Bobbie (Nel) stelt zich opnieuw voor

Gestart door bobbie, 28 november 2008, 08:17:50

« vorige - volgende »

bobbie

28 november 2008, 08:17:50 Last Edit: 28 november 2008, 08:34:21 by bobbie
Hoi hoi,

Omdat ik al zo lang niet meer op valkparkiet.com kom en ik ondertussen zoveel vreemde namen zie, stel ik me even opnieuw voor. Ook handig voor degene die mijn lootje heeft getrokken ;).

Mijn naam is dus Nel, net 54 jaar. Ik heb 2 valkparkieten, Bert en Ernie, allebei opvangers.
Bert is een wildkleur die ik jaren terug uit het asiel had gehaald en gelijk weer herplaatst bij iemand. Dat heb ik nl een aantal jaren gedaan, vogels opvangen en herplaatsen.
Bert logeerde nog wel eens bij me tijdens vakanties.
Afgelopen zomer wilden die mensen er 1 valkje bij omdat Bert zo schreeuwde. Bert heette toen nog niet zo hoor ;D ;). Ik had Ernie hier, ook een opvanger. Ernie en Bert konden leuk met elkaar overweg als Bert hier logeerde dus wilden ze Ernie wel erbij. Ik deed dit op de voorwaarde dat als het niet ging, Ernie gelijk terug kwam.

Enkele weken later kreeg ik een mailtje dat ze ze geen van beiden meer wilden omdat de dochter van 19 jaar toch wel erg bang was als ze los vlogen. Sindsdien wonen Bert en Ernie hier.

Ernie is een lutino dame. Ongeveer 6 jaar geleden kreeg een nichtje van mij Ernie als kadootje, met toestemming van haar ouders uiteraard. Nu bleek al snel dat de zoon des huizes bang was als Ernie los vloog dus kwam Ernie bijna niet uit de kooi. Ze hebben Ernie toen weggegeven. Op dat adres was zij weg gevlogen en enkele dagen later weer terug gevonden.
Toen wilde die mevrouw Ernie niet meer omdat ze best veel "rommel "maakte. Mijn deur stond wagenwijd voor haar en sindsdien woont ze hier, ook al weer enkele jaren.

Ook heb ik 3 papegaaien: Juultje en Bumba (noem ik meestal Boemie), 2 meyer papegaaien, en Dinky een jardine papegaai.
Juultje is ruim 2 jaar oud, Bumba is 1 jaar en Dinky wordt alweer 7 jaar volgende maand. De tijd vliegt.

Alle vogels heb ik in mijn vogelkamer. Elke dag gaat de kooi van Bert en Ernie naar de huiskamer en daar gaat het deurtje open. 's Avonds gaan ze weer in hun kooi en breng ik de kooi weer naar de vogelkamer. Zo lopen ze zowiezo geen gevaar voor bijtende papegaaien eventueel, dan zouden ze zo een pootje kwijt zijn.

En nu stel ik jullie mijn kleinkinderen voor. Zelf heb ik 3 kinderen, 2 meiden en een knul. De meiden hebben ook kinderen.
Mijn oudste dochter heeft 2 zoons: Ryan, die wordt in januari 9 jaar, en Sem die is nu 5 1/2 jaar oud.
Mijn jongste dochter heeft 1 zoon en 1 dochter: Renzo van 5 1/2 jaar en Jamie-lee, net 2 jaar oud.

Dan werk ik nog als medisch secretresse voor kinderartsen in een ziekenhuis.

Ik ben ook getrouwd, alweer 34 jaar.

Dat was het zo'n beetje. Omdat ik toch weer wat vaker hier ben leek het me wel zinvol met alle vreemde namen die ik tegenkom, me nogmaals voor te stellen.

Als je nog vragen hebt, je mag me alles vragen. ;)

Groetjes, Nel :)

Anja

Hoi Nel,

Je topic al zo vaak gelezen maar nog niet gereageerd.

Leuk dat je opnieuw hebt voorgesteld. De weg weet je op het forum dus die hoeven we niet uit te leggen.

Een gezellige beestenboel bij jullie.

Liefs Anja

bobbie

Hoi Anja,

Wat leuk dat je reageert ;D. Inderdaad, veel gelezen, geen reacties. Ik dacht even dat mijn voorstellen toch overbodig was. ;)

Ja, het is hier een gezellige boel. En dan ben ik de 2 kanaries van mijn man nog vergeten: Gerrit en Broertje.

