6 mei 2025, 16:48:44

wat voor een mutatie is dit?

Gestart door nick01, 8 november 2008, 23:23:44

« vorige - volgende »

nick01

ik heb deze vogel gekocht omdat ik in eerste instantie de bonttekening apart vond.
ik bedoel je vindt zelden tot nooit een bonte vogel met een schoon masker.
nu heb ik m en de tekening lijkt een beetje op de schimmel die laatst hier passeerde.
wie denkt meer te weten over deze vogel.
deze vogel is 3 jaar oud.

remco1976

he nicky,

leuke vogel,wat ga je ermee doen?

gr.remco ;D

nick01

leuke vogel vind ik ook maar wat denk je dat t is.

ik ben van plan een passende pop er bij te zoeken.
liefst iets met eenzelfde soort tekening.

♥Debby♥

Ik ga voor een gewone bonte.. niets aparts maar wel een hele aparte bonttekening.. die "verfstreken" zijn erg gaaf!

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

I_Xyzyx_I

Is het niet zo dat bij bont de bonte veertjes helemaal wit zijn? Want de staartveren zijn maar voor een klein deel geel kleurig.

Misschien toch een "schimmel", je zou inderdaad kunnen proberen hier een schimmel tegen aan te zetten, maar ik dacht dat schimmel alleen voor kwam bij mannetjes en uit een nest kwam waar lutino, bont en opaline in zat... en dat er al iemand mee verder gekweekt had en daar was niets uit gekomen.

Groetjes Jasper

Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

remco1976

ik denk dat het bont is met wat foutjes ;D.want die schimmel wat jij bedoeld,die heeft valerie en ziet er heel anders uit.

gr.remco

nick01

maar als t een gewone bonte is waarom heeft ie dan geen vlekken in de kop.
ik heb overal zitten kijken maar ik heb nergens een bonte vogel kunnen vinden met een schoon masker zoals deze heeft.
en wat jasper ook zegt die staartveren zijn normaal helemaal geel.

wat betreft dat wat valerie heeft komt wel aardig overeen.
diezelfde vlekken alleen minder.
ook rare schimmelachtige vlekken maar dan moet je t zien op een grotere fotó maar die kan ik hier niet plaatsen.

maar wat jij zegt jasper over alleen mannen en die moeten komen uit lutino bont en opaline wil ik wel meer over weten.
hoe kom je aan die theorie?

Karin

Bij bont zou de kuif toch veel geler zijn ?  ???
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

I_Xyzyx_I

Ik dacht dat het tot nu toe alleen mannetjes waren die dit hadden, ben iedergeval nog geen popjes tegen gekomen ;)

Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

Karin

Is dat als antwoord op mijn vraag ? Ja hoor, bonte popjes hebben ook een gele kuif. Dit is Milo, van de week DNA getest en een pop :

Gelere kuif kan bijna niet  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

nick01

nee karin volgens mij bedoelde hij dat op mijn opmerking dat ik wel meer wilde weten over de theorie dat alleen mannen dat zouden hebben.
en wat betreft jouw opmerking over die gele kuif , klopt ook helemaal.

dus een schoon masker , geen gele kuif als normale bonte en halfbonte staartveren.
wat kun je daar uit opmaken ....

Karin

Een wildkleur met een kleurfoutje.... Of een wildkleur die flink split bont is  ;D ;D ;D Misschien tegen een leuk bont popje zetten en kijken wat er uit komt..... Weet je meteen of de man zelf bont is....
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves