25 april 2024, 16:24:56

Het verhaal van Nicky

Gestart door candy, 19 oktober 2008, 21:18:36

« vorige - volgende »

candy

Hallo allemaal,

Ik wil jullie even weer updaten hoe het met mijn vader Jimmy gaat. Het gaat aardig goed met hem, de pootjes zijn nog steeds wat dik en gevoelig, maar hij klimt steeds weer meer door de kooi. 's Avonds moet hij met Woody een poosje stuntvliegen, daarna moet hij even uitrusten. Slapen doet hij de laatste tijd bij mij en Bizzy in de kooi, dat is niet zo vermoeiend als op een stok in de kooi te zitten.

Groetjes
Nicky

Kimm

hoi hoi,

gelukkig gaat het wat beter met jimmy. daar ben ik blij om :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Hermien

Wat gezellig dat je vader nu bij jou in de kooi mag slapen. Tja, ouderdom komt met gebreken, hè. Let jij maar een beetje op je pappa, zeker als-ie op zijn leeftijd nog gaat stuntvliegen ook! Geniet maar van hem zolang hij er nog is!

Van mijn 'Vliegtuig' krijg je een dikke kroel en ferme poot!

Kaatje

Fijn om te lezen dat alles goed gaat met Jimmy  :D

Ivy

Lieve Nicky.
Ik heb je voorstel verhaaltjes doorgelezen, sommige opnieuw. Het zijn toch telkes weer kleine sprookjes!

Ik wens je papa veel beterschap... misschien knapt hij toch wat op met de komst van de lente - nog wel even doorbijten door de koude winter...

Ik ben trouwens toch erg benieuwd... je hebt je geheimpje nooit verklapt - zit je misschien met je staartje tussen de tralies?


Citaat van: candy op  6 december 2008, 19:31:03



Hier zien jullie mij op stok zitten slapen. Dit doe ik door een trucje toe te passen. Wie weet wat?

Groetjes en tot een volgende keer,
               Nicky





Groetjes,
Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

candy

Hallo allemaal die hier meelezen,

Ja Ivana jij hebt het helemaal door, ik heb mijn staart op de tralies steunen.
Wat mijn papa betreft hebben de baasjes zo ongeveer besloten om er een eind aan te laten maken. Voor de jaarwisseling waren ze al zover, maar toen knapte hij nog weer op. Op dat moment gebruikte hij al een vleugel om te kunnen zitten, omdat een pootje niet naar behoren werkte.
Sinds afglopen donderdag gaat het echter zo achteruit dat hij bijna niet meer kan lopen en ook veel moeite heeft om te blijven zitten. Ook krijgt hij steeds meer moeite met ademhalen.
Hij gaat nog wel vliegen maar is na een klein stukje al uitgeput en hij wil ook nog graag naar de baasjes.

Groetjes Nicky

Kaatje

Begrijp ik het goed en is papa Jimmy nu naar de regenboogbrug !?

candy

Hallo Karin,

Nog niet, omdat dat op zondag moeilijk gaat.
We zijn het er in principe over eens dat het zo ongeveer niet meer draagbaar is voor hem en het lijkt ons het beste om dit woensdag te laten doen omdat Ria dan ook vrij is.
Of het moet zijn dat hij nog weer wat op knapt, maar hij verliest per dag nu ongeveer 1 gram aan gewicht, wat tot nu zo'n beetje konstand was.

Groetjes Henk

Kaatje

Hoi Henk,

Bedankt voor je reactie en natuurlijk begrijp ik de situatie ! Jullie houden zo veel van Jimmy dat jullie hem verder lijden willen besparen. Ik wens jullie ontzettend veel sterkte toe, maar gelukkig kan je nog even afscheid nemen op een goede manier !

Geef Jimmy maar een hele dikke knuffel  :-*

Groetjes, Karin

candy

Hallo allemaal

Om gelijk met de deur in huis te vallen.
Ik ben heel erg boos op de baasjes.
Ze hebben om 14,45 uur mijn vader laten vermoorden!!!!!
Er werd gezegt dat ze met hem naar de dokter zouden gaan en omdat ik daar ook vaak naar toe moet denk je dat ze je daar helpen.
In dit geval is dat niet gebeurt, maar nu is mijn vader dood en ik had nog hoop dat de va hem kon helpen. Dat dit niet is gebeurd valt mij behoorlijk tegen.

De groetjes van een hele boze Nicky

Mara

Hoi Nicky

Heel veel sterkte met het verlies van je vader. En natuurlijk geldt dat ook voor je baasjes, ze hebben hun best gedaan.

Liefs

Mara

Kaatje

Hoi Nicky,

Wat zal je jouw papa vreselijk missen, maar je papa was ook al geruime tijd heel erg ziek  :( Je baasjes hebben daar echt heel erg veel verdriet over, en ja .... een VA helpt waar hij kan en natuurlijk ga je ervan uit dat je daar geholpen wordt.

Doordat papa al heel lang ziek was, kon de dokter dit keer niks meer voor papa doen, je papa had pijn en daarom heeft de dokter jouw papa een prikje gegeven zodat hij lekker is gaan slapen !

Nu heeft hij geen pijn meer en is hij bij allemaal gevleugde vriendjes aan het spelen en vliegen en kan hij weer alles wat hij voorheen kon ! Denk daar maar aan lief ventje met je mooie gele masker !

Henk en Ria,

Ontzettend veel sterkte met dit moedige besluit, ondanks dat jullie wisten dat dit het beste was voor Jimmy, doet het altijd pijn om afscheid van een lieve vogel te moeten nemen. Jullie zorgen kindje ....



Rust zacht dappere Jimmy !

Groetjes, Karin

candy

Hallo Mara en Karin,

Bedankt voor jullie medeleven met het verlies van onze Jimmy.

Groetjes Henk en Ria

Hermien

Ach lieve Nicky, je moet niet boos zijn op je baasjes. Die hielden nèt zoveel van jouw papa als jij. Maar je papa was oud, had veel pijn en was benauwd. Dan is het leven echt niet zo leuk meer en jouw baasjes wilden je papa verder lijden besparen. Tja, misschien hadden ze er beter aan gedaan om het je eerlijk te vertellen toen zij naar de va gingen. Het verdriet wordt er zo niet minder om, hè? Probeer het maar een plekje te geven en maak het met je baasjes maar weer snel goed. Van mijn 'Vliegtuig' krijg je een hele vette, warme kroel en kus. Als troost!

Sterkte, ook voor je baasjes.

candy

Hallo Hermien,

Bedankt voor je medeleven met het verlies van mijn vader.
De vogels zijn na de dood van mijn vader weer veel vrolijker en actiever geworden, ze leden allemaal mee.

Een dikke knuffel van Nicky