Gerrit hebben wij zo'n 8 jaar geleden gekocht. Mijn schoonmoeder vond hem zo mooi zingen, zij wilde er ook 1. Toen zijn we het broertje van Gerrit erbij gaan halen.

Toen mijn schoonmoeder was overleden en mijn schoonvader slecht in het ziekenhuis lag, wilde hij dat de kanarie bij ons kwam wonen. Kort hierna overleed mijn schoonvader.

Hij heeft daar nooit een naam gekregen en omdat hij het broertje is van Gerrit noemen wij hem Broertje.

Meer huisdieren hebben we niet. De hond is vorig jaar overleden. Heel verdrietig. We nemen geen andere hond meer maar zijn het oppasadres voor de honden van onze kinderen voor als die met vakantie zijn of een hele dag werken.

Groetjes, Nel :)

Anja

Hoi Nel,

Nee hoor je opnieuw voorstellen is echt niet overbodig.

Wat lief dat jullie nu een oppasadres zijn voor de honden van jullie kinderen. Die kun je niet vergeten hoor de kanaries van je man. Bij sommige van je dieren zit dus een heel verhaal achter wat ze nog specialer maakt.

Heb je er nooit over gedacht om een boekje te beginnen of heb je al een boekje en heb ik dat nooit opgemerkt ( dat zou zo zonde zijn)

Liefs Anja

bobbie

30 november 2008, 17:17:41 #4 Last Edit: 30 november 2008, 17:21:55 by bobbie
Hallo Anja,

Ooit, in het verre verleden, heb ik een dagboekje gehad.

Ook bij "andere dieren"  staat er iets over mijn papegaaien.

Voorlopig begin ik geen nieuw boekje, heb niet zoveel te melden. ;)

Ik zal nog even vertellen hoe ik aan de naam Bobbie kom.
De oude garde onder ons weten dat vast nog wel.

Bobbie was een jardine, het vriendje van Dinky. Ik noemde me toen al Bobbie hier hoor.
Bobbie is vanuit de tuin weg gevlogen  :'( Hij was gekortwiekt maar had al weer een paar veren erbij. Vier dagen later is hij gevonden door de dierenambulance. Iemand had gebeld dat een papegaai werd aangevallen door een groep kraaien. Bobbie was nog niet dood toen het ambulancepersoneel bij hem aankwam, maar enkele minuten later stierf hij in de handen van de ambulancemeneer, door de stress van de kraaienaanval. Hij bloedde niet, was niet gewond maar de stress was zover opgelopen dat hij daaraan is gestorven. :'(
Hij ligt nu in mijn tuin begraven.
Yuki, de 1-poot valkparkiet ligt daar sinds een tijdje naast,die is ook overleden.

Dat is het zo'n beetje.

Groetjes, Nel :)

Valerie

Hai Nel,

Ja, dat verhaal van Bobbie vergeet ik nooit. Dat was echt vreselijk.  :'(
En Yuki, het lieve mooie valkje. Echt een schatje was het.  :-*
Maar er waren nog meer valkjes, Beppie..(met de mooie velkjes in de nek)? Maar dat ontglipt me weer even, want daar staat (denk ik) meer van op een ander forum.  ;)



bobbie

Citaat van: Valerie op 30 november 2008, 20:01:12
Hai Nel,

Ja, dat verhaal van Bobbie vergeet ik nooit. Dat was echt vreselijk.  :'(
En Yuki, het lieve mooie valkje. Echt een schatje was het.  :-*
Maar er waren nog meer valkjes, Beppie..(met de mooie velkjes in de nek)? Maar dat ontglipt me weer even, want daar staat (denk ik) meer van op een ander forum.  ;)


Hoi Valerie,

Ja, dat klopt. Beppie had ik ook. Beppie was het vriendinnetje van Yuki. Toen Yuki dood op de bodem gevonden werd door mij in de ochtend, pakte ik Yuki op en liep met hem weg. Bij de deur bedacht ik me en liep met hem terug naar Beppie om haar te laten zien dat Yuki niet meer leefde.

Op dat moment ging Beppie gillen gillen gillen, niet normaal meer.

Nadat we Yuki hadden begraven liep ik weer naar Beppie toe. Beppie raakte volledig in paniek, tegen de trailes vliegen en gillen. Dit bleef ze doen als ze mij zag :'( Mijn lieve tamme Beppie was ineens als de dood voor me. Ik denk doordat ik met de overleden Yuki ineens voor haar stond.  :'(
Ze streste steeds meer en dat heeft me doen besuiten haar naar Angelique te doen, die ken jij ook. Ze woont vlak bij mij en wilde Beppie wel in haar valkenvolkje opnemen.

