3 mei 2025, 00:33:34

help!! voeding spuitje!!

Gestart door petra.., 15 november 2008, 13:11:44

« vorige - volgende »

Gerda

Gewoon even tussen je nagels het er af krabben, dat is wat Lin bedoeld.

Als je hem bij je neemt om te kroelen, kun je inderdaad het een beetje eraf krabbelen. Maar als je na elke voeding even met een vochtig doekje (of een babydoekje) de viezigheid wat weghaalt is er niets aan de hand en is 90% al weg.

Gerda

petra..

we doen ons best, maar het is inmiddels een korst geworden.
moet hij niet iets hebben dat hij het er zelf kan afkrabben aan iets een stok ofzo?

Karin

Valkje op je schoot in een bakje lauwwarm water zetten, met een keukenpapiertje steeds in het bakje dopen en over de plakken pap gaan, kan wel eens 20 minuten duren ! Stukje bij beetje verweken en dan kun je het met je nagels "kapot krabben". Naderhand valkje in een handdoek doen, bij je houden tot het zo goed als droog is en de verwarming heel hoog zetten. Zo doe ik het bij de grote knoeiers. Gelukkig hoef ik dat alleen te doen als ik maar 1 of 2 handopfokjes heb. Ik heb er nu 7 ( werden niet meer gevoerd ) en die doen het bij elkaar  ;D ;D ;D Veel makkelijker !
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rianne

Toen mijn noodgedwongen handopfokje oud genoeg was (zo'n 8 weken) heb ik haar meegenomen onder de douche. De veren knapten er erg van op en door het warme water werd de pap helemaal zacht en kon ik het er zo af halen.

petra..

20 november 2008, 14:27:10 #34 Last Edit: 20 november 2008, 14:37:43 by petra..
het is er al wel wat af!!
maar niet alles kan eraf zit vast aan veren of huid!
hoe moet dat dan?
laten zitten?
wat moet je doen als ie begint te bijten??

petra..

kan iemand mij misschien helpen???

hilde

laat het valkje misschien eens badderen
droog het dan met een handoek en zet het even waar het warm is totdat hij droog is

Lin

handopfokjes gaan wel vaker bijterig gedrag vertonen, het is een sprookje dat ze super lief zijn en nooit gaan bijten.Het kan ook komen doordat ze een ervaring onplezierig  vinden. eet je valkje zo knoeierig? meer dan de gegeven tips kan je niet doen, dan toch proberen minder te gaan knoeien.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Ivy

Moet ie nog lang aan de handopfok? Het is geen gezicht, maar om hem elke dag te gaan weken in het water is ook niet een optie. Ik heb een papvalkje wel met een week of 6 heel goed schoongemaakt - het valkje gewoon in een warm badje doen en alles afweken zoals al geadviseerd.
Daarna na elke handvoeding met een natte doekje afgeveegt. Het wordt niet superschoon, maar niet zo erg.
Als het valkje helemaal zelfstandig is, nogmaals alles goed afweken en klaar.

Bijt ie hard dan? Dan vind ik wel vreemd, jonge valkjes bijten meestal niet zo hard.

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Rianne

Het bijten is vaak niet uit agressie, maar gewoon omdat ze de vingers asocieren met voeding. Het gedrag gaat vaak wel weer over, mijn ervaring is dat dit niet de grootste knuffelaars worden.

Caroline

Klopt, mijn ervaring ook.  ;)

JOOP! vanaf 2 weken onder dwang medicatie en pap is super de super tam maar moet geen gefriemel aan zijn koppie hebben.  :-\

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

christa

kareltje heeft ook nog wel papwangen maar een kniesoor die daar oplet.komt wel goed ze poetsen zich zelf wel schoon af en toe met een nat doekje erover en als hij groter is kun je meer.

petra..

hij heeft de papresten er nu zelf afgekrapt..
hij is al heel erg groot..
tot hoeveel weken moet je voeden met pap?
hij is nu 7 weken..
en eet al wel trostgiers maar nog niet veel van het gewone voedsel..
wat moet ik doen..
ik geef hem ook nog wel wat pap..

petra..

Rianne

Hoeveel voedingen geef je? Ben je al afgebouwd naar 2, dus een voeding 's ochtends en een voeding 's avonds? Deze mag hij nog niet missen zolang hij niet zelf eet.

petra..

maar is trostgiers dan geen eten??