12 mei 2025, 23:10:26

Ervaring gevraagd!, pelletvoeding

Gestart door Kirsten, 24 september 2008, 17:24:49

« vorige - volgende »

Kirsten

Hoi hoi,

Met verwijzing naar onderstaand topic, waar ik niet meer op kon reageren, wil ik graag vragen of er meer ervaringen inmiddels zijn?

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,23198.0.html

Ik heb vanalles al geprobeerd en op dit moment zijn de pellets van scenic enigszins het populairs.
Nu stond er een man op de beurs van Zwolle zijn pelletvoeding van Ecobird te promoten. Ook deze wil ik best weleens proberen, maar ik vroeg me af naar aanleiding van het genoemde topic of er inmddels al meer ervaringen over pelletvoeding in het algemeen bekend zijn?

Mijn ervaring:

-Nurtibird, krijg ik ze niet op
-Quiko vond ik niet aantrekkelijk ondanks dat ik over de overige producten erg enthousiast ben en ze daarom ook in mijn webwinkel aanbied. Maar de pelletvoeding vind ik er wat chemisch uitzien
-Scenic birdfood. De ontlasting verkleurt iets, waardoor deze lastiger is om in de gaten te houden, verder wordt het goed gegeten en ben ik ook blij dat ze niet zo groot zijn. Ik merk dat dit meer uitnodigd om ze te eten.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Karin

24 september 2008, 19:49:20 #1 Last Edit: 24 september 2008, 20:16:47 by Karin
Heb je van nutribird wel eens de parkietenversie geprobeert ? Ik geef B18 ( de kweekvariant ) in een extra bakje erbij en dat wordt hier goed gegeten. Ruikt lekker fruitig en ze zijn klein genoeg.

Ik heb een jaar of 1 1/2  geleden die eco pellets geprobeert. Sommige aten het goed maar de meeste keken het niet aan. Daarnaat verpulverd het heel erg. De helft kan je weggooien ( of mengen door vochtig eivoer ). Wel een tip als je het koopt : neem 9 kilo, dat is maar iets meer dan een tientje duurder dan de 4 kilo  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♥Debby♥

Ook ik heb de B18 van Nutribird.. niet als volledig voer maar als extra en ze eten er best goed van.. De grotere pellets van Nutribird had ik eerst maar die kregen ze niet eens kapot.. weggegooid geld dus.. en andere soorten heb ik nooit geprobeerd dus geen ervaring mee.

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Bittersweet

Ik heb drie valken en een forpus, en die geef ik allemaal Nutribird B14. Voor €12,50 heb ik een doos waar 4x 1kg in zit. Ideaal, en lang niet zo duur als andere merken.

Alle vier de beestjes waren zaad gewend voor ze hier kwamen, maar de overstap op pellets viel echt reuze mee.

Mijn eerste valk, Edward, was anderhalf op dat moment en moest er NIETS van weten. Goor spul. Op een gegeven moment ben ik zelf de pellets met zijn zaadvoer gaan mengen, maar hij moest er niets van weten.
Apple, een week of zes toen ze overstapte, lustte het bijna meteen. Toen Edward en Apple in één kooi kwamen te zitten kreeg ook Edward door dat pellets éten zijn, en sindsdien eet ook meneer het dus met veel smaak op.
Danoontje, 8 maanden, is hier twee dagen geleden komen wonen, en is vanaf het begin al gek op de pellets.
Zien eten, doet eten blijkbaar.

Teun, de forpus van een jaar was iets moeilijker te overtuigen, maar na 2 weken zat ook hij op nutribird.

Misschien dat ik gewoon heel erg toevallig vogels in huis haal die gewoon makkelijk te overtuigen zijn... ;P

Mijn ervaring is in ieder geval dat tijdens de overstap pellets en zaad mengen (bij mij dan tenminste) een stuk minder effectief was dan de overschakelingstabel van Nutribird.

-> Overschakelingstabel

lynette

Hoi Kirsten

ik gebruik ook pellets van nutribird voor parkieten.
Die voor de valkparkieten eten ze niet omdat ze te groot zijn en dan liggen ze door heel de woonkamer of voliere heen  :-\
Die pellets van de parkieten eten ze met plezier en ik meng dit meestal met eivoer erdoor. De pieten gaan gelijk aan het knabbelen  ;D

Groetjes Lynette

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Anja

Hoi Kirsten,

ik gebruik de pellets van Nutribird. Ik heb 2 varianten. Die voor grasparkieten en die voor valkjes. Ik heb wel de gekleurde pellets. Hier zijn ze er dol op en ik geef het naast de zaadvoeding.

Liefs Anja

kenay86

ik gebruik ook de nutribird pellets maar dan de grasparkieten variant. ik wil ze niet op dit voer zetten, maar heb het eigenlijk in de kooi hangen voor de smaak voor de valkjes.. ze eten er hier wel van, maar niet zo heel erg veel :) ricco vindt het leuk om al die balletjes te verpulveren en het voor de rest te laten liggen.. of hij daardoor wel iets binnen krijgt weet ik eerlijk gezegt niet.. :)

Gompie

Ik geef mijn valkjes sinds een paar maanden Zupreem pellets. Hiervoor ook al andere merken geprobeerd maar werd niet naar omgekeken, deze vielen meteen in de smaak :)
Vooral de fruitvariant vinden ze erg lekker. Hun ontlasting is sinds ze pellets eten erg mooi compact, geen natte flatsen meer hier ;D
Ik koop de pellets per kilozak, 2 smaken dus zo'n 2 kilo en daar doe ik met 4 valkjes toch zeker een maand mee.

Groetjes, Esther, Gompie, Betty, Gekke Henkie en Whoopy :D
Groetjes Esther, Gompie, Betty, Whoopy en Henkie ;)

smiley

hallo allemaal

mijn valkjes krijgen zaden en nutribird variant grasparkiet gemengd
dus half om half ze eten er goed van maar krijgen ook gewoon hun zaadvoer .
mijn dierenarts had mij eerst harrison pellets aanbevolen en buiten dat ik het erg duur vond zaten mijn vogels mij aan te kijken van als je maar niet denk dat we hier van gaan eten.en alles is in de vuilnisbak verdwenen.
de nutribird is veel goedkoper en werd makkelijk door hun gegeten.
ik denk wel dat als je vogels hebt die al erg gevarieerd eten ,dat pellets makkelijker gegeten zullen worden .
nutribird ziet er lekker uit en  ruikt al heel smakelijk.en ik denk altijd maar zo al eten ze er maar een klein beetje van dan krijgen ze toch extra voedingsstoffen binnen.

groetjes conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Rianne

Na een paar dagen aten ze hier wel van de Harries (Harrison) maar met 7 valkjes binnen, 11 buiten en nog 7 jongen over uit de kweekronde is het niet te betalen. Ik ben er mee gestopt.
Heb nu 1 achterstandsjong en die eet het en heeft het ook echt nodig.
Wij kopen 25 kilo zaadvoer in 1 keer, daar doe ik bijna 2 maanden mee. In een zak Harries zit net geen 2,5 kilo, á 42 euro. Reken maar uit ;)