6 mei 2025, 03:37:44

Onze eerste valkjes

Gestart door Valkie1979, 2 november 2008, 17:14:04

« vorige - volgende »

Valkie1979

2 november 2008, 17:14:04 Last Edit: 3 november 2008, 01:51:35 by Gerda
Hoi,

Ik ben nieuw hier op het forum en vandaag hebben we in alle vroegte onze eerste twee valkjes opgehaald in Goirle. Eentje voor mij en eentje voor mijn vriend  ;D, wel zo gezellig voor de valkjes dat ze met z'n 2-en zijn.

Het is een lutino en een grijze. De lutino genaamd Piwi is al goed tam en komt gezellig kroelen. Eppo iets minder, maar dat komt vast goed. Hij vliegt erg graag. Eppo is waarschijnlijk een mannetje en Piwi ook. Ze zaten al samen bij de kweker, dus ze zijn al bekend met mekaar.

Piwi is ongeveer 3 maanden en Eppo 2 maanden.

Ze zitten nu nog samen in een "kleine" kooi, maar de nieuwe grote kooi komt deze week aan met open dak en veel speelruimte.
Ze moeten nog een beetje wennen, maar ze zijn er al uit geweest en volgens mij vinden ze het errug leuk. Wij in ieder geval wel!

Hier een foto van Piwi en Eppo:

Falcon

foto is een beetje aan de grote kant  ;D maar wel erg mooie valkjes.
veel plezier ermee..

Gerda

Citaat van: Falcon op  2 november 2008, 19:17:43
foto is een beetje aan de grote kant  ;D maar wel erg mooie valkjes.
veel plezier ermee..

Foto even aangepast  ;)

Mooi stelletje! Fijn dat er een nieuwe kooi komt, want dit is wel behelpen even!
Maar dan kunnen ze even rustig wennen!

Veel plezier met ze!

Groetjes, Gerda

Valkie1979

Dank je wel (ook voor het aanpassen van de foto)!

Ik moet zeggen ze doen het heel erg goed, ze zijn gisteren al twee keer los geweest en ze eten gelukkig ook.

@Gerda: de kooi is inderdaad behelpen, erg klein voor de twee, maar gelukkig is de nieuwe kooi in vergelijking met deze een echt walhalla.

Hieronder is een link naar de kooi:

[url="http://www.dierenvilla.nl/nl/parkieten-21/parkietenkooien-178/parkietenkooien-23/papegaaienkooi-max-415.html"]http://www.dierenvilla.nl/nl/parkieten-21/parkietenkooien-178/parkietenkooien-23/papegaaienkooi-max-415.html[/url]

*Yvon

Hallo

Is deze foto bij jullie thuis gemaakt ??
Ik zat namelijk naar de staartjes te kijken en ik vind ze nogal kort voor 8 en 12 weekse valkjes.  ;)
Heb je ook een foto waar ze echt helemaal opstaan ??

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >