25 april 2024, 00:58:25

Gewonde tong

Gestart door Theetje, 8 november 2003, 21:29:54

« vorige - volgende »

Theetje

Hoi iedereen,

Mijn valkje Dokus heeft zojuist weer de vliegoefeningen achter de rug. Ze wilde in de gordijnen landen, maar toen ik haar uit de gordijnen haalde sijpelde er wat bloed uit haar bekje. Nadere inspectie vertelde ons dat ze op haar tong heeft gebeten. Ik heb het bekje uitgespoeld met wat water, maar ze blijft erg stilletjes op haar plekje zitten. Ik ben bang dat de tong dik wordt en dat ze dan wellicht kan stikken.
Kan iemand mij alsjeblieft vertellen of hier meerdere ervaringen mee zijn?

Groetjes

Theetje


Marianne

Hoi Theetje,

Ik heb er gelukkig geen ervaring mee.
Ik denk dat ik hetzelfde gedaan zou hebben als wat jij gedaan hebt, nl. water geven.

Sterkte met Dokus.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Theetje

Ha Marianne,

dank je wel,
Misschien is het ook wel niets, maar bij bloed ga je toch wat sneller in paniek he. Ik moet het denk ik maar afwachten hoe het loopt.
Ik hoop alleen dat die tong maar niet dik wordt, maar bij mensen genezen wondjes in de mond ook sneller, dus wie weet bij vogels.

Groetjes

Theetje


pona

Hoi Theetje

Het zit niet mee hé.
Ik denk inderdaad dat de wond wel snel zal genezen, wat je zegt in de mond geneest het snelst.
Ja of een ijsje geven doe ik altijd bij Romy. Maarja dat is natuurlijk geen valkparkiet.
In ieder geval sterkte er mee.
Ik hoor wel hoe het afloopt

Groetjes Ilona
grtjs Ilona


Hermes_Lucy_nest

ah panikeer maar niet te snel hoor ;)
het komt vast wel goed hoor.
gewoon goed in het oog houden.
sterkte en veel geluk met je valkje


Valérie

Paul

Hoi Theetje,

Het lijkt me niet dat valkjes op hun tong kunnen bijten misschien heeft ze in iets scherps gebeten dat is meer voor de han liggend lijkt me.
Vaak is een heel klein beetje bloed al heel erg om te zien terwijl er amper iets aan de hand is dan.