loopt ze steeds van links naar rechts..
Ze zingt ook steeds.. Of misschien is het wel krijsen want er komt een aardig volume uit..
en moet ik hier aandacht aan besteden of juist niet..
telefoneren is soms best lastig omdat ze er hard doorheen fluit..
ik weet niet of ik me zorgen moet maken voor dit gedrag..
of dat het gewoon 2 valkjes zijn met allebei een ander karakter..
maar toch maar even een berichtje..
Bedankt vast voor de reacties!

Liefs Marjow

Onze Rocky

Hermien

Tja, persoonlijk zou ik ze niet meteen bij elkaar in één kooi hebben gezet. Nu gaat de één het gedrag van de ander kopiëren.

Landiej

Waarschijnlijk is Tweety ook nog niet gewend aan de kooi, en aan het feit dat er mensen dichtbij komen zonder dat ze een eind bij ze vandaan kan vliegen. De ruimte die daarvoor in de volière beschikbaar was zal ze een beetje missen denk ik.

Apart zetten is misschien een optie. Mocht je dat niet willen, dan kan je proberen de kooi rustig te benaderen en er af en toe gewoon naast te gaan zitten zodat ze gewend raakt aan je aanwezigheid :)