22 mei 2025, 13:10:43

en hier heb ik dan nog jopi

Gestart door luukluuk, 20 november 2003, 18:26:58

« vorige - volgende »

luukluuk

ik denk zelf een vrouwtje
maar ze is nog erg jong van begin juni en heeft volgens mij nog geen rui gehad
als een geparelde een man gaat worden gaan toch de parels weg ?
dus kan hij geel worden of grijs ?
jopi is volgens mij een gele geparelde de staart is nl geel
wat een vragen he !
gr Margot

Lique

20 november 2003, 18:34:34 #1 Last Edit: 20 november 2003, 18:41:03 by Angelique
hoi margot,

hij/zij kan misschien al wel een rui hebben gehad, maar hij/zij is op het moment 5 maanden oud. Meestal komt de jeugdrui iets later.
Het kan ook zijn, dat de parels pas later verdwijnen, als het een man is. En niet gelijk in de jeugdrui.

Wel zegt mijn gevoel dat het een popje is, maar ik kan het ook mis hebben ;)

groetjes lique

Mandy

20 november 2003, 18:38:56 #2 Last Edit: 20 november 2003, 18:39:36 by Mandy
Dit is een cinnamon geparelde valk, een mooike hoor. :P
Mochten de parels gaan verdwijnen dan is het een man en als ze blijven is het een pop.
Ik weet niet waarom, maar ook mijn gevoel zegt dat dit een pop is. :)

Een geparelde heeft altijd een gele staart.
En als het een man is en de parels verdwijnen komen daar grijze veren voor in de plaats.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Lique

Als het toch een man blijkt te zijn, komt Jopi eruit te zien als Joepi.

groetjes lique

luukluuk

dan hoop ik dat het een pop is maar ik denk ook een vrouwtje
ze is nog erg klein en ook erg rustig
maar je weet maar nooit
gr Margot en bedankt allemaal

Tara

Hoi,

volgens mij is het een popje, zo ziet ze er echt uit. Een mooie hoor zeg waw. Het is een grijs geparelde valkparkiet (maar ik noem ze vaak ook wel geel geparelde hoor ;). Als het een mannetje zou zijn, verliest ie de gele parels en wordt hij grijs. Maar ik denk dat het een popje is en dat ze gewoon zo blijft :).

Groetjes, Tara

mastolk

HOi Margot,

:o wwat een mooi valkje! Zoeen zoek ik nou ook! HAHa, ik vis altijd achter het net  :(. Nou maakt niet uit..hij/zij is echt prachtig.

vraagje aan Lique, waarom ziet hij er joepi uit als het een man is?! Zijn geparelde mannen mooier dan poppen!? Ik vind ze juist zo mooi met al die parels, zou juist daarom graag een bont geparelde willen. Hoe komen de mannen eruit te zien dan? Meer als wildkleur? Grijze staart en geen parels lees ik al....dus wildkleur?!

En Mandy, hoe kun je zien dat het een chinamon is?! Deze is toch niet zo heel erg licht bruinig!? Tja....ik heb er nog niet zoveel verstand van hoor. Maar ben altijd erug nieuwsschierig...dus stel meteen al mijn vragen. Maar goed...dat wisten jullie al van mij  ;)  :D.

Groetjes en Margot heel veel plezier met Jopi!!!!!!!