20 juli 2025, 18:53:40

Kenay's dagboekje >> eitje 2 geboren..

Gestart door kenay86, 19 oktober 2008, 17:17:31

« vorige - volgende »

kenay86

hey allemaal,

na enorm veel :censuur om de kooi in elkaar te krijgen staat ie eindelijk..

Het is absoluut niet de kooi die op de foto stond  :'(

het is een halve kooi zeg maar, gewoon een kooi met normale onderbak en op standaard. Ze liet mij een foto zien van de kooi die ik geplaatst had :( ik heb er zoveel voor gereden dat ik hem toch heb mee genomen. de valkjes zitten er nu even allemaal in omdat het hier nu 1 grote bende is en ik de andere kooi gelijk schoon ga maken. Straks zet ik ze 6 om 4 waarvan de 4 in het 'huisje' gaan en 6 in de andere kooi. Ze zijn nu eigenlijk even groot en het 'huisje' gaat op marktplaats en ga voor het geld wat ik daarvoor terug krijg een andere kooi kopen. het liefst wel zo 1 als op de foto maar dan gewoon bij dierenvilla of GKN ofzo..

ik zit nu even bij te komen, het is bloedje heet, althans, dat heb ik het ;) straks ga ik eerst even foto's maken van de nieuwe kooi waar ze dus allemaal nog in zitten en daarna het 'huisje' schoonmaken.

ik hoop dus dat ik snel het 'huisje' kan verkopen zodat er een 2de nieuwe kooi kan komen. dit vindt ik nog niet echt een goede oplossing, maar het kan even niet anders, ze konden echt niet langer met zijn allen in dat huisje blijven zitten dus vandaar toch die kooi maar mee genomen..

Groetjes Dees

Hermien

kenay86

Caroline

:o Nee, die lijkt niet echt op de kooi van de foto maar .... toch een nette kooi al is  tie natuurlijk best duur.  :-\
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

♥Debby♥

Wel een lekker ruime kooi zeg.. en natuurlijk balen maar ze kunnen er voor nu lekker ruim in zitten.. je zou eigenlijk moeten kijken of je nog zo'n zelfde kooi op de kop kunt tikken.

hoop dat je hier nu wel minder voor hebt betaald..  :-\

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

kenay86

neej ik heb er gewoon 120 euro voor betaald :( ze deed echt enorm moeilijk en het idee dat de valkjes nog langer samen in die kooi zaten heb ik de kooi maar mee genomen :( heb er best wel spijt van, maar je kunt wel zien dat hij inprinciepe nieuw is gelukkig.. nergens beschadigingen of plekken waarvan je zou zeggen dat ie ooit is schoon gemaakt dus dat is wel een klein mee vallertje, maar voor de rest.. heb ik er enorme spijt van :(

heb al gekeken of ik ergens de winkel prijzen van deze kooi kan vinden, maar tot nu toe nog niks gevonden..

de kooi is volgens haar 85 x 48 x 1,05 (bxdxh) ik heb dit nog niet na gemeten hoor.. dat ga ik nu niet doen ook :P voor ik in mn bed lig is het alweer een uurtje of 2 denk ik eerst die kooi nog schoonmaken en dat terwijl ik nu helemaal inzak.. blehhhh had gehoopt dat ikd ie kooi vanavond naar de schuur kon brengen en morgen schoon kon maken, niet dus :(

♥Debby♥

San Remo antik
[K36101] 199.00EUR

Grotere afbeelding
(opent in nieuw venster) 

Kleur: Antiek grijs

Afmetingen:

▪ Breed: 86 cm.

▪ Diep: 49 cm.

▪ Hoogte zonder standaard: 105 cm.

▪ Totale hoogte: 175 cm.

▪ Tralieafstand: 15 mm.
▪ Traliedikte: 2 mm.

Deze kooi is voorzien van:
▪ 2 hardhouten zitstokken

▪ 3 RVS voerbakken van buitenaf uitneembaar
▪ 4 zwenkwielen

▪ Aanvliegklep

▪ Kunststof onderbak met schuiflade

▪ Looprooster

▪ Onderstel van deze kooi is af te nemen

▪ Ruime toegangsdeur

▪ Variodak

▪ Levering zonder afgebeelde speeltjes in de kooi

Geschikt voor:

Grote parkieten en kleine papegaaien

Luxe vormgegeven design kooi waarvan het dak open kan en worden gebruikt als extra vrijzit. Ook is deze kooi voorzien van een neerklapbaar bordes welke kan worden gebruikt als landingsplaats voor uw vogel.

http://www.lorreco.nl/catalog/images/popup_mnsnrmntk.jpg

♥Debby♥

Volgens mij is dit hem... zou volgens deze site een originele montanakooi zijn.

bijv. de ronde sluiting bovenin is identiek, en de plaats van de bakjes..

alleen heb jij onderin een rooster waar je spullen op kan zetten en dat zit op de foto van die kooi niet..

kenay86

ja hij lijkt er wel enorm op ja :) zal hem morgen eens na meten.. 

als hij daadwerkelijk 199 euro heeft gekost valt het natuurlijk wel mee dat ik 120 euro ervoor heb betaald :) maar toch had ik liever de kooi gehad die ze me op de foto liet zien..

ze zitten nu allemaal te knarsen en te slapen.. zou ik ze gewoon in die kooi kunnen laten denk je? ik verwacht wel dat het huisje snel weg is namelijk, dan is het misschien handiger om ze eventjes in deze kooi te laten tot de andere nieuwe kooi er is?

ik denk dat ik dan de Papegaaienkooi Dynasty bij dierenvilla ga bestellen.. ligt er ook een beetje aan wat ik terug krijg voor het huisje natuurlijk, maar hoop toch wel genoeg dat ik niet al te veel meer bij hoef te leggen :) wil er ongeveer 100 euro bij leggen dan voor een nieuwe kooi :) maar misschien toch nog maar even op marktplaats kijken.. daar staan ook regelmatig zulke kooien op, maar dan koop ik de kooi niet omdat het nodig is.. dat scheelt al een heel stuk natuurlijk..

