29 maart 2024, 12:04:07

help!! voeding spuitje!!

Gestart door petra.., 15 november 2008, 13:11:44

« vorige - volgende »

petra..

bedankt voor de reacties!!
mijn valkje heeft kale plekken op de borst en onder haar lijf!
is dat wel goed??
voor de rest eet hij/zij heel snel!
hoe snel mag het eigenlijk?
petra..

christa

die van mij heeft een kale plek op zijn buik maar ik wijt dat aan de pap.en het vlugge eten......tja met baby s is dat ook verschillend dus waarom een vogel niet.maar doet de vogel het voor jouw gevoel goed?als je het echt niet vertrouwd kun je beter een da bellen en vragen.
groeten christa

petra..

ja het gaat nu wel beter met alles hij maakt geen geluid meer als ik bij hem kom zitten.
hij eet veel beter..
alleen de plekken en de hele erge dunne nek is wel eng..
maar voor de rest is ie heel erg vooruit gegaan!
petra..

Lin

fijn dat alles goed gaat en dat je toch nog even verder bent gaan verdiepen ondanks dat het eigenlijk te "laat" is.

Citaat van: mila op 16 november 2008, 21:04:54
hoi caroline
nee ik weet niet hoe gevaarlijk het is met een spuitje bij mij is er nog nooit 1 gestikt maar misschien ligt het aan de mensen die voeren met een spuiten bijvoorbeeld te hard door spuiten.

of je moet de hele dag niks te doen hebben om bij 25 valkjes te gaan zitten om te aaien nou dat heb  ik niet...

groetjes


Ik wil hier toch even op reageren ondanks dat het niet hoort hier. het kan ook aan de zwakheid van een vogeltje liggen dat ie zich verslikt, dat heeft niks met de spuitkracht te maken.
De rest van de "discussie' is al meerdere keren gevoerd en voegt niks toe aan dit topic.

--
Petra over de nek hoef je niet teveel zorgen te maken, kijk wel of hij genoeg aankomt elke dag.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

petra..

oke bedankt!!
het gaat goed met het vogeltje!!
alleen blijf ik de kale plekken gek vinden..
voor de rest ziet het er goed uit..
petra..

carco

Ik had het niet over het voeren met een spuitje, maar over water geven met een spuitje.
Ik geef altijd pap met een spuit omdat ik dat gemakkelijker vind, maar geen water, want dat is dus te dun ;)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Falcon

ik heb 2 valkjes met de hand verder gevoerd en die zijn nu zelfstandig (alhoewel spunky vaak nog bedelt om een ml of 5 per dag) en ik heb nu een valkje van 4 weken en die voed ik ook weer met de hand..

1e twee zijn aangeschafd met het idee dat je handopfok tammer krijgt en de laatste is aangeschaft omdat hij anders onder mijn neus verkocht zou worden en ik al helemaal verliefd op het diertje was...

het kost tijd, moeite en je moet zeer goed opletten om een handopfok valkje gezond groot te krijgen..

dat kalige is normaal, die plakkerige pap zorgt er vaak voor dat ze met zichzelf schoonmaken de veertjes eruit trekken..
groeit wel weer aan..
kijk maar eens in mijn dagboekje, daar zie je veel fotot's van een 'kale borst' spunky.. ;D

petra..

bedankt!!
mooi dat het dan niet erg is dat ie kaal is!!

Lin

Citaat van: carco op 17 november 2008, 22:43:49
Ik had het niet over het voeren met een spuitje, maar over water geven met een spuitje.
Ik geef altijd pap met een spuit omdat ik dat gemakkelijker vind, maar geen water, want dat is dus te dun ;)

Groetjes: Caroline.


(reageer je nu op mij..? ik reageerde namelijk niet op jou, ik deel jou mening ook :) )

Hoi Petra,

Het kale is op zich niet storend tenzij hij buiten zit in de kou of zich zelf teveel bezeerd als hij pap van de veertjes aftrekt. En inderdaad veertjes groeien snel aan.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

mila

nee ze reageerd op mij met water en spuitje.
misschien moet je wat minder hard druk dan kan je gewoon water geven.

anders zitten me parkieten en papegaaien allemaal met plakken bekjes omdat het pap onder de tong komt.

groetjes

petra..

er blijft zoveel voeding aan de zijkant van het bekje van mijn vogel hangen hoe krijg je het ,het beste weg?
het wordt ook hellemaal hard!!
wat moet ik doen??

Lin

Beetje lauw water en dan veel wrijven. Je kan voorzichtig het hoofdje wat vasthouden zodat ie niet zoveel met de kop schudt. Maar vaak blijven het knoeiers hoor.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

petra..

mag ie al in een dun laagje water in een badje??

Lin

mag wel maar wel goed drogen erna.

Je kan gewoon met een nat washandje wat eraf halen en veel tussen je nagels eraf halen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

petra..

ik begrijp niet wat je met de laaste zin bedoelt!!