16 april 2024, 08:10:07

Het verhaal van Nicky

Gestart door candy, 19 oktober 2008, 21:18:36

« vorige - volgende »

Kimm

gelukkig zeg!!! fijn hoor voor jullie en het kietje  :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Hermien

Goed nieuws hier. Geweldig!

candy

Hallo allemaal,

Hier ben ik ook eens weer, maar helaas met een droevig berichtje.  :'( :'( :'(
Omstreeks 21.00 uur is mijn moeder Parel na een kortstondige ziekte bij baasje Ria in de handen overleden.
Parel is 8 maart 1997 als heel angstig valkje bij de baasjes komen wonen, maar moest nu regelmatig worden geknuffeld.
Vanaf donderdag kon ze haar teentjes bijna niet meer gebruiken en had ze heel veel dorst met heel dunne ontlasting.
Het betrof hier alweer een keer niervallen, ook bekend als jicht, waar geen behandeling voor mogelijk is.  :'( :'( :'(

Wij als vogels, maar ook de baasjes zullen haar gaan missen.

Groetjes van een heel verdrietige Nicky

Caroline

Ach, wat een triest nieuws, al had ze al een mooie leeftijd, zie ik, het blijft verdrietig.  :'(

Sterkte met het verlies van jullie vriendinnetje.

Rust zacht, lieve Parel.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Hermien

Ach toch. Hebben jullie net de zorgen voor Pixel achter de rug, gebeurt er dit! Heel veel

                 


                                          :-*   :-*   :-*
                                                   :-*

candy

17 augustus 2009, 20:36:34 #95 Last Edit: 17 augustus 2009, 21:41:57 by candy
Hallo allemaal. 

Het is alweer en behoorlijke tijd geleden dat ik een stukje heb geschreven.
Een tijdje geleden ben ik weer eens naar de VA geweest, want ik moest weer eens nodig nieuwe schoentjes hebben, welke inmiddels al weer versleten zijn. Daarna kon ik me ook weer vertonen op de vogelwandeldag. Baasje Henk is met een aantal van ons er heen geweest, andere jaren gaan er veel meer van mijn vriendjes mee. Wij zijn er maar een paar uurtjes geweest dit jaar.


Lekker met andere valkjes kletsen op de vogelwandeldag.

We zitten al een behoorlijke tijd op de camping en met het mooie weer is het elke middag feest. Dan mogen we naar buiten om te spelen en worden we in de gaten gehouden door baasje Ria. Zo nu en dan gaan we even stiekem in het gras spelen en doen dan net of we het niet horen als we geroepen worden. Dan moet baasje Ria ons weer ophalen en zo krijgt die ook de nodige beweging. Een andere leuke bezigheid buiten is om de musjes te vangen, die bij ons voer komen snoepen.


Lekker buiten spelen.

De plantenspuit is ook geregeld aanwezig, dan weten we dat we uit de buurt moeten blijven anders worden we nat gespoten en aangezien wij bang zijn voor water moeten we op de loop. Die gekke kaketoe trekt dan alle aandacht, die wordt hartstikke nat en wij zijn weg. Als het regent  zitten we weer de gehele dag binnen op de standaard en de kooi te spelen en lopen op de vloer rond. Zo gauw als het weer goed is gaan de deuren open en krijgen we genoeg frisse lucht.(er zitten wel horren voor) Voor de ene deur staat de standaard en daar kunnen de vriendjes dan naar buiten kijken.
Verder moet ik ook nog vertellen dat  Snoowy het albino'tje de baasjes heel erg heeft laten schrikken. Ook dit is inmiddels al weer een paar weekjes geleden gebeurd. Toen de baasjes gingen opruimen op een dinsdag ochtend vonden ze op een paar plaatsen wat overgegeven voer resten, wat wel eens wat meer voorkomt, doordat er wel eens wat te veel gegeten wordt en dan zijn ze wat te druk geweest. Dit is dan ook de reden dat hier verder geen aandacht aan is geschonken waar dit weg kwam en zijn rond de middag hier vertokken zonder ook maar iets van problemen te merken. Dit om onze nieuwe vriendin Leila, ook een albino'tje, op te gaan halen.


Leila.

