12 mei 2025, 17:44:36

brokjes in plaats van zaadjes

Gestart door marleen linssen, 10 december 2008, 20:45:21

« vorige - volgende »

marleen linssen

Ik heb een valkparktiet van ongeveer 8 maanden. Hij krijgt valkparkieten zaad en eivoer. Onlangs was ik bij de dierenarts en deze zei dat je ze beter brokjes kunt geven. Ik heb toen een zak van die brokjes gekocht, maar hij lust ze niet. Ik heb toen een tijd de zaadjes eruit gehaald, maar nog steeds niets. Mijn vraag is hoe laat je hem wennen aan de brokjes en hoe lang kun je verantwoord de zaadjes uit de kooi nemen om hem aan het andere voer te laten wennen.

valkjuh

het beste kunt u het voer mengen, en dan als u ziet dat het valkje ook pallets eet, moet u steeds minder zaad geven, en steeds meer pallets.
maar als het valkje de pallets echt niet wil eten, is het beter om toch gewoon zaden te geven ;)

bobbie

Hoi hoi,

Bij mij eten de papegaaien, valkparkieten en zelfs de kanaries pellets (brokjes zoals je ze noemt ;)).

De manier van wenne zoals hierboven omschreven is de beste manier.

Heb je Harrison's? Mijn vogels vinden de Harrison's met het oranje etiket het lekkerste.  De andere kleur etiketten vinden ze minder, eten ze slecht.

Succes, Nel :)

Always look..

kan het ook pellets en zaadjes afwisselen?
of heeft de vogel der zelf niks aan?

Karin

Die van mij lusten harrisons ook niet  ::) Ik geef nu nutribird de grasparkieten variant naast het zaad, en die eten ze wel. Ik geef het gewoon in een apart bakje, kunnen ze zelf kiezen. Er zijn nu ook diverse nieuwe merken op de markt die ik ook ga proberen.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

bobbie

Hoi hoi,

Ik wissel nu Harrison's en Zupreem af. De gaaien lusten het graag en de valken lusten de ZUpreem totaal niet.

1 of 2 keer per week krijgen ze zaad.

Groetjes, Nel :)