6 mei 2025, 10:09:10

donsje wordt steeds alleen gelaten

Gestart door bincky, 15 november 2008, 12:16:13

« vorige - volgende »

bincky

7 dagen geleden is er bij ons een donsje geboren "Pino".
Sinds gister gaan papa en mama steeds vaker van het donsje weg. Papa gaat dan zenuwachtig door de kooi heen en weer lopen en gaat zitten schreeuwen. ALs mama dan weer op Pino gaat zitten, gaat papa er achter aan om vervolgens mama weer weg te sturen om er zelf weer op te kunnen. Maar na 2 tellen gaat papa er dan ook weer af. Is dit normaa?
Pino groet prima, kropje zit mooi vol. Wel vind ik dat hij/zij een slap nekje heeft, maar volgens mij is dat normaal.

Is het normaal dat naarmate Pino ouder wordt, papa en mama steeds vaker en lager weg gaan?

Anke

Hoi,
Ja het is normaal dat pa en ma vaker het nest afgaan als de kleintjes ouder worden.
Zolang Pino wel lekker warm blijft en pa en ma gewoon goed voeren is het geen probleem.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

bincky

ik maak me een beetje zorgen,
Pino ligt nu al ongeveer 2 uur alleen zonder papa en mama.
Hij ligt al een tijdje te piepen, maar papa en mama magen geen aanstalte om naar Pino te gaan kijken.
Hoe lang kan Pino zonder papa en mama?

Ivy

Hoi.
Liggen er nog andere eitjes of heb je de rest weggehaald?
Als er nog eitjes liggen zullen ze toch nog vaker bij de jongen blijven omdat ze de rest van eitjes willen uitbroeden...

Hoe is het jong de nacht doorgekomen? Bij mij gaat 's nachts mama toch altijd bij de kleintjes zitten, ook al zijn ze wat groter.
Overdag zitten ze daar veel minder omdat ze dan zelf eten gaan zoeken om jonkies te kunnen voeren...

Een paar uurtjes kan ook wel, is de temperatuur in de kamer wel goed?

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

bincky

Hoi,
er liggen 2 nepeitjes bij. Er waren 6 eitjes, 1 is er uitgekomen, 2 zaten doode donsje in, en de rest was leeg. Ik weet niet wat er 's nachts in de kooi gebeurd, maar altijd als we beneden komen is moeder bij het kleintje. Overdag zijn ze ook wel af en toe erbij, maar meer om eten te geven en dan gaan ze weer samen bovenin de kooi zitten. Pino ligt dan wel te piepen, maar ze gaan er niet naar toe.

De kamertemperatuur is 21/22 graden, en 's nachts rond de 17/18 graden.