19 april 2024, 09:40:11

1 donsje geboren !!!!!

Gestart door bincky, 10 november 2008, 09:09:48

« vorige - volgende »

♥Debby♥

Ik zou nog heel even wachten of er nog meer eitjes uit gaan komen.. er zou eventueel vandaag weer een donsje geboren kunnen worden.. (om de dag)

Je kunt het donsje trouwens wel houden hoor.. dat is geen probleem.  Ik heb er momenteel 4 en die hou ik ook zelf.  :)


Super dat ze zo goed voeren! Dat is genieten he.


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

bincky

toen ik vanmiddag thuis kwam, zag ik dat mijn valkjes vaak samen van het nest af zijn. Is dit normaal naarmate het valkje ouder wordt? Er liggen nog 3 eitjes in het nest (waarvan ik denk dat er in 1 zeker wel wat zit, maar het niet meer leeft, ik laat het voor de zekerheid nog maar even liggen)

Hoe lang moeten ze het donsje uberhaupt nog warm houden?

♥Debby♥

het is nog erg vroeg om het nestje te verlaten maar aangezien ze lekker binnen zitten kan het niet zo heel snel kwaad.. als ze maar niet te lang van het donsje af zijn.

gingen ze er daarna wel weer op? en is het kropje mooi gevuld? kon je dat zien toevallig?


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

bincky

ja ze gaan er daarna wel weer gelijk op. Ik kan niet zien of het kropje gevuld is, als ik bij de kooi kom worden pa en ma heel agressief. Ik ben blij als ik er elke dag een bakje met andijvie, appel, brood en eten in kan zetten.
Maar pa en ma voeren het donsje wel meerdere malen per dag.

Wanneer kan ik dan het beste het donsje eruit halen? Zoals ik al zei, pa en ma zijn behoorlijk agressief (normaal gesproken zitten ze gewoon bij ons)

♥Debby♥

Yep.. de ouders kunnen in pittbuls veranderen... en na een tijdje zullen ze steeds vaker van het nest afgaan maar omdat het nest bij jou in de kooi is is dat best lastig..

't is vooral belangrijk dat er niet teveel stress komt voor de ouders.. je zult zelf moeten kijken wanneer het beste moment is..

ik hoop dat het andere eitje ook nog uitkomt.



♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

bincky

nou Debby,

in ieder geval enorm bedankt voor alle antwoorden die ik van je gekregen heb. Ik hou je op de hoogte.

Tot nu toe, gaat alles nog goed. En als ons donsje blijft leven, mag hij/zij bij ons blijven wonen.

Ik hou je op de hoogte

bincky

het was net etenstijd, nu kon ik ook goed zien dat het kropje goed gevuld is. Dus nogmaals.....het lijkt allemaal goed te gaan

♥Debby♥

Helemaal super!!

oh nog 1 dingetje.. laat de eitjes maar lekker bij het kleintje liggen.. die worden ook warm van de ouders en dan zijn het soort minikruikjes en het kleintje kan er lekker tegenaan liggen..

Ik ben heel benieuwd hoe het verder verloopt..  :)


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

bincky

wat ik nog graag weten wil....
is het normaal dat het donsje, we hebben hem "Pino" gedoopt,
af en toe op z'n ruggetje ligt. De papa en/of mama stoot hem dan per ongeluk omver, en dan blijft hij op z'n ruggetje liggen. Uiteindelijk komt het dan wel steeds weer goed, maar komt dat vaker voor?

Verder gaat het goed, z'n kropje zit behoorlijk vol