25 april 2024, 10:24:56

kopje naar beneden

Gestart door spikey, 11 oktober 2008, 17:15:47

« vorige - volgende »

spikey

hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op dit forum
Sinds 6 weken hebben we spikey nu in huis en gister hebben we onze 2de jonge vakje opgehaald, hij heet peanut.
Nu is het met peanut zo dat als je de vinger voor hem wilt houden om op te stappen dat hij dan zijn kopje heel laag bij zijn voeten houdt. Ik denk dat hij wil dat ik hem dan kriebel in zijn nekje ...of...
dat hij wil eigenwijs is en wil zeggen ik wil niet opstappen.
Want hij kan het namelijk al wel, de hobbykweker van wie we hem hebben heeft hem al vertrouwd gemaakt met handen.
Hij is al redelijk tam en absoluut niet schuw.
Waardoor denken jullie dat het kop hangen komt?? ???

Ook heb ik nog een andere vraag.
We hebben gister al voorzichtig geprobeerd om de 2 valkjes aan elkaar te laten wennen. Samen uit de kooi bij mij op de bank.
Peanut was erg geïnteresseerd maar Spikey was bang en ging blazen en maakte hap bewegingen. Hoe kan ik het wen-proces makkelijker voor ze maken?
Linda.

Kimm

hoi

ten eerste gefeliciteerd met peanut!

kan je hem aaien als hij zijn koppie naar beneden doet?
zo ja dan denk ik dat hij gewoon gekroeld wil worden.

het wennen met die 2 moet je lekker kalm aan gaan doen. dus inderdaad wat je nu ook doet, samen eruit en dan gaat spikey er wel aan wennen. niets gaan opdringen en dan moet het goed komen.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

spikey

We hebben voor peanut nu een tijdelijke leenkooi, maar ik wil hem daar niet te lang in laten omdat die kooi niet zo groot is.
Maar als spikey daar nog niet aan toe is doe ik ze nog niet samen in de kamervoliere.

Ik kan peanut dan inderdaad gewoon aaien over zijn hoofd en rug, vleugels vind hij niet leuk.
Grappig want spikey houd daar helemaal niet van, die ontwijkt je handen als je in de buurt van z'n rug komt.


Kimm

hoi,

nou dan wil hij dus gewoon gekroeld worden :D
1 tip, je kan ze beter niet over de rug aaien, want dan worden er andere hormonen gestimuleerd.

als spikey er nog niet aan toe is dan peanut nog in de leenkooi laten inderdaad. totdat het buiten de kooi wel goed gaat en dan langzaam gaan opbouwen. leuk hoor dat je er nu een kroelkont bij hebt zitten, heerlijk!!!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

spikey

Ik denk dat spikey bang voor peanut is doordat hij niet bij zijn ouders is opgegroeid.
Die hadden de 5 jongen namelijk verstoten, ze pikten ze dood.
Ze zijn dus met een spuitje gevoerd. daardoor was hij al erg tam toen we hem kregen maar dus minder gewent aan valkjes zelf.

Ik heb gister gezien dat peanut probeert om spikey in zijn poten te bijten, doen ze dit altijd?

Mandy - Noa&Mango

Hallo!

Ja dat doet mijn Noa idd ook  ???
Die hapt in Mango's voeten als iets hem niet bevalt.

Ben benieuwd naar de reacties op deze vraag.

Grt!

Mijn twee schatten: Noa en Mango :D

Kimm

hoi hoi,

ik kan jullie helaas geen antwoord geven op de vraag van het bijten in pootjes. ik hoop dat jullie nog wat reacties zullen krijgen hierover  :D  ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

spikey

Het gaat ondertussen al iets beter. Ze durven al ets dichter bij elkaar te komen.
Ze zitten nu elk op één schouder van me  ;D.

Landiej

Hier komt het pootjes bijten ook regelmatig voor inderdaad! Meestal doet Loekie het bij Oy omdat hij gekroeld wil worden.. Tenminste, het is een vorm van kroelen: als Loekie bij Oy in de poten bijt gaat Oy de kuif en 'baard' van Loekie poetsen ::) ;D

Als ze door mij gekroeld willen worden gaat inderdaad het koppie naar beneden, en maken ze schattige 'tjiep'-geluidjes :)