Echter bij terug komst bleek Snoowy een fel groen after te hebben en zelfs de snavel bleek groen te zijn.  De woensdag ochtend daar op bleek Snoowy af en toe heel loom te zijn en gaf steeds over en bij weging bleek er een groot gewichts verlies te zijn op getreden namelijk van 96 gr maandag avond, naar 85 gr woensdag om de middag. Het zoeken op internet leverde op dat alle symptomen van papegaaienziekte aanwezig waren en met lood in de schoenen hebben ze een afspraak bij de V.A. proberen te maken. Deze had echter geen tijd meer vrij en gezien de klachten leek het hem niet zinvol om voor ons extra tijd vrij te maken, maar om snel te kunnen (be)handelen leek het beter om tot opname over te gaan. Zo was de opname om 15.00 uur al een feit compleet met zonde voeding. Tot het weekeind hadden de baasjes  dagelijks contact met de V.A., maar het heeft wel tot maandag geduurd eer er met zekerheid kon worden gezegd wat de oorzaak van het probleem bleek te zijn. Het bleek dat Snoowy een bacterie had binnen gekregen, welke vaak bij weersomslag in de herfst voorkomt. Die middag mocht Snoowy weer met de baasjes mee, maar moest nog wel een weekje apart blijven zitten, om de A.B. kuur af te maken. Inmiddels is Snoowy weer helemaal de oude en weegt ook vrij constant rond de 95 gram en dat is ook het gewicht van Leila, maar ze heeft haar staartje verloren en dat duurt natuurlijk wel een tijdje voordat ze die terug heeft.
En dan waren er de laatste week plots de problemen met mijn moeder Parel, die zonder enig teken voor af bijna niet meer kon klimmen of op stok kon zitten. Hiervoor stond ik dan ook graag mijn plankje in de kooi af en heb mij die paar dagen dat dit geduurd heeft wel even op de stokjes weten te redden. Dit had wat mij betreft had dit nog wel wat langer mogen duren, maar ze had geen vogel waardig leven meer en daarom is het achteraf toch beter zoals het nu gegaan is. Ook al mis ik haar wel heel erg.

Zo dit was weer een hele update, maar ik laat het hier bij.

Groetjes van Nicky en vriendjes

Caroline

Jeetje, wat een toestanden met Snowie .... gelukkig is ze weer helemaal de ouwe.  :D

Leuke foto's!!

Groetjes van Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Kimm

leuke update!!!
gelukkig gaat het goed met snoowy :D

och sterkte met het verlies van parel :'(  :'(

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Caroline



°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Hele fijne feestdagen!!



Liefs van Ed, Caroline, Sanne,
Thomas, Jasper en Sophy.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

candy

Hallo iedereen.

Hierbij wens ik jullie allemaal prettige feestdagen


Het is alweer een behoorlijk lang geleden dat ik wat geschreven heb, maar zoveel bijzonders gebeurt hier ook niet.   ;)
Nadat wij van de camping gekomen zijn was Snowy weer niet helemaal in orde, maar na een paar weken was het weer goed, ze was misschien bang dat ze haar vriendjes kwijt zou raken.  Pixel probeert iedere keer weer te vliegen wat ook wel lukt, maar nadat ze gevlogen heeft doet de vleugel weer zeer en laat ze die hangen.
Buiten ziet het er ook niet zo goed uit, het is daar net zo wit als Snowy en Leila zijn. ;D
Met dit weer is het maar goed dat ik een paar weken geleden weer nieuwe laarsjes gekregen heb.  ;D We beginnen de dagen weer af te strepen tot het nieuwe campingseizoen, zodat we weer gaan wandelen buiten.

De groetjes van Nicky

Kimm

hoi hoi,

fijn dat het goed gaat daar en dat nicky weer nieuwe laarsje heeft gekregen.
nu weer op naar de lente he!

fijne dagen nog,

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anja

Hoi hoi,

Ik kom jullie even bedanken voor de mooie kerstkaart. Helaas heb ik je jullie adres niet en kon ik er geen terugsturen.

Beetje laat maar niet minder gemeend


Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

candy

Hallo allemaal, ;D ;D ;D

Hoera!!! Ik ben vandaag 9 jaar geworden.

Groetjes,
Nicky

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.