19 april 2024, 16:45:54

Raar eivoer?

Gestart door Angelique84, 14 augustus 2008, 18:13:24

« vorige - volgende »

Angelique84

Een paar dagen geleden heb ik nieuw eivoer gekocht in de dierenwinkel. Normaal koop ik altijd zo een klein pakje speciaal voor grote parkieten. Het is redelijk fijn eivoer. Ik greep de laatste tijd mis bij verschillende dierenwinkels en moest daarom wel een ander merk kopen.
De vrouw van de dierenwinkel gaf mij een grote groene zak eivoer speciaal voor papegaaien en grote parkieten. Ik heb thuis de zak geleegd in een grote bus en de verpakking daarna weggegooid (dom) Alleen dit soort eivoer lijkt totaal niet op het eivoer dat ik normaal gebruik. Het is heel grof, ruikt naar roggebrood, met rode vruchten-pepers ofzo, en dingen die op garnalen lijken? Kennen jullie dit? Is dit het eivoer wat je moet rullen?

Groetjes, Angelique

Kirsten

Hi,

Ik vermoed dat je een variant van Olrux hebt, hier zitten gedroogde garnaaltjes in als ik me niet vergis.

Uiteraard kan je het wel gewoon geven, maar de kans is ook aanwezig dat ze het niet lekker vind. Hier heb ik verschillende soorten geprobeerd en wat hier er het beste ingaat is het eikrachtvoer van Quiko. Overigens hoor ik ook goede berichten over geruld eivoer van de witte molen.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

peter wauben

Als het orlux is zullen ze het zeker eten, vooral de pepertjes vinden ze lekker.
Als het goed is zitten er ook bessen en rozijnen in met af en toe een visje tussen de garnaaltjes.
Hier heb ik dus persoonlijk de ervaring in en het rulle eivoer van witte molen wordt ook graag gegeten.