Daar draaide ze weer om als een blad van een boom. Werd weer supertam, vrolijk etc.
Ik koos echt voor haar geluk. Ze was zo bang voor me geworden dat haar leven niet leuk meer was bij mij. Voor haar ben ik d'r toen naar Angelique gaan brengen. Ze is nu een hele vrolijke valk weer.

Bedankt voor je reactie Valerie. Met jou ook alles goed?

Groetjes, Nel :)

Anja

Hoi Nel,

Ik ben gewoon stil van je verhaal. Dat wist ik niet dat dit verhaal achter de naam Bobbie schuil ging.

Yuki weet ik nog wel maar het verhaal van Beppie weer niet.
Fijn dat je dat nogmaals met ons wilt delen.

Dikke knuf,

Anja

Valerie

Hoi Nel,

Mijn Valko was ook plots bang van me, nadat zijn maatje Rocky stierf. Hij associeerde mij met de dood van zijn maatje.
Hij bleef steeds zielig op de plek zitten, waar Rocky gestorven was.
Pas toen hij een nieuw maatje (Peppie van Angelique) kreeg, bloeide hij weer op. Maar handtam is hij niet meer geweest.

Met mij gaat het aardig goed.
De valkjes en Ricky (rosella) zitten in een buitenvolière en binnenhok. Ik weet niet tot hoever je nog van me hebt bijgelezen?
Peppie ben ik laatst kwijtgeraakt(gestorven), ik denk door paniek (kat die 's nachts bij de volière is geweest?). Daar ben ik erg verdrietig om geweest, want het was het liefste valkje ooit (na Rocky).
Han en ik hebben verhuisplannen. Ons huisje staat te koop. Han verlangt ernaar weer in een dorp te wonen, en ik zal blij zijn om van de drukte in Deventer af te zijn.  ;D
We hebben nog niks gekocht, wachten eerst de verkoop van ons huisje af. Wel hebben we een paar huisjes op het oog in Twello (waar Han vandaan komt). ;)



Caroline

Hoi hoi!!

Ik kom je ook maar even gedag zeggen, al zijn we elkaar nooit helemaal uit het oog verloren.  ;)

Leuk dat je hier weer wat actiever bent.

Ik heb altijd genoten maar ook meegeleefd met je verhalen .... inderdaad Bobbie  :'( , Yuki  :'( , Beppie  :D .... we vergeten ze niet.  :)

Knuffel voor je kleinkinders.

liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

bobbie

Hoi Valerie,

Dus je wilt weer gaan verhuizen. Ik kan me je vorige verhuizing nog herinneren en o wat was je blij met je voliere in de tuin :D

Dus toch weer dorps. Kan het me wel voorstellen als je de rust van het buitenleven gewend bent. 8) Hopelijk verkoop je dit huis makkelijk. Heel verstandig trouwens om het zo aan te pakken. Mijn zoon doet het ook op die manier. Eerst eigen huis verkopen en dan pas een andere kopen.
Mijn oudste dochter kocht 2 jaar terug een nieuwbouwwoning die nog gebouwd moest worden. Vorige maand is de woning opgeleverd en sinds vorige week woont ze er in. Maar ..... haar huis is nog niet verkocht. Van ellende is ze het nu aan het verhuren, er zit niet anders op. :-\

Dus Ricky de rosella leeft ook nog. Wordt ie al tammer? Alhoewel, hij leeft nu buiten natuurlijk, zal het juist wat moeilijker worden.

Hoi Caroline,

Leuk dat je hier ook even reageerde.  :D

En inderdaad, we bleven van het wel en wee van elkaar op de hoogte ;).

De knuffels voor de kleinkinderen zal ik zeker doorgeven. :)

Groetjes, Nel :)

Kimm

hoi nel,

wat een verhaal zeg over bobbie :-\  :'(
erg sneu zeg!
leuk dat je hier wat over jezelf schrijft :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Rianne

Hoi Nel,

wat sneu van Yuki, dat wist ik niet :'(
Leuk dat je weer wat geschreven hebt, over jezelf en je vogels :)

bobbie

Hey Kim en Rianne,

Bedankt voor jullie reacties.

Ik probeerde hier al foto's te plaatsen maar ik liep weer vast. ::)

Ik probeer het vd week nog eens.

groetjes, Nel :)

bobbie

8 december 2008, 17:32:14 #14 Last Edit: 8 december 2008, 17:37:59 by bobbie
Bert:



Bert slapend op mijn knie: