24 april 2024, 20:59:16

liefste echt handtamme

Gestart door imad_rustom, 18 november 2008, 23:23:05

« vorige - volgende »

imad_rustom

ik heb net nieuw valk je al zo,n 2 weken hij is halftamme ik kan hem oppakken maar vliegt nog niet naar me toe hij beit niet ofzo maar vliegt n ze doeoon naar paar min wegik heb nu al een koppel gevormd en ze doen het al en gaan samen al in de broedhok kijk ik wil graag goede handtamme vogels maar ook als ze later water ouder zijn geen problemen hebben ik lees veel op het forum dat het mis gaat met pap eten geven enzo.. hoe zou ik dit het beste aan kunne pakken ik heb geen zin om ze pap te geven kost me eerst veel te veel tijd en werk
en kan mis gaan die risco is te groot voonr een onervaren jongenman als mij kan iemaand mij aub wat info geven hoe ik hopepijk mijn toekomstige valkjes het beste tam kan maken
en na hoeveel weken kan ik ze laten wenne aan mijn hand het mannetje is niet zo tam maar pop wel meer schrikt niet zo
gr imad ;)
nice

Jacoba

Hoi.

Tamme valkjes krijg je niet door ze met pap groot te brengen, die krijg je door er veel aandacht aan te besteden ook al in het blok.
Elke dag een poosje in de handen nemen en er even mee gaan zitten (Hoe ouder het donsje hoe langer en vaker).

Benader het blok rustig en praat op rustige toon tegen de oudervalken. Ook al reageren de ouder valken misschien in het begin agressief rustig doorgaan en zeker je hand niet terugtrekkken.
Wij hebben hier veel valken niet gepapt en toch kan tam.
Groetjes Jacoba