1 mei 2024, 01:17:45

Dirkje de Derde

Gestart door Theresia, 7 december 2008, 21:03:24

« vorige - volgende »

Theresia

Hallo allemaal,

Het is al een hele poos geleden dat ik geschreven heb.
Na de dood van Dirkje de Tweede wilde ik even geen valkje meer, misschien wel helemaal niet meer.
Het leek of het zo had moeten zijn, want m'n moeder werd ernstig ziek en is na een kort en heftig ziekbed overleden.
Daardoor had ik nauwelijks tijd voor mijn gezin, laat staan voor een vogeltje.

Maar... 3 juni hebben we Dirkje de Derde gekocht en hij is een schatje.
Ik heb niet eerder geschreven omdat ik bang was dat hij (of zij want ik weet nog niet wat het is) ook zou sterven en dat ik weer dat vervelende nieuws moest schrijven en dat vond ik toch wel heel erg moeilijk.
We hebben hem (ik ga een beetje van een hem uit) bij mensen gekocht die ik van vroeger ken van de korfbal en ze wonen ook dichtbij.
Dat is een hobby kweker die het netjes voor elkaar heeft.
Van de andere 2 zag het er proffessioneler uit, maar die 2 valkjes hebben  het niet gered maar deze wel!!!
Het duurde 2 weken voordat ik hem uit zijn kooi haalde, want hij wilde maar niet op m'n hand/vinger stappen.
Toen heb ik het met het trapje geprobeerd en dat ging goed, daarna heb ik hem ook uit de kooi gehaald want hij racede door de kooi heen en ik wilde ook geen stresskipje.
Gewoon op de gok los gelaten met de gordijnen dicht.
Hij hing geregeld in de gordijnen maar hij ging zo makkelijk z'n kooitje weer in...
Die gordijnen heb ik zo'n 6 weken dicht gehad als hij d'r uit was, maar daarna ging het prima.
Alleen als de telefoon gaat raakt hij er helemaal doorheen, laatst was hij los en toen de tel. ging vloog hij met een rotvaart tegen de ramen,  allemaal bloed in z'n nek...hij heeft heel veel geluk gehad.
Ik was me rot geschokken
3 dagen later was alles weer genezen, wat gaat dat vlug zeg!!!

Dirkje is heel lief en heeft mijn man als vriendje gekozen (het is mijn valkje hahaha) maar hij zit bij iedereen, echt een allermans vriendje...ben super trots op hem.

Hij is bijna door de eerste rui heen, van zijn staart is er nog maar 1 pen uit en de rest moet nog...maar hij wordt gelukkig weer liever en ook mooier.
Tjonge wat zien ze d'r uit al ze in de rui zitten.
Eerst lijken ze een geplukte kip en daarna een stekelvarken.
Hij was ook niet erg vrolijk, sjacharijnig en bijterig...maar dat is ook niet zo gek als je nieuwe pennen in je velletje prikken.

Vandaag met m'n man erover gehad om een vriendje erbij te kopen voor Dirkje, maar dat doen we dan in het voorjaar.
Ik wil weer een jong maar volledig zelfstandig vogeltje kopen.
W.s. bel ik die man van de korfbal weer op.

Ik ga proberen om een foto te plaatsen, maar ik ben heel slecht in computers...ik doe m'n best want ik wil wel met Dirkje pronken hè.
Misschien kunen jullie me zeggen of het een mannetje of een vrouwtje is.
(bij een grasparkietje is het toch wel een stuk makkelijker, gewoon kijken of ze een baby blauwe of rose neusdoppen krijgen hahahaha)

Groetjes Theresia

Kimm

hoi,

gefeliciteerd met dirkje!
oh wat zal je geschrokken zijn zeg met de telefoon. ja daar kunnen ze toch slecht tegen he.

ik ben erg benieuwd naar een foto van dirkje!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Theresia

7 december 2008, 22:11:50 #2 Last Edit: 7 december 2008, 22:31:13 by Theresia
Hier zijn de foto's van Dirkje, mijn man heeft me geholpen, want de foto's waren veel te groot.
Deze foto's zijn van voor de rui, het valt me wel op dat zijn wangetjes nu wel wat feller zijn gekleurt.










Theresia

Hay Kim
Ik blijf m'n hart vast houden als de telefoon gaat, zeker als hij los is.
We lopen er altijd zo rustig mogelijk naar toe om Dirkje te laten zien dat er niets aan de hand is, en vandaag leek het voor het eerst te lukken.
Hij schrok, maar ging niet vliegen  :D
Als de tel gaat ben ik altijd blij als hij gewoon in z'n kooi zit, dat kan hij zich niet bezeren.
Groetjes Theresia

Kimm

wow wat een mooie foto's!
en dirkje is ook erg knap zeg!

heeft hij/zij de pareltjes nog na de rui?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Theresia

Het lijkt of er minder pareltjes terug komen, maar er zitten nog nieuwe pennen tussen, dus dat wacht ik maar even af.
Vandaag heb ik ook weer veertjes van de vleugels gevonden  ???, dus daar is hij ook nog niet klaar mee.
Ik denk dat ik nog maar even geduld moet hebben...
Groetjes Theresia

Roxy

Hoi Theresia,

Wat een mooi valkje heb je. Ik heb ook een gepareld valkje waarvan ik dacht dat het een mannetje was omdat hij na de rui veel parels was verloren, maar het bleek toch een pop te zijn :).
Ik zou je willen aanraden om de gordijnen gewoon dicht te doen als je valkje los is. Nu heb je nog geluk gehad maar de volgende keer breekt hij misschien zijn nekje en ben je weer een valkje kwijt :(. En het scheelt een hoop stres voor jou.
Leuk dat je er nog een bij gaat nemen :).

Groetjes roxanne

Theresia

Hay Roxanne
Dank je voor de reactie, hij is mooi hè!!!
In het voorjaar op zoek naar een vriendje of vriendinnetje, dat ligt eraan of hij een hij of een zij is  ;D
Zodra ik zeker weet dat de rui voorbij is, post ik nieuwe foto's.

Na die flinke knal is het niet meer gebeurt.
Ik heb daarna de gordijnen dicht gedaan.
De gordijnen doe ik dicht als de zon door de ramen (voorkant) schijnt, het lijkt of de zon hem trekt.
Hij kijkt nog steeds geregeld even bij het raam, loopt even door de vensterbank en tikt hij even tegen het raam, ... tja d'r zit echt wat.
1 ding scheelt, ik word bijna nooit gebeld, lang leve de mail!!!
De laatste keer dat ik gebeld ben en dat Dirkje los was, bleef hij zitten waar hij zat (ookal vind hij het nog steeds niet leuk, dat was duidelijk)

Groetjes Theresia

*Manon*

Hoi Theresia,

Wat leuk dat je toch een dagboekje bent begonnen.
En wat mooi is Dirkje, ja het is even afwachten wat die pareltjes doen, komen ze mooi terug dan is het een popje.
Wil je er een valkje bij van het andere geslacht als wat Dirkje is?
Kunnen ze echt een koppeltje worden he, dat is zo leuk om te zien... overigens had ik eerst twee mannen, maar die kroelden er saampjes ook wat van af hoor  ;)

Ik ga je zeker volgen in dit boekje  :D

Groetjes Manon

bobbie

Hoi hoi,

Je titel viel me op want wij hebben een
"Dirk de Derdelaan". Ja, het verhaal ervoor is triest, dat moet ik toegeven, maar Dirk de Derde is een sterke mooie valk. 

Groetjes, Nel :)