7 juni 2025, 23:39:26

aangevallen

Gestart door taskuh, 23 november 2008, 16:00:19

« vorige - volgende »

taskuh

hoi iedereen!
ik heb nu 2 weken een valkparkiet van een maand of 4 ik praat ertegen en doe alles om haar tam te maken maar als ik alleen al dr bakjes wil pakken gaat ze in de startpositie zitten om mij aan te vallen.
nu durf ik niet meer goed en heb ik de bakjes maar op de grond staan.
heeft iemand ideeen????

Jacoba

Hoi,

Jou valkje probeert jou weg te krijgen en waarschijnlijk is zij nog banger voor jou dan jij voor haar.
Blijf rustig tegen haar praten als je iets doet in de buurt van de kooi. En ga heel rustig met je hand in de kooi en laat je zeker niet afschrikken. Trek nooit je hand terug want dan heeft je valkje gewonnen en gaat zij het zeker de volgende keer weer proberen, want de vorige keer lukte het toch ook de hand van dat ''enge mens" weg te krijgen.
Laat niet merken dat je bang bent, hoe zekerder jij overkomt des te beter.
Veel succes.
Gr. Jacoba

Sanna

Hoi,

Heeft ze je ook al echt hard gebeten dat je niet meer durft of is het meer de angst dat ze hard zal bijten? Meestal is dat aanvallen meer een soort bluffen en in de meeste gevallen zal ze je niet echt zeer doen. Uitzonderingen natuurlijk daargelaten, maar daar kom je alleen maar achter door het een keer te proberen ;).

Ik zou voorlopige met trosgierst in je handen in de kooi gaan. Eerst een flinke lange streng zodat je hand niet al te dicht bij haar is, en dat kun je naarmate ze aan jou gaat wennen steeds korter maken. Verder is het misschien wel nuttig om het stappenplan eens door te lezen en toe te passen:

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,12896.0.html

Succes ;).

Groetjes, Sanna