4 mei 2025, 00:35:22

Hulp nodig, tweestrijd!

Gestart door barberaprins, 28 oktober 2008, 12:26:14

« vorige - volgende »

barberaprins

Hallo allemaal,

Ik heb even jullie hulp nodig want ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik ermee aan moet, mijn koppeltje hebben een nestje van drie donsjes met hun gaat het tot nu toe wel goed, ze groeien goed en bedelen om eten kunnen ze als de beste  :o maar nu komt het..... het popje laat het mannetje niet meer in het blok om de donsjes te voeren, het is de hele dag oorlog totdat het mannetje het echt zat is en het popje er bijna met geweld uit stuurt, je begrijpt dat niet echt erg gezellig is, plus dat het popje iets aan haar vleugelpennen mankeerd waardoor er weleens een pen verkeerd zit en dan gaat het bloeden, hiervoor zijn we al bij een arts geweest die ons aanraadde om haar kort te blijven wieken zodat ze haar vleugel niet nog meer bezeerd, ze is daar zo aan gewend dat ze niet eens pogingen doet om te vliegen, ze gaat via het trapje in en uit haar kooi. Maar goed to the point ..... denken jullie dat het verstandig is om haar apart te zetten, voeren doet zij zo wie zo heel weinig of moet ik ze gewoon bij elkaar houden? Ik weet het echt niet meer ??? Alvast bedankt!

Rianne

Ik zou de pop zeker apart zetten. En de jongen in de gaten houden of ze niks tekort komen.

Caroline

Persoonlijk vind ik het sowieso niet verstandig te kweken met een valkje die aan afwijking heeft in de groei van haar veren.  :-\ Dit kan erfelijk zijn.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kirsten

Hoi hoi,

Als je de gelegenheid hebt zou ik de pop apart zetten. Eerst in het zicht van de man en anders verder weg. Ik denk dat bijvoeden niet direct nodig is, maar kan later wel gewenst zijn. Zorg dus voor later dat je pap etc op voorraad hebt.

Groetjes en succes :D

Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

barberaprins

Citaat van: Caroline op 29 oktober 2008, 13:30:45
Persoonlijk vind ik het sowieso niet verstandig te kweken met een valkje die aan afwijking heeft in de groei van haar veren.  :-\ Dit kan erfelijk zijn.

Dit popje heeft geen afwijking in de groei van haar veren dit is later ontstaan en de eerdere nestjes van dit koppel zijn allemaal goed gezonde jonkies uitgekomen.

Ik heb vannacht de pop apart gezet in een kooi ernaast en dit is erg goed gegaan. Vanmorgen zijn ze los geweest, dit mogen ze elke dag zolang ik thuis ben en toen is ze wel bij de jonkies wezen kijken en heeft ze zelfs een keer gevoerd en is uit haar zelf terug in de andere kooi gegaan. Het mannetje voert tot nu toe goed en vannacht heeft hij de hele nacht bij de donsjes in het blok gezeten, en in de gaten houden dat doen we zeker, in ieder geval bedankt voor jullie reacties tot zover.

Groetjes

Kirsten

Hoi,

Fijn dat het allemaal goed gaat en de ouders apart ook hun rust vinden. Komt goed!

Hou je ons op de hoogte?  :D

Groetjes en lekker genieten van de kleintjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Karin

Is het de vorige keren tijdens de kweek ook zo gegaan dat de pop zo agressief werd of alleen bij dit nest ?
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

barberaprins

Citaat van: Karin op 29 oktober 2008, 15:03:12
Is het de vorige keren tijdens de kweek ook zo gegaan dat de pop zo agressief werd of alleen bij dit nest ?

Hoi Karin, nee alleen bij dit nest, heb zelf een beetje het idee dat ze het teveel vindt, vorige keren was er telkens maar één eitje bevrucht.

@Kirsten, tuurlijk hou ik jullie op de hoogte.

Groetjes