28 maart 2024, 23:41:34

Het verhaal van Nicky

Gestart door candy, 19 oktober 2008, 21:18:36

« vorige - volgende »

Kimm

wat een lieverd zeg en hele leuke foto's!!!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

candy

Hallo allemaal,

Het moet toch maar even gebeuren dat ik een berichtje plaats.
Ik ben even helemaal niet vrolijk. Met mijn vader Jim gaat het helemaal verkeerd. Zijn lichaam heeft naar het zich laat aanzien de strijd verloren.
Zijn uitwerpselen beginnen vaster te worden, waardoor zich uraten gaan vastzetten in zijn gewrichten en dan met name in de pootjes. Hij begint moeite te krijgen bij het zitten, maar mag toch nog graag even met de rest mee vliegen.
De baasjes durven s'ochtends bijna niet meer naar de kooi toe gaan uit angst dat hij onderin ligt. Ook weten ze niet wat ze moeten doen. Het is namelijk voor hun niet te beoordelen of het voor Jim nu een lijdensweg begint te worden, zeker omdat hij nog zo graag met de rest mee doet en nog vaak de leiding neemt.
We moeten maar afwachten en ondertussen wens ik ieder die dit leest fijne feestdagen toe en tot de volgende keer.

Nicky en zijn vriendjes.


Hermien


Och arme, wat een treurig bericht. Ja, wie weet heeft je vader er helemaal niet veel last van, maar dat weten wij dus niet! Als-ie nog graag wat vliegt moeten we maar ervan uitgaan het met de pijn wel meevalt. Dat je baasjes het ergste vrezen, begrijp ik best hoor. Nou hoop ik maar dat je vader het nog even volhoudt. Tot na de feestdagen bijvoorbeeld. Dan kunnen jullie nog even een mooie kerst beleven.

Mijn 'Vliegtuig' stuurt jullie de beste wensen



en een goed gevleugeld nieuwjaar!

Kaatje

Hoi Henk,

Heel veel sterkte met Jim, hoe is het nu met hem !?

Ik wens je alvast goede kerstdagen toe en een goede jaarwisseling !

Groetjes, Karin

candy

Hallo Hermien en karin,

Bedankt voor jullie mee leven in onze situatie.

Met Jim gaat het naar de omstandigheden redelijk goed.
Hij als oudste valkje begint de leiding in de kooi weer op zich te nemen.
Echter is het voor ons duidelijk te zien dat de gewrichtjes van zijn pootjes steeds dikker worden, door het op hopen van uraten, als gevolg van zijn Jicht. Heelaas blijft zijn ontlasting ook vrij stevig. Gelukkig is dit niet besmettelijk voor de andere vogels.
Zoals jullie wel begrijpen is het voor ons heel moeilijk beoordelen of we hem nu nadat 5,5 jaar geleden deze ziekte bij hem is vastgesteld, hij (veel)pijn laten lijden.

Groetjes ook namens Ria , Henk


Mara

Hoi hoi

Heel veel sterkte met jullie Jim. Het is ook niet makkelijk te bepalen hoe en wat hoor.



groetjes

Mara

Marc van de Kuifjes





De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Kaatje

Hoi Henk,

Dat kan ik me heel goed voorstellen, konden ze maar vertellen wat ze voelen en denken, dat zou het een stuk makkelijker maken denk ik !

Wel fijn dat hij de leiding in de kooi weer op zich neemt, dat lijkt me in ieder geval een teken dat hij nog allerlei plannen heeft  ;)

Wat bedoel je met stevige ontlasting, heeft hij daar dan moeite mee om het eruit te persen !? Hier lijken ze soms ook "stevige" ontlasting te hebben, of misschien beeld ik me dat wel in !

Ook voor jullie,

Kimm

hoi henk en ria,

oh arme jim. ik kan mij heel goed voorstellen dat je sóchtends met lood in de benen naar de kooi toe loopt. :-\

hoe gaat het nu met hem?
ik wens jullie sterkte en geef jim een dikke kroel van mij.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

candy

Hallo Mara,

Bedankt voor je berichtje en sorry voor het late antwoord hierop.
Het is inderdaad heel moeilijk om een oordeel te geven over de toestand van een vogel, maar in dit geval is het wel heel duidelijk te zien dat het verkeerd begint te gaan. Zijn poot gewrichten zijn dik geworden en er zit aan zijn linkerpoot een begin van een bultje aan een teen, waar je geel/wit in kijkt net als bij een mens die een zwerende puist heeft.

Hallo Kuifjes van Wilgendaal,

Bedankt voor jullie wensen en de 16 kleine en de grote kuif wensen jullie een voorspoedig 2009.

Hallo Karin,

Bedankt voor je antwoord. Wat wij met steviger ontlasting bedoelen is dat hij voorheen water liet met daarin een klein groen sliertje vaste ontlasting. Nu lijkt het meer op wat men onder dunne ontlasting, wat de meeste mensen wel kennen.
Dit heeft er alles mee te maken dat de nieren niet goed werken en de afval stoffen niet goed worden afgevoerd.
Uit sectie bij andere vogels, waar we foto's van hebben gezien, worden deze afval stoffen (uraten) om de inwendige organen opgeslagen. Uit zo'n sectie komt dan als doodsoorzaak chronische nier problemen.

Hallo Kim,

Met Jim gaat het naar omstandigheden heel goed.
Hij was vanavond weer aan het stuntvliegen met Woody.
Hoe gaat het nu met Asha? Als er problemen zijn kun je altijd wel even bellen, want als we kunnen willen we je wel graag helpen.

Groetjes Henk en Ria

Kimm

hoi,

met asha gaat het gelukkig weer goed. en bedankt voor het aanbod.
zijn jullie nog met jim naar de va geweest weer? zoja, heeft hij hier nog wat bijzonders van gezegt?
wel leuk dat hij weer aan het stunt vliegen was :D  :D

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

candy

Hallo Kim,

Fijn dat het weer goed gaat met Asha. Met Jim zijn we niet weer naar de VA geweest. De ziekte van Jim is voor ruim 5,5 jaar reeds vast gesteld en er werden in het verleden wel medicijnen voor gegeven, maar dat bleek dan vaak de problemen te verergeren. Tevens is het zo dat het bezoek aan de VA ook stress met zich mee brengt, waar de vogel verder niets aan heeft. We hebben dit al een aantal keren mee gemaakt en weten uit ervaring dat hij dan wordt opgenomen en als ze niet meer tussen de bekende vogels zitten de moed laten zakken.
Als het even kan mag hij hier tussen de rest aan zijn einde komen. We weten al die tijd al dat dit er van moet komen.

Bedankt voor het mee leven, groetjes Henk en Ria

Kimm

ja dat snap ik heel erg goed.
nou ik duim voor jim hoor en dat hij nog heel lang bij zijn vriendjes mag zijn.

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Mara

Hoi Candy

Een hele fijne Jaarwisseling gewenst. Of te wel zoals wij het hier zeggen "eine goeie roetsj".

En alvast....



Groetjes

Mara

Kimm


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010