28 april 2024, 18:20:13

Met SPOED hulp gevraagd !!!

Gestart door sabine, 8 november 2008, 20:29:06

« vorige - volgende »

Caroline

Ik snap eerlijk gezegd de antwoorden van de verschillende vogelartsen niet.

Ze vinden het niet vreemd dat een valkje in de rui niet eet 

??? Erg vreemd, ik heb hier 22 valkjes zitten waaronder enkele pubers die in de rui zijn en tuurlijk zijn al mijn andere vlakjes ook  2 x per jaar in de rui maar ik heb het hier niet eerder meegemaakt hoor dat ze dan niet eten .... sterker nog, mijn valkjes wegen meestal iets meer als ze in de rui zijn, ze eten dan juist meer omdat het lichaam om meer voedingstoffen vraagt en .... omdat ze minder bewegen in deze periode komen ze juist aan.

Hij( jouw Binky) is erg zwakjes, moet nog gaan opknappen, wat een lange tijd kost. Ze vinden het logisch een terugslag.

??? Ik heb je verhaal vanaf het begin gevolgd maar de onderzoeken hadden toch juist uitgewezen dat hij niks mankeerde?? ZIjn ontlasting was nagekeken en 24 oktober kreeg je de uitslag dat deze goed was. Volgens Kindermans dan. Hij was ziek omdat hij alleen maar zaadjes kreeg.  ::)

Als jouw weegschaal echt goed is en Binky echt 's morgens 95 gram weegt en een paar uur later nog maar 78 gram dan betekend dit dat hij 17 gram is afgevallen .... sorry maar dan zou ik me grote zorgen maken en toch echt laten onderzoeken waarom hij steeds zoveel afvalt en waarom je een gezond valkje, zoals Kindermans heeft aangetoont, van 3 jaar oud met pap op gewicht moeten houden.

DIt is zeker niet normaal hoor. Zeker niet als hij zelf ook nog zaadjes en pellets eet.

DIt is geen kwestie van in de rui zijn of opknappen van .... dit is gewoon nog ziek zijn ....iets onder de leden hebben wat nog niet ontdekt is.

Maar goed, dit is mijn kijk erop.

Ik kan het natuurlijk niet live beoordelen maar ga alleen op jouw berichtjes af.

Wel even duidelijk .... ik val jou niet aan hoor, .... ik vind het geweldig wat je allemaal voor je Binky doet .... ik snap alleen al die rare vogelartsen niet met hun pellets.  :-X

Is er tegenwoordig een valkje ziek of zijn gedrag is niet oké, dan komt het omdat hij geen pellets te eten krijgt.

Jeetje, wat zullen mijn valkjes dan ongezond zijn en een rot karakter hebben .... ze krijgen nooit geen pellets.  :-[

Heel vele sterkte meis, houdt Binky maar goed in de gaten.

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

sabine

Citaat van: Kimm op 10 november 2008, 22:17:16
hoi sabine,

volg je gevoel. het moet voor jou ook haalbaar zijn wat betreft de afstand ;)

wel adviseer ik jou, dat als je het niet vertrouwd met binky, dat je gewoon deze week nog naar een da toegaat of vogelarts.
of naar dokter feld toegaan.
sterkte hoor!

liefs kim


Ik heb niet echt een goed gevoel bij Kindermans omdat die zo erg van de pellets is en een hele andere manier van omgang met vogels heeft als waar ik achter sta. Dan heb je die van prinsenland en die uit Hoogvliet wat makkelijk aan te rijden is. Maar goede berichten over een VA vind ik erg belangrijk. Helaas lukt het morgen niet om zo ver te rijden, woensdag zal het niet lukken om files te omzeilen omdat ik niet voor 10 uur thuis ben en na een nacht werken kan ik misschien beter niet in mijn eentje er naar toe rijden als ik niet eerst ben wezen slapen. Dus dan wordt het al snel donderdag want dan ben ik vrij. Maar het is naar DA Feld zeker 1,5 uur rijden. Helaas is autorijden geen hobby van me zeker niet op onbekend terein. Ik weet nog even niet of ik dat aan durft. Ik kijk het even aan tot woensdag tenzij hij natuur achteruit gaat!

Kimm

natuurlijk is een goede va belangrijk.
misschien dat je iemand kan meenemen? dat zou dan toch fijn zijn.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Yvon

Hoi hoi

Weet je zeker dat je weegschaal goed is ??
In een paar uur kan een valkje toch geen 17 gr. afvallen ??
Er zit ook een goede va in Prinsenbeek dhr Bastiaanse.
Ik hoop dat je snel erachter komt van wat er aan de hand is .

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

sabine

Hoi meiden ik ben erg blij met jullie steun en advies!

Caroline,
Binky heeft een mineralen gebrek waar hij ziek van is, helaas hebben DA daar niets voor. Enige wat schijnt te helpen is goede voeding geven. Onder tussen krijgt Binky pellets en ben ik aan het overstappen op ander zaad. En krijgt hij nog vitamine druppels en druivensuiker. Het vervelende is dat hij door de rui achteruit is gegaan  :'( . Ik wordt er wel een beetje moedeloos van. Zeker omdat ik alles in mijn eentje moet doen en niet iemand heb die echt kan helpen. En veel werken en slecht slapen knap ik ook niet van op. En ik wil Binky s'morgens ook niet te lang laten wachten op zijn voeding.  :'(

Ik kan alleen maar hopen dat hij snel weer een beetje op knapt.
Ik weeg hem morgen ochtend weer misschien heb ik vanmorgen me vergist  ??? omdat ik ook op tijd op mijn werk moest zijn.

sabine

10 november 2008, 23:17:06 #35 Last Edit: 10 november 2008, 23:18:47 by sabine
Citaat van: *Yvon op 10 november 2008, 22:57:58
Hoi hoi

Weet je zeker dat je weegschaal goed is ??
In een paar uur kan een valkje toch geen 17 gr. afvallen ??
Er zit ook een goede va in Prinsenbeek dhr Bastiaanse.
Ik hoop dat je snel erachter komt van wat er aan de hand is .

Groetjes Yvon



Ik zal vanmorgen denk ik verkeerd gewogen hebben. Dat hoop ik maar.

Heb jij ervaring in Prindenbeek?
Volgens de anwb is dat 45 min rijden, al iets dichter bij huis. En ik zag dat jij in Dord woont, van Spijkenisse naar Dord rij ik -30 min over. Dus dat zal misschien beter te doen zijn voor mij en Binky. 

Groetjes Sabine

*Yvon

Hoi hoi

Ik heb idd ervaring met dhr Bastiaanse.  :)
Ik vind het een zeer vriendelijke rustige man.
Begint ook niet gelijk over pellets enzo.
Je zou ook de ontlasting eens naar hem kunnen sturen en laten checken op bacterien en schimmels en parasieten.
Als je Bincky zoveel in een paar uur zoveel afvalt zou ik denken aan een lintworm.
Al weet ik niet of een vogel die ook bij zich kan dragen.  ::)

Succes !!

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

sabine

Binky woog vanmorgen nog maar 71 gram  :o Ik heb vanmorgen gelijk contact gezocht met Dr Feld.
Wat zijn ze daar lief en behulpzaam zeg.
Ik moet Binky 5 x per dag 5 ml pap gaan geven met een theelepel druivenduiker er in. Het heeft geen zin om gelijk naar een VA te gaan eerst moet hij goed gaan eten. Vanavond moet ik nog een keer bellen. Anders ga ik morgen of donderdag langs. Op hun advies neem ik Binky vanmiddag mee naar mijn werk. Omdat hij anders niet zijn voedingen binnen kan krijgen. Mijn teamleidster vind het gelukkig geen probleem  :).
Het blijft afwachten  :'(.  :'( 

Kimm

jeetje meid wat erg! en wat fijn dat je binky mee mag nemen naar je werk, dat is helemaal top zeg. dat moet jou ook een stuk rust geven.

oh ik hoop zo dat hij het gaat redden hoor. fijn dat je dr feld gebeld hebt.
ik ben benieuwd wat dr feld vanavond zegt.
sterkte meis en een dikke knuffel voor binky.  :-*  :-*

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

sabine

11 november 2008, 10:57:17 #39 Last Edit: 11 november 2008, 13:42:26 by sabine
Ik kan helaas niet internetten op mijn werk dus morgen kan ik jullie weer verder op de hoogte houden.
Gelukkig mag ik Binky verzoregn op mijn werk. Mijn teamleidster weet gelukkig niet hoe lang ik bezig ben.

Saar

Hoi Sabine,
Ik wil je even sterkte wensen met de situatie.
Ik ben zelf pas naar Feld geweest en het is een goede arts. Hopelijk heb je Feld zelf, met de andere arts(en) heb ik geen ervaring.. Nogmaals sterkte met Bink...
Groetjes Saar :-*

C@rl@

Sterkte hoor, en wat fijn dat hij mee mag naar je werk!

lynette

11 november 2008, 12:32:30 #42 Last Edit: 11 november 2008, 12:42:34 by lynette
Hoi Sabine

Wat naar dat het nog niet lekker gaat met binkie.
Ikzag dat je graag wilde weten hoe mensen over de Baronie dachten. Ik ben al een paar keer geweest bij Dhr Bastiaanse en ben zeer te vreden met hem als VA
Hij neemt de tijd voor je en je ziet dat hij ook echt om de vogels geeft.

Ik hoop dat binky goed op gaat knappen.

En wat fijn dat je binky mee mag nemen naar je werk.

En wat pellets en de rui betreft ben ik het helemaal met je eens Caroline. Hier krijgen ze pellets als "snoepje" door hun eivoer en extra als ik broedende valkjes heb. Ze smullen er echt van  ;D
Ik heb Nutribird voor grasparkieten die kunnen ze beter kapotmaken en minder mee knoeien ;D
En Cua rui merk ik weinig van ze aleen dat de hele kamer ondergesneeuwd raak met veertjes en soms een valkje wat humeuriger is.

Hoe weet de dierenarts trouwens dat binkie een mineralen te kort heeft? is er een bloedtest gedaan bij Binky?

Ik heb zelf een poeder gekocht waar mineralen in zit.
Ik geef dit door heet eivoer heen 2x per week.

Dit heet:Opti-breed
Het is een uitgebalanceerd mengsel van aminozuren, vitaminen, mineralen en sporenelementen ter aanvulling van het dagelijks vogelrantsoen.

Dit produckt kun je vinden onder drogisterij

http://www.valkcity.nl/shop/N_frame.html?http://www.valkcity.nl/shop/

Sterkte en hou je taai

Groetjes Lynette


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Caroline

Super van je dat je Dr. Feld nog hebt gebeld en dat ej Binky mee mag nemen.

Heel veel sterkte meis.  :-*

Zet hem op Binky, je kunt het.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

sabine

Ik ben erg blij dat ik Binky mee mag nemen om 15.00 uur moet ik weg en ik ben morgen ochtend pas om 10.30 uur thuis !
Waarschijnlijk was mijn TL bang dat ik me anders ziek zou melden. Zij heeft zelf ook wel eens haar zieke hond mee genomen. Vannacht mag Binky naast me slapen het is helaas maar 4,5 uur slapen. Anders kan ik morgen ochtend hem geen pap geven!

Lynette bedankt voor de tip!

Groetjes Sabine