soort blacklist

Gestart door Saar, 24 oktober 2008, 20:47:27

« vorige - volgende »

Saar

Hoi Peter,
Het valt me op dat veel mensen worden belazerd door de kweker waar ze hun valkje hebben gekocht. Sommige doen het niet met opzet en nemen hun verantwoordelijkheid.. Zo zijn er ook kwekers die je gewoon in de steek laten met een valkje wat nog veels te jong of ziek is...
Is het niet mogelijk om een soort blacklist op te stellen?
Groetjes Saar :-*

Rianne

Hoi,

ik denk dat dit wettelijk niet toegestaan is. Ook is het niet sportief om als kwekerij een lijst te maken waarop je andere kwekers als 'slecht' bestempelt, ook al is dit wel zo.
Natuurlijk mag je wel een lijst maken waarop je alleen de goede kwekers vermeld :)

Peter

Hoi Saar,

Een blacklist mag volgens mij niet, en het is moeilijk te controleren of iemand ook echt slecht of het gewoon een vervelende samenloop van omstandigheden is.

En whitelist mag echter wel gewoon aangemaakt worden.

Het moeilijke punt blijft het controleren, wie beslist dat iemand een slechte kwekers is. Iemand die 100 valkjes verkoopt en 5 slechte ervaringen heeft, moet deze kweker op de blacklist of een beginnende hobby kweker die 3 valkjes verkocht heeft 1 slechte ervaring heeft. Statistisch is beginnende hobby kweker veel slechter dan. Dus die moet op de lijst... Of juist weer niet omdat elke starter fouten maakt.

Begrijp mij goed, ik ben groot voorstander van een whitelist. Er is ook al vaker overgesproken maar we liepen steeds tegen bovenstaande voorbeelden aan.

Zyra

Beetje een late reactie, maar misschien is de benaming whit of black list niet de goede woordkeuze..

We kunnen misschien een topic aanmaken met ervaringen van kwekers.. Hiermee kun je zowel de kweker in een goed als slecht daglicht stellen, maar voornamelijk het goededaglicht steunen natuurlijk..

Bijvoorbeeld:

Ik heb bij Kweker "blaadjebla" Pietje gekocht. Hij was al aardig tam en kreeg zelfs een zakje voer mee voor de eerst komende dagen. Ook zijn eierdopje en geboorte akte zijn met hem mee gekomen. De vogels van de kweker zien er zeer goed uit en zal zeker contact houden met deze kweker


Het kan natuurlijk uitgebreider en misschien zelfs wel met een vragenlijstje? ik denk dat mensen die dan de ervaringen lezen toch sneller naar zo'n kweker toe gaan als een kweker die al bijvoorbeeld 1 op de 5 goede ervaringen hebben..

Ik kan het niet beter uitleggen, ik hoop dat jullie begrijpen waar ik op doel :-$

Groetjes Desire