29 maart 2024, 08:20:00

zwartkop pop wat voor man??

Gestart door mila, 26 oktober 2008, 13:57:05

« vorige - volgende »

mila

26 oktober 2008, 13:57:05 Last Edit: 27 oktober 2008, 17:40:43 by Gerda
ik zoek een man voor me zwartkop pop
wat kanik het beste erop zetten om weer zwartkoppen eruit te krijgen??



groetjes mila

Bericht aangepast door moderator!
Persoonlijke kwesties kun je per IM bespreken of als het niet belangrijk is snel vergeten!
Gerda, Global moderator

Rianne

Het is een dominant pastel, en volgens mij DF (dubbel factorig). Anders moet je dit even navragen aan de kweker.
Als het dubbel factorig is, kun je er, ongeacht partner, enkel factorig dominant pastel mee kweken. Maar het mooist is natuurlijk een (split) dominant pastel partner :)

mila

hoi rianne

het is een dominant pastel DF:-0
ik denk dat ik nu eerst een wildkleur man erbij doe.
ik heb met de kweker afgesproken dat ik volgend jaar nog 1 kom halen en misschien doe ik dan wel een man voor haar wie weet.

groetjes

•=Bonnie=•

Het is in elk geval geen fallow, dan zou ze rode ogen hebben. Aangezien het een DF is krijg je er altijd EF uit. Ik zou er een mooie forse witmasker man tegen zetten.



remco1976

26 oktober 2008, 17:40:35 #4 Last Edit: 26 oktober 2008, 17:47:18 by remco1976
hallo,

dit is geen DF ;),Df zijn net albinos maar dan met een donkere gloed!.de rest van de dominant pastellen zijn allemaal EF.vraag maar naar aan thierry!.voor deze vogel zou ik een donkere witmasker pop kiezen.liefst geen cinnamon.dan kweek je 50% dominant pastellen ef,en 50% wildkleuren.het mooist zou zijn dat je een domiantpastel pop erbij had.

zie hier een foto van thierry~!


gr.remco

nick01

ik zou er een mooie forse witmasker of wildkleur pop bij zoeken.
je moet denk ik in t achterhoofd houden om deze mutatie iets meer formaat proberen te geven want dat houdt nog te wensen over met de huidige dominant pastellen.(ik heb er hier 3 zitten en maar over 1 ben ik redelijk tevreden)
dominant pastellen kweek je er sowieso mee dus formaat zou een leuke bijkomstigheid zijn toch?
en dit is mijn inziens een ef want zoals remco al aangaf de df is heel erg licht.

rianne split dominant pastel?
dat moet een reken/typfoutje zijn ;D!

en waarom t een fallow zou kunnen zijn is mij ontgaan maar dat is t zeer zeker ook niet.


remco1976

Citaat van: nick01 op 26 oktober 2008, 20:00:14
ik zou er een mooie forse witmasker of wildkleur pop bij zoeken.
je moet denk ik in t achterhoofd houden om deze mutatie iets meer formaat proberen te geven want dat houdt nog te wensen over met de huidige dominant pastellen.(ik heb er hier 3 zitten en maar over 1 ben ik redelijk tevreden)
dominant pastellen kweek je er sowieso mee dus formaat zou een leuke bijkomstigheid zijn toch?
en dit is mijn inziens een ef want zoals remco al aangaf de df is heel erg licht.

rianne split dominant pastel?
dat moet een reken/typfoutje zijn ;D!

en waarom t een fallow zou kunnen zijn is mij ontgaan maar dat is t zeer zeker ook niet.




yep.want valken kunnen geen split dominant pastel zijn.

gr.remco

Rianne


remco1976


I_Xyzyx_I

Citaat van: Rianne op 27 oktober 2008, 10:47:13
*blont* ;D


Het is met -dt toch? ??? :P

Maar dit lijkt me inderdaad een ef dominant pastel, een lichtere variant. Zeker geen df want deze zijn heel licht over het lichaam. ( De vogel van Tierry is een "dominant pastel df witmasker" dus niet echt te vergelijken ;) )

Maar wat wil je kweken eigenlijk? Het is een pop dus je zou er een wildkleur geelwang tegen aan kunnen zetten om zo geelwang dominant pastel te kweken.
Je kan er een wildvorm tegen aan zetten om zo dominant pastel ef te kweken in een groter formaat.
Je kan er een dominant pastel ef of df tegen aan zetten om zo dominant pastel df te kweken.

