29 april 2024, 01:56:00

valkparkietjongen dood

Gestart door jamievdj, 23 oktober 2008, 18:55:20

« vorige - volgende »

jamievdj

De andere twee jongen zijn ook gestorven :'(Ik ga nog een paar dagen wachten of de andere twee eieren uitkomen, als dit niet zo is ga ik het nestblok wegnemen.

danku voor adviezen

Kimm


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

♥Debby♥

ach bah wat vreselijk.. sterkte hoor!


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Rube

Wel degelijk een bewijs dat jongen in de koude periode van de herfst geen goed idee zijn.Bij mij ging het net zo.(http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,29861.0.html)Maar door voor een verwarmingsbron te zorgen hebben we toch nog 1 jong van de 4 kunnen redden.Als er nog mensen zijn wiens valkjes eieren hebben en problemen verwachten kunnen dit misschien beter toepassen:

We maakte in een groot blik een lampen fitting(lampenhouder) en zette hier een gloeilamp in, na 75 en 60 watt geprobeerd te hebben bleek 40 watt meer dan voldoende.We legde snel een verlengkabel,zette er een tijdschakelaar tussen en plaatste het blik onder de broedblok.Dit lieten we een half uur branden.Om zeker te zijn dat dit niet te warm was gingen we de valkjes maar storen uit hun ondertussen al nachtrust.Het hout aan de binnenkant van de broedblok leek mij net iets te warm na dat half uur, dus stelde we de tijschakelaar anders in, om het kwartier aan en uit . Foto van het blik



Ik hoop hiermee toch nog andere te kunne helpen :-\
Grj Rube.