15 mei 2025, 18:04:00

kortwieken

Gestart door kenay86, 21 oktober 2008, 22:59:13

« vorige - volgende »

kenay86

ik weet niet of ik dit in het goede onderwerp plaats, maar ik kon even geen betere plek bedenken dan deze, sorry modjes als het wel verkeerd geplaatst is..

ik zoek iemand die niet al te ver weg woont die mijn Nala wilt kortwieken. Ik moet haar nu steeds vangen met een handdoek wat natuurlijk enorme stress met zich mee brengt.. nu had ik van kim de tip gekregen om haar te kortwieken en heb dan ook de dierenarts gebeld die het mij afrade omdat ik haar dan elke keer moest laten kortwieken.. dit klonk mij tochal vreemd in de oren en heb toen maar feld gebeld die het wel erg vestandig leek.. dus ikd e dierenarts weer opgebeld omt e vragen of hij tijd had en wat het zou kosten.. tijd had ie wel, maar die centen die hij ervoor vraagt leg ikd aar echt niet voor neer, namelijk 55 euro.. nu vindt ik het totaal niet erg om iets neer te leggen, maar dit vindt ik toch wel heel erg veel..

nu zoek ik dus iemand die Nala wel wilt kortwieken (hoeft ookz eker niet gratis hoor!) en niet al te ver uit de buurt woont.. ik woon in abbenes en wil er best wel een stukje voor rijden, maar ik ga natuurlijk niet het hele land door kruizen, lijkt me ook veel te veel stress voor Nala..

Ik hoop dat iemand dit wilt doen.

groetjes Desire

Karin

:o :o :o 55 euro ?  :o :o :o Ik ken een dierenarts die het voor 2 euro doet  ;D ;D ;D Ik zou dus gewoon even rondbellen bij je in de buurt. Ook zijn er dierenwinkels die het voor een klein bedrag willen doen. Sorry, ik wil geen "vreemde vogels" in huis, anders had ik het wel willen doen. Maar i.v.m. besmettingsgevaar ( ik zit midden in mijn broedseizoen) wil ik absoluut geen risico lopen.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

kenay86

snap ik helemaal hoor karin :) de dierenartsen hier ind e buurt vertrouw ik verders niet echt met vogels.. 1 dierenarts beweerde (al een jaar of 4 terug hoor) dat het een man was terwijl het duidelijk zichbaar een popje was.. maar hij draaide de vogel op zijn kop en zat tussen de pootjes te zoeken naar iets wat bengelde.. lekker verstand had ie er dus van, NOT! maar ik kan wel eens in leiden of rotterdam gaan bellen :) daar zit ik altijd nog sneller dan in amersfoort :D jij woonde daar toch ook ergens in de buurt? is daar een ogede dierenarts die het wel kan?:D en de dierenwinkel hier doet dat niet.. die is allergisch voor dieren en verkoopt alleen benodigdheden.. de ander kom ik helemaal niet meer, die maakt diertjes af zodat ie plaats heeft voor nieuwe dieren  >:(

sorry ik ben nogal kieskeurig wat dat soort dingen :-[ zal morgen eens naar leiden bellen om te vragen of iemand het daar wilt doen en wat het kost :D dank je wel voor de tip :)

Karin

Dierenarts van der Wouw in Leiden heeft meer verstand van vogels dan de gemiddelde dierenarts, ik weet alleen niet hoeveel het daar kost, kun je gewoon even bellen.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♪ Marlies

Hoi Desire, ;D

Dat kun je zelf ook wel hoor.
Met z'n tweeën gaat dat vrij makkelijk.
Als je de vleugel opentrekt, dan zie je als het ware 2 rijtjes met veren boven elkaar.
Als je onder de bovenste laag veren een veer of 5 wegknipt ben je al klaar.
Niet in de bovenste laag knippen, dan kun je ook geen "leven" raken.

Succes !!

Groetjes Marlies ;)

Kimm

ja dat is ook zo. ook opletten als je het wel zelf gaat doen, dat je niet te kort afknipt.  ;)

maar als je het niet durft dan zou ik voor de 1e keer het door een dierenarts laten doen en dan goed kijken hoe hij het doet.

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

kenay86

we zijn als het moet met zijn 4en, dus misschien wel het proberen waard :) is er misschien ergens een foto te vinden waarop getekent staat tot hoever je moet knippen? en welke pennen dit zijn? ik hebgelezen dat je op verschillende manieren moet kortwieken namelijk, en welke zou daar dan de beste van zijn? :-[ honden nagels knip ik ook zelf, zelfs de hele zwarte zonder ooit maar een keer het leven te hebben geraakt, dus dit moet ook vast wel lukken als iemand anders haar vast houd en de vleugel strekt.. :) als het zo makkelijk is :o maar als ik op het punt van sta te twijfelen dan doeik het niet hoor ;) dan betaal ik nog liever 55 euro :D

♪ Marlies

Kimm

goed van jou marlies :D ik was al bezig met die link te plaatsen :D  ;)

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

♪ Marlies

Kirsten

hihi ik schreef hetzelfde in je boekje kom ik net achter  ;D

De ene houdt beet en de andere klapt de vleugel uit en kan knippen. Is denk ik goed te doen.

Groetjes en succes!
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

kenay86

duidelijk ;D ik zal morgen eens kijken of ik het zelf aan durf om te doen :) in ieder geval zal het niet aand e uitleg liggen die ik erbij heb gekregen, dank jullie wel :-*

ook jij bedankt kirsten, ik ga het morgen proberen :)