♥Debby♥

als ze nu allemaal een plekje hebben gevonden en ze zitten te slapen zou ik ze maar laten zitten tot morgen.. 't is al laat en anders komt er zoveel onrust op ze af..

kenay86

dat dacht ik dus ook al :) maar wist niet zeker of ik het wel goed zou doen dan dus toch maar even vragen he :)

ik laat ze nu lekker slapen, ga morgen ochtend verder met het huisje schoonmaken en dan ga ik kijken wie ik waarin zet morgen middag :) morgen ochtend mogen ze weer lekker los dan is het ookw at stiller hier want ik moet de verzekerings maatschappij nog even bellen voor een inboedel verzekering enzo :D

ik ben benieuwd hoe het vanacht allemaal gaat bij ze.. ik zal maar steeds even bij ze kijken :) Luna schrikt net wakker van mn getype en ze zit me echt heel vragend aan te kijken of ze wel mag blijven zitten (zij is een beetje het stumpertje van allemaal, de rest loopt een beetje over haar heen en nu voor het eerst mag ze op haar plekje blijven zitten van de anderen :)) luna is echt mn lievelingetje :-[ ze gaat dan ook heel vaak met me mee naar beneden als ze op mn schouder zit, laat zich heerlijk kroelen en is daarbij ook lekker rustig. stiekum zit ik er af en toe wel eens aan te denken om luna beneden neer te zetten in het huis, maar ik weet zeker dat mn vriendin dat niet op prijs stelt :D ze mag dus boven slapen en als mn vriendin er niet is mag ze de hele dag mee naar beneden, ze is het liefste bij mensen en zij is ook de enigste dus dan kan het ook wel :)

nou ja, ik ga mn bedje in, heb het helemaal gehad voor vandaag, ruzie gehad met de belastingdienst ;D

truste!

Kimm

dat kan kloppen debby, want ik heb de san remo mini.
en die kost iets van 159 €

dit is een hele mooie kooi hoor desire! en je hebt ook de originele.  ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

♥Debby♥

en? hebben ze lekker geslapen in de nieuwe kooi?

kenay86

hey kim,

hoe zie je dat het de orginele is dan ???

hey debby,

Ze hebben het er heerlijk naar hun zin in de nieuwe kooi :o ze zijn veel rustiger, spelen met de speeltjes, zitten elkaar niet te pesten en je ziet nu ook dat het echt ene groepje is, dat was in het huisje wel heel anders :o  daar zaten ze elkaar steeds weg te pesten en was het meer íeder voor zich zeg maar.. nu zie ik echt dat ze veel samen doen en dat in 1 nachtje :o

ik vraag me dan ook af of ik ze wel moet splitsen.. ze hebben opzich wel genoeg ruimte in deze kooi tot na de verhuizing.. mits ze natuurlijk gewoon veel los zijn zoals nu..

ik merk ook dat ze nu veel fijner eten als anders.. ik denk omdat de voerbakken niet zo laag zijn.. ze hebben allemaal al een keer gegeten, gaan zelf terug het hok in om te spelen zelfs.. gister was ik totaal niet te vreden over deze kooi, ik had het idee dat ze het niet fijn zouden vinden, maar nu ik dit allemaal zie ben ik blij dat ik de kooi toch heb mee genomen. Zelfs Nala vraagt nu om knuffels bij Luna ;D en ook zit Beauty te spelen met de speeltjes die normaal gesproken enkel op de stok zit met haar ventje en de kat uit de boom te kijken.. enkel Beast zie ik niet echt veranderd.. zit nog steeds als een echt heer op de bovenste stok (touw in dit geval)

Vanacht waren ze ook lekker rustig, allemaal op 1 pootje en koppie op het ruggetje. was gewoon heerlijk om naar te kijken.

ik weet het nu zeker, er komt nog een kooi maar dan 1tje die helemaal tot op de grond loopt zoals die foto's van jullie allemaal :) al heb ik ook een hele mooie dubbele kooi gezien van 2x1x2 met een tralie gedeelte die je ertussen kan schuiven.. maar daar moet ike cht nog even langer voor sparen :D die zijn namelijk bijna 900 euro :o

wat denken jullie dat verstandig is? ze toch splitsen in 2 kooien? of gewoon zo laten nu ze het zo enorm naar hun zin hebben en niet meer zo schrikkerig zijn in de kooi?

groetjes Dees

Hermien

Van die kooi hoef je echt geen spijt te hebben hoor. Het is alleen wel belangrijk dat je valkjes voldoende ruimte hebben. Met hoeveel zitten ze nu in die kooi? Persoonlijk zou ik er niet meer dan 4 valkjes in houden. Maar je hebt toch ook nog andere kooien waar ze nu in zitten? Dat huisje is toch ook prachtig? Of ben ik nu in de war?

In ieder geval is het voor die 120 euro echt geen miskoop!