18 april 2024, 07:29:11

Zou een man een andere man dekken???

Gestart door Givenchy, 25 oktober 2008, 16:55:46

« vorige - volgende »

Givenchy

25 oktober 2008, 16:55:46 Last Edit: 25 oktober 2008, 16:58:36 by Givenchy
Hoi iedereen,

Ik heb 5 valkparkietjes waarvan 2 vrouwtjes en 3 mannen. Nu hebben we monti een lutino van nu bijna 2 jaar gekocht als een mannetje. Destijds was hij 6 maanden oud. Billy onze wildkleur dekte vandaag Monti en Monti vond het allemaal goed. Dit vonden wij dus vreemd gezien wij dachten dat Monti een man zou zijn en ons nu dus afvragen of mannen dit onder elkaar zouden doen?

Monti heeft in het verleden bij 2 verschillende popjes gezeten maar keek er niet naar om en beet de vrouwtjes ook. Misschien dat jullie kunnen helpen Monti is degene rechts onderin (of moet ik er en montania van maken;) )


Caroline

25 oktober 2008, 17:26:25 #1 Last Edit: 25 oktober 2008, 17:28:25 by Caroline
Uiteraard heb je in de vogelwereld ook homofiele mannetjes erbij zitten maar aan het visgraatmotief op de staart van Montania lijkt het mij een popje, dit verklaart tevens haar voorgaande gedrag met andere koppetjes.

Ik zie dat de slagpennetjes zijn geknipt .... misschien herinner je de kleur nog hiervan .... waren ze wit met gele stippen erop?? Dit hebben popjes, mannentje hebben dit alleen tot de eerste rui, daarna hebben zij volledige witte slagpennen.  ;)

Veel plezier met je valkjes.  :D

FIjn weekend, Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Givenchy

Hoi hoi,

Bedankt voor je reactie. We hebben Monti naar de eerste rui gekregen dus ons staan de stippen niet zo bij. Momenteel wieken we niet meer gezien hij nu weet dat hij niet door ruiten kan vliegen.

Monti is momenteel heel ijverig in het broedhok. En ook nu beter alles bekijken is alles heel verklaarbaar. Ook zie je dat de veren zoals bij de Lutino man zou moeten zijn zoals verschillende bronnen beschrijven niet geheel wit zijn maar iets geflammed geel.

Misschien krijgen we nu dus eindelijk ons eerste nestje want we hebben twee weken geleden onze andere 2 valkjes verloren. Eentje zat verstopt met speeltouw en ons popje had een gebroken eitje in haar buik en die hebben we moeten inslapen. We hebben veel verdriet hiervan gehad gezien dit het tweede lieve popje en 1 van onze liefste mannetje zijn verloren.

Gr Nathalie