Dus... gewoon kweken wat je zelf mooi vind, je houd vogels voor jezelf en niet voor anderen ;)

Groetjes Jasper


Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

mila

27 oktober 2008, 20:51:30 #10 Last Edit: 27 oktober 2008, 20:53:06 by Gerda
hallo allemaal

ik ben al stukken wijzer geworden vooral het laatste bericht van jasper.
ik wil heel graag ook Dominant pastel DF willen kweken.
en forse maten wil ik kweken want ze zijn wel allemaal kleine maatjes.
maar vind de geelwang ook heel mooi wat moeilijk zeg.
en ik kweek ook echt wel voor me zelf en niet voor iemand anders maar kan altijd advies hier vragen jullie kweken ook met dominant pastels en zoveel info is er nog niet over te vinden.


groetjes
mila

mila

hoihoi

ik heb de kweker gemaild en heb mail teug gekregen dit is zijn mailtje.

Je hoeft in principe geen dure man erbij doen want het is een dominante factor
dus aan een vogel heb je genoeg.
Dan heb je enkel en dubbelfact.
Het beste is dat je dubbel x dubbel doet want dan weet je zeker dat het allemaal dubbel jongen eruit komen.
De ouders waar deze dubbelfact uit komt zijn een enkel man en dubbel pop.
Wens je veel succes met het zoeken naar een geschikte man.
Je zult wel naar Belgie moeten want anders ben ik bang dat je familie van deze vogel is.
Of je moet het ring nr doorgeven dan kan ik wel zien uit welk koppel het komt.
Mijn ring nr VPM VOS nr. jaartal
Hoop je hier mee te kunnen helpen .

dus ik kan er gewoon een wildkleur opzetten maar een dubbel is mooier;-)

nick01

29 oktober 2008, 23:03:20 #12 Last Edit: 29 oktober 2008, 23:18:39 by nick01
ik heb ook een vogel van die persoon zitten.( ik zal geen naam noemen)

punt 1 er zijn inmiddels meer bloedlijnen in nl als alleen die van hem afkomt , dus er zijn meer opties dan naar belgie te gaan.
t blijft een vrij nieuwe mutaties dus een zekere mate van verwantschap blijf je houden.

punt 2 niet lullig bedoeld maar ik heb ook informatie proberen in te winnen bij hem maar hij is niet echt helemaal op de hoogte van de manier van vererven bij dominant ben ik achter gekomen , hij maakt wat rekenfouten.
verdere info hierover via pm.

ik zou als ik jou was op deze EF een mooie forse pop zoeken want uiteindelijk hebben wij liefhebbers denk ik t liefst zo groot mogelijke vogels in plaats van die doorgefokte beestjes.
tuurlijk heb je ze voor jezelf maar t is denk ik wel een aandachtspuntje om te kijken wat je kweekt aan kwaliteit.
mutatie kweken is niet zo heel moeilijk , zet er gewoon 2 tegen over elkaar van dezelfde kleur en je kweekt t al maar kwaliteit is een heel ander verhaal.
maar de keus is aan jou , t is jouw vogel.

I_Xyzyx_I

Hoi Nick

Ik denk dat hij het gewoon belabberd uitlegt maar geen rekenfouten maakt. ;)

Ik kan alleen wel uit zijn verhaal wijsmaken dat dit een dubbel factorige dominant pastel is

CitaatDe ouders waar deze dubbelfact uit komt zijn een enkel man en dubbel pop.


en dat is het dus echt niet, waarschijnlijk kweekt hij met een donker type ef tegen een dubbelfactorige die waarschijnlijk uit lichtere vogels gekweekt is, waardoor je er ook lichtere versie dominant pastel uit krijgt.

Groetjes Jasper


Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

nick01

jasper lees eerst even goed voor je antwoord geeft.
ik heb zelf ook contact met m gehad over dominant pastel omdat ik ook een vogel van heb zitten.
daaruit maak ik op dat hij wat dingen verkeerd ziet (niet ziet?) en of verdraaid.

hij kweekt naast lichte types ook donkere types want daar heb ik er 1 van , maar goed je kunt ook niet echt gaan gissen over waar die beste man mee kweekt.
ik heb mila een volledige uitleg gegeven via pm.