3 mei 2025, 07:24:36

Wat moet ik met Ludo?

Gestart door Saar, 20 november 2008, 10:22:42

« vorige - volgende »

Saar

Hoi hoi
Zoals jullie weten heb ik 2 valkjes binnen zitten. Ukkie ( handopfokje ) en Ludo ( binnen geboren, dochter Moby en Kyra). Nu is het iedere keer zo dat als iemand een langere tijd thuis blijft ( ziek, vakantie, enz) en daarna weer gaat werken dat Ludo zichzelf 'ziek' maakt. Ze gaat dan heel erg weinig eten met het gevolg dat ze weer pap krijgt en dus weer extra aandacht krijgt. Wat kan ik er in hemelsnaam aan doen om ervoor te zorgen dat ze dit zeer irritante trekje afleert? Ze gaat heel vaak extra zielig zitten kijken en dan krijgt ze geen aandacht. Doet ze weer normaal dan krijgt ze weer aandacht. We doen er dus alles aan om dat gedrag af te leren.

Maar wat kan ik nog doen? Feld gaf al aan dat ze mij misschien als partner zag, maar ze plakt gelukkig al een heel stuk minder aan mij. Ik wil graag t beste voor m'n meisje, maar als het iedere keer zo gaat dan weet ik t uiteindelijk ook niet meer :( Dus wat zouden jullie doen?
Groetjes Saar :-\

bobbie

Hallo Saar,

Lastig. Ze zijn erg slim, dat is wel duidelijk.

Wat ik al vanaf dag 1 doe: een vast dagritme. Of ik nu een hele dag thuis ben of een halve: ze krijgen op gezette tijden hun aandacht/vrijheid/extraatjes etc.

Ik heb 3 papegaaien en 2 valkparkieten en ik moet zeggen: er zit er geen één bij die "zeurt". Gelukkig!

Misschien voor jou ook een idee? En je huisgenoten natuurlijk. Ook die moeten geïnstrueerd worden. Iemand ziek of vrij? Niet meer aandacht geven dan normaal.
Is je vogel gewend er alleen in de middag uit te mogen? Dan ook als er iemand heel de dag thuis is.

Als ik weg ben geweest en ik kom thuis ga ik nooit direct naar mijn vogels. Ik doe mijn ding, in het voorbijgaan begroet ik ze terwijl ik gewoon doorloop. Zo voorkom ik ook dat ze om mij gaan roepen zodra ze me in het vizier krijgen.

Misschien heb je wat aan bovenstaande tips.

Succes in ieder geval.

Groetjes, Nel :)