Na hoeveel dagen moet je resultaat zien van antibiotica?

Gestart door Inkie, 20 oktober 2008, 18:38:04

« vorige - volgende »

Inkie

Dag allemaal,

Alweer bedankt voor jullie superlieve reacties. Morgen weer overleg met de dierenarts. Ik ga denk ik toch aandringen op een kweek. En anders stuur ik de ontlasting op naar dokter Feld.

Met Paco gaat het niet beter, maar ook niet slechter. Vanmorgen was ie erg fit en vrolijk. Alleen wel lastig om te zien dat ie toch weer zit te kokhalzen en te krabben als ie terug in zijn kooi is. En de ontlasting is ook echt niet goed.

Hij heeft wel al een paar dagen achter elkaar goed gegeten (en volgens mij pelt ie ook de zaadjes). Hopelijk is dat een goed teken. Voor mijn gemoedsrust is het in ieder geval wel goed.

Nu zit ie lekker te slapen (op een pootje).

Ik hou jullie zeker op de hoogte. En als jullie even niks horen, dan heb ik stiekem tussendoor een baby gekregen  ;)




Kimm

hoi inkie,

ik wil je even heel veel succes enzo wensen voor je bevalling!
hahah stiekem een baby krijgen ;D  ;D

ook blijf ik duimen voor paco hoor!

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

♥Debby♥

Oh wat leuk.. een kleintje op komst! Succes hoor!

Ik hoop dat Paco snel opknapt verder.. 't blijft ook zo moeilijk.. je bent toch een beetje aan de artsen overgeleverd...


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Inkie

Dag allemaal,

Het is weekend geweest en nog steeds geen verbetering  :(.

Ik heb vandaag wel ontlasting opgestuurd naar dokter Feld, die gaat het op kweek zetten. Waarschijnlijk zal het geen (nieuwe) resultaten opleveren, en misschien heeft het helemaal geen zin, maar dan is het in ieder geval wel gedaan. Voor mijn gemoedstoestand is het in ieder geval wel goed, ik zal niet met vragen blijven zitten als 'wat als?'.

Ik vraag me wel eens af hoe lang Paco dit nog trekt. Ik ben nu al bijna 3 weken met de behandeling bezig. Er is geen verbetering, maar ook niet echt verslechtering (behalve dat ie tijdens de Baytrilkuur erg is afgevallen, maar dat is nu ook gestopt.) Je zou haast zeggen dat het best te behandelen is, als ze maar achter de oorzaak komen. Errug frustrerend.

Groetjes,

Inkie





Kimm

oh wat vervelend inkie. he wisten ze nou maar wat het was. gelukkig wordt het niet slechter maar het wordt wel tijd dat hij gaat opknappen.

wie weet komt er toch nog wel wat uit bij dr feld.
ik hoop zo voor je dat hij beter gaat worden.

morgen ben je toch uitgeteld?

beterschap met paco hoor!

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kirsten

Hoi Inkie,

Het blijft moeilijk, maar je doet er alles aan. Meer dan dit gaat niet lukken.
Hopelijk komt er toch iets uit het ontlastingonderzoek wat je makkelijk zou kunnen aanpakken.

Ik duim dat het snel goed komt, dat zou toch een mooi kraamkadootje zijn toch?

Veel succes me de bevalling!
Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Dierenfreackske

Hoi , ik hoop dat het niet te enstig is , zelf heb ik ook nog niet lang geleden 3 zieke valkjes gehad , ze hadden flagellaten , een bacterie aan de darmen , zie je soms iets aan de ontlasting ? Ze waren er ook goed ziek van , sommigen nog niet , maar iedereen moest worden behandeld ! Ik hoop dat je snel resultaten hebt , je moet snel zijn bij zo'n dingen he !
Ik weet het , ik heb misschien makkelijk praten he ! Ik zou zeker het valkje warm houden , vers flessenwater geven zeker , of water dat vooraf gekookt is en natuurlijk laten afkoelen tot het koud genoeg is he ! Ook zou ik een telefoontje doen naar eventueel andere die iets sneller resultaten hebben ! ?? Succes he meid en sterkte hoor !
Ik hoop dat ie snel beter is ! Grtjs Ann



Kimm

hoi inkie,

ik denk dat je ondertussen bent bevallen of nog ligt te puffen ;)
ik hoop dat het goed is gegaan.

ook ben ik erg benieuwd hoe het met paco gaat.
we zien je wel weer als je weer kan he?

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Inkie

Dagdag allemaal,

Even een update...

Op 9 november ben ik bevallen van een prachtige dochter Jessie. De start was niet makkelijk, want toen ze 8 dagen was kreeg ze een infectie en hebben we 10 dagen in het ziekenhuis gelegen (ik ook vanwege de borstvoeding). Nu gaat het gelukkig hartstikke goed met haar, ze ligt aan mijn voeten in de wipstoel, ik met de laptop op de bank, en Paco zit nu op het bijzettafeltje naast me, te kijken of hij nog een kruimeltje van het een of het ander kan vinden. Dit voelt heel fijn zo, met dochter en valkparkietje in de buurt (manlief is sporten).

Helaas is Paco niet beter geworden, nog steeds heeft ie alle ziekteverschijnselen die hij al had, maar het lijkt wel stabiel nu. We zijn gestopt met de behandelingen, want het hielp allemaal niet, en ook uit de kweken kwam niks. Nu kijken we gewoon waar het schip strandt. Hij heeft nog steeds lol, fluit z'n deuntjes en vliegt vrolijk tussen de slingers voor Jessie door. Zo lang hij dat nog doet ondernemen we verder geen actie.

Ik baal wel dat we maar niet achter de oorzaak komen, want - omdat het al zo lang duurt - lijkt het alsof we het zouden kunnen oplossen, maar dat is dus niet zo.

Ik geniet nu maar extra van zijn deuntjes en knuffels. Als er iets in zijn situatie verandert, horen jullie van mij.

Bedankt voor alle reacties,

Inkie

Kimm

hoi inkie,

van harte gefeliciteerd met je dochter.
dat is balen zeg dat het tegenviel, maar gelukkig ben je weer thuis.

ook niet leuk dat paco nog steeds hetzelfde is. ik hoop dat hij toch een keertje weer de oude mag worden.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

sabine

Gefeliciteerd met jullie dochter. Balen van de moeilijke start.
Fijn om te horen dat Paco stabiel is, jammer dat je niet weet wat het is. Hopelijk wordt hij ooit de oude.  :-*

Romy

Hoi Inkie

Eerst en vooral : een dikke proficiat met je dochter!

Ik heb dit topic helemaal doorgelezen en ik maakte me enkele bedenkingen. Ik weet niet of je naast Paco ervaring hebt (gehad) met valkparkietjes?? Want dat kokhalzen zoals je zegt, zou dat niet kunnen het 'gapen' zijn wat valkparkieten regelmatig doen? En het krabben, is misschien het gewone krabben en frutselen aan hun veren, zoals andere valkparkieten ook doen?

Dan is het eigenlijk alleen de ontlasting nog wat als 'symptoom' van de ziekte zou kunnen zijn. Hoe ziet de ontlasting er nu uit?

Waarom ik dit denk, is omdat je schrijft dat ie wel gewoon fluit, vliegt, en normaal eet (ondertussen toch wel he?). Dit lijkt allemaal op een gewone, gezonde valkparkiet. Zit ie trouwens nog zo hoog op z'n pootjes? Als ie slaapt, ligt z'n koppie dan op z'n rug, of hangt z'n kopje naar voor?

Is er ondertussen al ontlasing op kweek gezet?

Groetjes
Romy