"ja-schudden', zachtjes 'krijsen' & ijsberen

Gestart door Falcon, 20 oktober 2008, 21:40:06

« vorige - volgende »

Falcon

Birdie staat bij mij op mijn bureau (ik heb zo'n groot bedrijfsbureau) en als ik dan achter de pc zit dan loopt hij heen en weer langs de rand van de kooi..al ja-knikkende en zachtjes krijsen ;D
reageer ik niet dan gaat hij van die piepgeluidjes maken en bijt hij overal aan, aan de sepia schelp, de voerbakken etc.
kijk ik zijn kant weer op dan loopt hij weer en weer en schud zijn koppie weer met krijsgeluidjes..

met het ja-schudden bedoel ik dat zijn halve bovenlijfje ook meegaat ;D
en met zachtjes krijsen bedoel ik meer dat bedelend krijsen net voordat ik hem voer..dus niet mega hard..meer schorrig, zeg maar..

als ik bij hem kom en ik geef hem op wat voor manier dan aandacht dan doet hij altijd het bovenstaande..

is dat nu alleen maar bedelen om voer?
want hij doet het ook als hij net gegeten heeft..maar dan zonder het gekrijs..dan alleen het ja-schudden.

Rianne

Ja dat is bedelen :) Geef hem eens een stukje brood of trosgierst, kijken of ie daar aan gaat knabbelen.

Falcon

trosgierst eet hij al..maar daar is hij zo verzot op dat hij het zaad links laat liggen..

brood, ik neem aan bruin brood?
kan ik zo een korstje van een boterham afhalen? of moet het oud brood zijn..

Rianne

Het mag ook het binnenste van je brood zijn, dit is wat zachter. Bruin brood is wel beter maar wit mag ook. :) Ze vinden beide lekker, vers of een dag oud.

Falcon

oke, zal een stukje brood in de kooi leggen.. ;D