16 april 2024, 08:29:25

*-*Gino&Iris!*-*

Gestart door Christine, 28 oktober 2008, 19:45:36

« vorige - volgende »

Christine

28 oktober 2008, 19:45:36 Last Edit: 15 juli 2010, 09:12:09 by Christine
De meeste onder jullie kennen Gino wel al!
Maar voor degene die hier nieuw zijn.
Gino is men grootste trost.
Een zwart-wit border collie reutje
Hij is geboren op 26 mei 2007.
Ondertussen is hij al 1 jaar, 5 maand en 2 dagen.

Wat jullie allemaal nog niet weten is dat Gino al redelijk lang ziek is.
Toen ie nog maar 3 maand was, werd hij voor de eerste keer ziek...
Volgens onze dierenarts hier in de buurt had hij toen een lichte kennelhoest. Eerst een ABkuurtje meegekregen.
Na drie weken werd hij terug ziek. Weer een ABkuurtje.

Dan maar eens naar een andere dierenarts gegaan want ouders vonden het niet zo heel goed om altijd maar AB te krijgen.
Dan maar naar een homeopatische DA geweest omdat we daar al bekend mee waren met homeopatie. We gebruiken dat zelf.
Daar kwam ze tot de conclusie dat hij iets had aan zen maag en darmen.
Hij kreeg zen pilletjes en werd gelijk diezelfde dag nog beter.
Een paar maand daarna had hij het weer.
Zo bleef het maar duren.
Maanden werden ingekort tot een maand.
In juni was hij terug ziek geworden, daarna om de vijf weken.
Telkens werd hij terug beter maar hervalde terug.
Tot de 10de oktober 2008 hij terug ziek begon te worden.
Eerst heel lusteloos (wat niet normaal is voor een border) daarna begon hij constant hoge koorts te krijgen. De 11de oktober is men papa dan naar onze da gegaan om toch maar een middel te krijgen om hem weer "gezond" te maken.
Dat hielp niet. Constant koorst tot 40°C en erboven.
Aangezien hij snel koorts maakte was dit niet echt zo een drama.
Maar de koorts bleef.
De da besloot dat men ouders de 16de oktober naar een dierenkliniek moesten gaan.
Dat was de hel dag van men leven. Ik ging toen net vertrekken voor een pelgrimtoch van Sarria naar Santiago te doen.
Dus ik kon er niet voor hem zijn...
Ze hebben hem die dan 'zoals men papa het zei' helemaal binnenste buiten gekeerd om hem te kunnen onderzoeken.
Daarvoor hadden we al een paar keer bloed laten trekken maar zonder resultaten. Ook geen ziekte van lyme wat we gehoopt hadden omdat we dan toch er iets konden doen.
Daar vonden ze nog altijd niets.
Geen aangeboren afwijking.
De rest van de bloedresultaten moeten we nog afwachten maar die duren ook wel erg lang.
Ondertussen (niets aan te doen) heeft hij een maand lang een ABkuur op de hoop dat er een EVENTUELE bacterie gedood wordt.
Nog niet met zekerheid te zeggen dat het wel een bacterie is...
Waar ik het vooral moeilijk mee heb, is dat gino zen buikje geschoren is! Was net zo mooi lang al die lange haartjes.
Achja, dat groeit wel weer terug... :-\

Ik hou jullie op de hoogte...
Dan ga ik een reeks foto's plaatsen!
Christine en Gino!

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Valerie

Hoi Christine,

Ik kom je even een knuffeltje brengen.

Wat vreselijk, zo machteloos staan.  :(






Christine

Valerie: Het is idd vreselijk om machteloos te staan.
Het enigste wat we kunnen doen is naar de da lopen als ie ziek begint te worden... Maar de kosten lopen ook zo wel door. Voor die dierenkliniek zijn we iets meer dan 300€ kwijt.
Ik heb het er voor over maar het is papa die het betaald had.
Hij vond het een duur grap voor iets waar we uiteindelijk niets mee zijn...
Afwachten tot hij helemaal geneest of afwachten tot hij terug hervalt.
Op dit moment ligt hij rustig te slapen. Het was hier drukker dan normaal, dus het ligt nu daaraan dat hij stilletjes is..
Maar met het minste geluid is hij al weer actief.
Ik hoop dat er meer resultaten komen want hij is nog zo jong... :-\

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Rianne

Jee Christine, wat erg... :(
Hebben jullie al contact opgenomen met de fokker? Of met mensen die ook een puppy van dat nest hadden? Misschien is het toch iets erfelijks. Veel sterkte er mee!

Christine

Citaat van: Rianne op 29 oktober 2008, 15:28:43
Jee Christine, wat erg... :(
Hebben jullie al contact opgenomen met de fokker? Of met mensen die ook een puppy van dat nest hadden? Misschien is het toch iets erfelijks. Veel sterkte er mee!

Ik heb sinds de eerste keer dat hij ziek geworden is, constant contact met hun. Anders ook..
Zelfs de da zei dat ik moest vragen of er een andere pup ziek was.
Dat is jammer genoeg niet het geval.
Voelde me toch wel best schuldig omdat hij als hij ziek is, ik er niets aan kan doen, alleen toekijken en er voor hem zijn.
Nu zit hij heerlijk buiten te spelen, doet me goed om hem zo vrolijk te zien.
Zolang hij ABkuur blijft krijgen komt het wel weer goed.
Maar wat na de ABkuur... Wat als er dan nog niets gevonden is? :-\
Altijd positief blijven denken zeggen ze, maar dat is niet zo makkelijk...

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Kimm

hoi christine,

wat een verhaal zeg. bah daar word je verdrietig van. ik duim voor jou en gino dat hij helemaal weer beter wordt.
geef hem maar een hele dikke knuffel van mij. ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

Hoi Christine , wat schrik ik hier van zeg , ik weet nog toen je hem net had ook , jij was ook een van de eersten die in mijn boekje (dagboekje is gegeaan) en daar hadden we nog over Gino , zo'n mooie lieve pup was ie ! Ach wat vreselijk is dit meid ! Ik hoop dat ze nu eindelijk vinden wat er met hem aan de hand is en hem vooral goed kunnen helpen , dat hondje heeft ook nog zo'n leven voor hem staan he ! Hij moet gewoon beter worden ! Heel veel sterkte meid ! Het moet verschrikkelijk zijn voor je ! Knuffie Ann



Christine

Op dit moment heb ik even tijd om op jullie reactie's te antwoorden!

@ Kim: knuffel heb ik gegeven hoor! achja, hij krijgt elke dag een hoop knuffels van ons! Dat heeft hij wel verdient ;)

@ Ann: dit is een stukje van de resultaten van het onderzoek van de 16de...


Sinds puppy (2 maand) bj eigenaar en regelmatig hoge koorts 40,6 en maagdarmklachten, episodische  ??? diarree, geen braken.
Momenteel geen diarree. Eerste en 2de maal bij collega antibiotica gekregen (lanste kuur 2-3 weken), hoestte toen ook. Nadien homeopathie met goed effect. Bij koorts altijd zeer kalm en bijna niet eten, nooit veel drinken. Gisteren clavubactin gestart. Laatste diarree weekend. 1X per dag diarree. Dan homeopathie gegeven en dan terug beter. Geen bloed of slijmen bij stoelgang. Geen buitenlandse teek gehad.



Het klinkt allemaal heel raar, maar tot nu toe hebben we nog altijd niets gevonden.
De abkuur slaagt gelukkig goed aan! Maar we blijven uitkijken!

Hier een foto van hem.;D
Deze is op vakantie getrokken

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Kimm

och wat een schatje zeg! nou ik blijf duimen dat het goed komt hoor!!!

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Christine

Even een kleine update!
Gino zit ondertussen aan één keer per dag AB en hij doet het super goed!
Alleen dat hij van tijd koppig is: zal wel puber zijn zeker? :D
Maar hij heeft ook wel zijn super kantjes hoor ;D

Ik hou jullie op de hoogte!
Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Kimm

fijn dat het goed gaat  :D

beter puber gedrag dan ziek zijn he! geniet maar lekker met gino!

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Christine

Citaat van: Kimm op 15 november 2008, 12:40:11
fijn dat het goed gaat  :D

beter puber gedrag dan ziek zijn he! geniet maar lekker met gino!

liefs kim

Idd, dat puberen heeft ook zijn charmes hoor! ;D

Gino en Monty zijn dikke vriendjes...
Gino speelt er super graag mee!
Hier een paar actiefoto's!














Nu een paar foto's van gino waar hij mooi poseert!
Ik zet hem altijd op een stoel voor foto's te maken :P


;D




:-* :-*


Even kijken naar mama






Dit waren ze dan!!
Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Kimm

wat lief zeg!!! hihi op de stoel om te poseren, haha. leuk gedaan hoor!!
en handje klap met gino!  :D  :D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Christine

Gino begint bijna aan zijn laatste ABkuur :D
We zijn echt aan het inkorten en merk ook dat het wel degelijk geholpen heeft! Hij is een stuk fitter en heel levendig voor een border! Ook zijn de lichamelijke klachten van hem waaronder diarree en koorts volledig verdwenen! ;D
Als hij rust is hij na een uurtje al super actief en dan blijft hij heel de dag actief!
Wat ben ik blij dat het achter de rug is, ik hoop dat hij het ook zonder de ABkuur kan!  ::)

Hier even een foto van men supper doggie! ;D


Ik hou jullie op de hoogte!
Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Kimm

hoi christine,

ik vind het heel erg fijn voor jou en voor gino natuurlijk!
ik hoop dat hij zo goed blijft zonder ab.
lieve foto trouwens.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010